Juiste instellingen vu+ Solo2 om zenders Astra 3A te ontvangen en op te slaan?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Juiste instellingen vu+ Solo2 om zenders Astra 3A te ontvangen en op te slaan?

      Ik heb een Vu+ Solo2 ontvanger gekocht, maar ik ondervind een aantal problemen.
      Ik heb een schotel met een DUO LNB kop er op om de zenders van Astra 1 en 3 te kunnen ontvangen (Canal Digitaal). Hiervoor heb ik 2 kabels van de schotel naar de ontvanger lopen.
      Ik heb de ontvanger aangesloten en het installatiemenu doorlopen. Toen ik bij de tunerinstellingen kwam, heb ik de volgende instellingen ingevoerd:

      Tuner A: Gelijk aan Tuner B
      Tuner B: DiSeqC A/B Satellieten: Astra (19.2E), Astra 3A (23.5E)
      Met deze instellingen krijg ik alleen de Duitse zenders die op Astra 1 (19.2E) staan.

      Als ik naar de informatie van de ontvanger ga, krijg ik dit te zien:
      Version: Oct 8 2014-vuplus_experimental_factory
      Image: Experimental 2014-10-08
      Frontprocessor versie: 0
      Gedetecteerde tuners:
      Tuner A: BCM7356 DVB-S2 NIM (internal) (DVB-S2)
      Tuner B: BCM7356 DVB-S2 NIM (internal) (DVB-S2)

      Gedetecteerde harde schijf:
      ATA(WDC WD10JPVX-22J)

      Ik kan bij het zoeken naar zenders alleen maar kiezen voor: standaard zenderlijst, automatisch zoeken en handmatig zoeken. Er staat geen Fast Scan tussen.
      Mijn vraag is: wat zijn precies de juiste instellingen die ik nodig heb om ervoor te zorgen dat ook de zenders van Astra 3A (23.5E) worden ontvangen en opgeslagen.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von hgdo ()

    • Als eerste zou ik VTI 9.0.3 in de Solo 2 laden. Dan eerst weet je waarom je een VU gekocht hebt. :)
      Zie: VTI Image Solo2 en grond funkties inrichten (internet).

      Daarna met de Buttons -> Blau -> Groen -> Groen alle updates op het grond systeem inspelen.

      Daarna verder zien...

      Tuner settings: Solo 2 Tunersettings

      P.S. Vul ook je user-profiel uit, dan word het helpen hier makkelijker....
      Weniger ist manchmal mehr!

      Mein Setup: aktuelles VTi Image mit MuteSpectator-MOD Skin. OScam-Update. Plugins: OpenWebIF, GraphMultiEPG, EPGRefresh, EPGImport, EPGSearch, TMDb. Interne HDD 1TB. LAN an Fritz!Box 7580. HD+02. EPG.dat, Picons, Image Backup, und BackUpSuite Daten im Flash. Dur-Line UK-124 Unicable LNB für Astra 19.2E (8 Tuner), Dur-Line UK-124 Unicable LNB für Astra 28,2E (4 Tuner), Inverto IDLB-QUDL42-UNI2L-1PP für Hot Bird 13E (4 Tuner), Dual DVB-C/T2 Tuner. FCC=Off.

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von atreyou ()

    • Edit hgdo: unnötiges Zitat entfernt

      Ik zal die VTI image downloaden en in de Solo 2 laden. Is VTI dan beter dan PLI? Kun je mij misschien iets meer vertellen over VTI?

      Moet ik bij het binnenhalen van de updates de ontvanger aangesloten hebben op mijn modem of niet?

      Ik heb ook die Duitse pagina gezien waar allerlei instellingen staan mbt de tunerconfiguratie. Moet ik dan de configuratie instellen zoals vermeld bij "zwei kabel vom LNB oder Multischalter (zwei satpositionen)"? Tuner A instellen met 19.2E en 23.5E en dan voor Tuner B "gelijk aan Tuner A" instellen?

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von hgdo ()

    • 1) VTI is het beste image voor de VU+ (iets anders zul je in dit VTI Forum ook niet horen) 8)
      Voor details is hier te weinig plaats (lees een beetje in het VTI Wiki )
      2) Ja - normaal is een LAN of WLAN verbinding met een router. Word ook gebruikt voor sommige plugins of de weersverwachting.
      3) Ja
      Weniger ist manchmal mehr!

      Mein Setup: aktuelles VTi Image mit MuteSpectator-MOD Skin. OScam-Update. Plugins: OpenWebIF, GraphMultiEPG, EPGRefresh, EPGImport, EPGSearch, TMDb. Interne HDD 1TB. LAN an Fritz!Box 7580. HD+02. EPG.dat, Picons, Image Backup, und BackUpSuite Daten im Flash. Dur-Line UK-124 Unicable LNB für Astra 19.2E (8 Tuner), Dur-Line UK-124 Unicable LNB für Astra 28,2E (4 Tuner), Inverto IDLB-QUDL42-UNI2L-1PP für Hot Bird 13E (4 Tuner), Dual DVB-C/T2 Tuner. FCC=Off.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von atreyou ()

    • Met DreamBoxEdit kun je bestaande Kanaallisten veranderen en aanpassen aan je eigen wensen.
      Dit kun je ten alle tijden doen, maar het is raadzaam eerst een goed lopendes systeem te hebben.

      Voor dat je plugins toevoegt is het noodzakelijk dat je alle updates van de VTI Feed maakt, daar anders het gevaar van system 'crashes' groot is.
      Buttons Blau -> Groen -> Groen (internet aansluiting noodzakleijk).
      Weniger ist manchmal mehr!

      Mein Setup: aktuelles VTi Image mit MuteSpectator-MOD Skin. OScam-Update. Plugins: OpenWebIF, GraphMultiEPG, EPGRefresh, EPGImport, EPGSearch, TMDb. Interne HDD 1TB. LAN an Fritz!Box 7580. HD+02. EPG.dat, Picons, Image Backup, und BackUpSuite Daten im Flash. Dur-Line UK-124 Unicable LNB für Astra 19.2E (8 Tuner), Dur-Line UK-124 Unicable LNB für Astra 28,2E (4 Tuner), Inverto IDLB-QUDL42-UNI2L-1PP für Hot Bird 13E (4 Tuner), Dual DVB-C/T2 Tuner. FCC=Off.
    • Ok, eerst VTI 9.0.3 installeren plus alle updates. Als ik de ontvanger aan mijn modem koppel, moet ik dan ook nog gelijke ip-adressen maken? Of komt dat pas ter sprake met DreamBoxEdit?
    • Als je bei Network DHCP instellt word een niewe IP-Adres automaties van de router doorgegeven.
      Weniger ist manchmal mehr!

      Mein Setup: aktuelles VTi Image mit MuteSpectator-MOD Skin. OScam-Update. Plugins: OpenWebIF, GraphMultiEPG, EPGRefresh, EPGImport, EPGSearch, TMDb. Interne HDD 1TB. LAN an Fritz!Box 7580. HD+02. EPG.dat, Picons, Image Backup, und BackUpSuite Daten im Flash. Dur-Line UK-124 Unicable LNB für Astra 19.2E (8 Tuner), Dur-Line UK-124 Unicable LNB für Astra 28,2E (4 Tuner), Inverto IDLB-QUDL42-UNI2L-1PP für Hot Bird 13E (4 Tuner), Dual DVB-C/T2 Tuner. FCC=Off.