VU+, eindelijk hier!!.

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Beste Togan,

      Doet nu toch eens een stapje terug, je maakt niet alleeen jezelf gek maar ons ook.
      Je wilt 10 dingen tergelijk gebruiken, wij weten ook niet met wat we je nu als eerste helpen moeten op deze manier.. ?( ?(
      Hebt je nu verbinding met Filezilla of niet..????
      Ik zou als ik jou was me nu eerst eens koncentreren op FileZilla en dan op de Dreamboxedit, dit gaat zeker lukken als je nu stap voor stap voorgaat.

      Filezilla starten en links boven op het icoontje met het beeldschermpje drukken.
      Servermanager menu gaat open.
      Nu blijf je alleen in dit invulschermMenu en laat de rest met rust.
      Nu maak je een nieuwe server aan, links onder of je verandert de naam van de bestaande.
      Geef aan in Server (rechts oben) je IP adres van je VU xxx.xxx.xxx.xxx
      Als serverType geef je aan FTP-File Transfer Protocol.
      Verbindingsart is Normal
      Benutzer is "root"
      Passwort is "niks invullen ENTER drukken"
      Nu nergens meer aankomen en alleen op VERBINDEN drukken..!!!

      Lukt het nu om kontakt te krijgen of niet..????

      Groetjes Roles...
    • Hoi roles,

      Ik ben echt niet met 10 dingen tegelijk bezig hoor. Ben wel opnieuw begonnen. Wilde alles eerst met de originele image uittesten en / of configureren. Nou, niet alles lukte, vandaar de nieuwe start.

      Heb er Open PLi opgezet en heb eerst alleen de NL-zenders, Astra 1 en 3, in de zaplijst gezet. Eerst alles wat daarvoor nodig was geconfigureerd.

      Kwam bij Common Interface het volgende tegen:"Geschikt voor meervoudig decoderen nee/ja". Heb dit op ja gezet en heb 5 gecodeerde programma ´s tegelijkertijd opgenomen en kon naar een zesde gecodeerde zender kijken. Dit was ik in het originele image echt niet tegengekomen. Bij het kijken naar die 5 opname´s, kon de smart-card er ook uit. Zo, dat werkt nu dus allemaal wel goed.

      Ga nu verder al mijn satellieten van 22 west t/m 95 oost programmeren en dan evt. morgen verder met het netwerk gebeuren.

      O ja, wat in het originele image ook niet ging was een USB-stick of MP3 player aan de praat te krijgen. Is met Open PLi nu opgelost.

      Greetz, Togan.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • heeft wat langer geduurd maar nu weet je waarom team images aangeraden worden in plaats van originele images

      dat je nu voor pli hebt gekozen is toch prima
      hoofdzaak alles is naar wens en niet boos worden op de receiver als het een keer niet werkt zoals gedacht


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Hoi Stauffi,

      Ja, was gister echt pissig, maar alleen op mij zelf. De VU+, daar zal echt wel niets mee mis zijn. Behalve dan de software die ze er zelf opzetten.
      Zoals je in mijn laatste bericht kan lezen, opnemen en kijken is nu géén probleem meer. USB-stick/ iPod (MP3) werkt nu ook feilloos.
      Dus de firma die de VU´s op de markt brengt, moet zelf het toestel uitleveren met GOEDE software, kan je naderhand altijd nog over naar andere.

      Morgen het netwerkgebeuren, als ik tenminste geen bezoek krijg, hij staat nu nog zenders te laden en ben daar nog wel even mee bezig.

      Wat mij ook opvalt, de VU wordt ECHT niet warm, laat staan heet.
      Dat is met een Topfield toch even wat anders, daar kan je een hele maaltijd op koken. Deze doet nu boven dienst en ben er toch nog erg tevreden over na 10 jaar.

      Greetz, Togan.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • beperk je als je een enigma2 box voor het eerst start tot:
      instellen: taal tijdzone aansluitingen diseqc/rotor netwerk
      neem pas nadat je dat voor mekaar hebt andere extra's voor de kiezen
      beter nog je oefent een beetje
      en vergeet nooit de enigma 2 wil gedane wijzigingen van settings en instellingen altijd opgeslagen zien
      anders moet je na uitschakelen van de receiver weer herbeginngen (ik gebruik dus veel groen=oké en herstart stb)

      95% is klaar togan :D succes
      :D keine kohle mehr :D
    • Ha die Togan,

      Cool dat het meeste nu loopt, ik heb dat ook zo gedaan.
      Nu alle Sat's automatisch afzoeken en alles opvreten wat de transponders geven. :D
      Nu de box (bijna) vol is en overal licht geeft, ga je het netwerk activeren en proberen om met Dreamboxedit die volle emmers met daten binnen te halen op de pc.
      Nu komt het leukste :tongue: :tongue: een paar duizend kanalen sorteren.. :D :D :D
      Ga rustig met DMedit te werk, je kunt namelijk heel goed sorteren op provider, naam (alfabet) of wat het werk vergemakkelijken kan.
      Druk in de hoofbalk met de muis rustig eens op PROVIDER, concentreer je eerst op 1 sateliet of alleen op TV of Radio kanalen.
      In het sorteer lijstje heb je ook DATA staan, hier vindt je alle HD kanalen bijvoorbeeld.
      Het is best een monikkenwerk maar als je het doorhebt ook leuk werk zo'n BOEKET bloemen te herstellen, aan het eind is het een hele winkel geworden.. :P :P :P
      De meeste problemen die ik had was om geschikte namen te bedenken als:
      German Normal, German Musik, German HD, German Sport German Kids etc etc, en dat dan voor 4 Talen..

      MfG Roles...
    • Hoi Roles,

      Een beetje laat met antwoorden. Turken zijn zeer nieuwsgierig en komen allemaal kijken naar de nieuwe VU. Dus kostbare tijd gaat verloren. Ben nu zover dat alle satellieten gescand zijn en handmatig nog wat TP´s toegevoegd die hij niet vond.

      De netwerkverbinding loopt ook goed (DHCP) en bij de test alles groen.
      Heb dan OPEN PLi er op gezet, moest dus weer alle satellieten scannen., maar dat wist ik dat dat opnieuw moest.
      Toen bij "softcam/CI" gekeken in het menu. Bij het eerste stond nee.
      Verder gesnuffeld in het menu en kwam skins, plug-ins, etc. tegen om te downloaden.
      Goede test tevens om te zien of ik verbinding heb met internet.
      Heb CCCam gedownload en gebruik geen CAM meer.
      Voorheen 1 programma opnemen en de rest van de gecodeerde zwart beeld. Dat probleem is hier mee mooi opgelost. Heb wel bij 2 opnames blokkerig beeld. En nee, ligt niet aan de schotelverbinding of afstelling.

      Als er geen bezoek komt vandaag, ga ik eerst Dreamset of Dreambox edit aan te praat zie te krijgen. Kan ik een back up maken van de zaplijst.

      Ben je eigenlijk Duitser?, je Nederlands is zeer goed. Mijn Duits is ook niet slecht hoor.

      MfG, Togan
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • dreamboxedit.exe (uit de database) staat er in een minuut op
      opties instellen enigma2
      ipadres
      loginnaam+paswoord

      en je hebt in een minuut je settingslijst van VU+ gebackupped (maak je unieke mapjes aan met datum)
      dat doe je dus ook met bezoek aan huis :D

      ik maak ook backups van :
      etc/CCcam.cfg
      etc/hosts
      etc/fstab (wegens mount qnap)
      etc/samba/smb.cfg (werkgroup PC <> VU)
      met DCC[E2].exe van bernyR

      dus met settingslijstje en die bestandjes, ben ik binnen 15 a~ 20 minuten helemaal up and running bij een nieuwe usb-flash vanaf dat ik de VU+ aanzet en flash.

      als je dat laat zien aan je vrienden die op bezoek komen, zijn ze om. ;)
      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • Heb vandaag geen tijd meer voor de VU, bovendien staat ie op te nemen bij het leven. Dit zolang ik o.a. de filmkanalen nog open heb.

      Het programma Dreambox Edit staat al op de PC, dus probeer daar morgen aan te beginnen.

      Die andere back-ups, dat kan ik niet volgen.
      Wat ik wel weet, voor CCCam hoefde ik niets te doen als alleen maar downloaden en "aan" zetten. Moet je zo iets in een back-up zetten?
      Moet de LAN-kabel nog gaan kopen, want de PC staat weer boven.

      Nou, die vrienden kopen zo´n "duur" apparaat echt niet. Ze kijken alleen maar Türksat en FTA.

      Greetz, Togan.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Ach Togan, ik beschouw me maar als Europäer (dit is op zijn Duits :D).

      Ergens komen we toch allemaal van de zelfde stam, of niet.. ?( ?(
      Maar goed, als je dan ook nog even FileZilla wil instaleren ben je er helemaal klaar voor.
      Goed dat het nu allemaal zo loopt als je gedacht had.. :)

      MfG roles...
    • Originally posted by Togan
      Die andere back-ups, dat kan ik niet volgen.
      Wat ik wel weet, voor CCCam hoefde ik niets te doen als alleen maar downloaden en "aan" zetten. Moet je zo iets in een back-up zetten?
      Greetz, Togan.


      bij OpenPli is de configuratie er direkt bij en voor een enkele kaart in de VU+ hoef je principieel niets te wijzigen in die configuratie
      dat is echter een ander verhaal als je intern de kaart gaat sharen met andere sat-receivers
      om bij de volgende maal dat je een nieuw image erop zet alles sneller te laten verlopen tijdens het opnieuw inrichten, backup ik die bestandjes altijd

      wetende dat OpenPli (welke jij gebruikt) ook nightly Builds aanbied die je automatisch elke nacht kunt laten installeren heb jij niet zo veel aan dat backuppen en opnieuw inrichten van het image

      maar stel hij crasht een keer en je hebt dan die bestandjes niet bij de hand dan duurt het gewoon langer voordat je alles weer op orde hebt

      1a) backuppen via VTI panel (neem 't heel image, maar doe dat op een apart usb stickje)
      1b) backuppen via VTI panel (neem enkel de bestanden en niet een heel image)
      2) backuppen manueel met DCC[E2].exe
      3) backuppen enkel de settingslijst met dreamboxedit

      1a of 1b verwissel nooit die plek waar je de backup wegschrijft of de usb stick, anders kom je bij het herstellen van de instellingen of image in geheel voor verrassingen te staan.

      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • Weer bedankt voor de respons. Het volgende wist ik al:

      "wetende dat OpenPli (welke jij gebruikt) ook nightly Builds aanbied die je automatisch elke nacht kunt laten installeren heb jij niet zo veel aan dat backuppen en opnieuw inrichten van het image".

      Maar..., wat moet ik doen om dit automatisch te laten doen en ben ik dan bijv. de zap/zender lijst kwijt?.

      Greetz, Togan.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • steeds als er een nieuw image op je box kommt ben je alle instellingen kwijt!!!!
      Betreft het een enigma 2 Update dan ist dit niet het geval!!!!!


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Originally posted by Togan
      Weer bedankt voor de respons. Het volgende wist ik al:

      "wetende dat OpenPli (welke jij gebruikt) ook nightly Builds aanbied die je automatisch elke nacht kunt laten installeren heb jij niet zo veel aan dat backuppen en opnieuw inrichten van het image".

      Maar..., wat moet ik doen om dit automatisch te laten doen en ben ik dan bijv. de zap/zender lijst kwijt?.

      Greetz, Togan.

      vooral als je nieuwe gebruiker bent zou ik juist NIET die automatische updates gebruiken
      er zijn ook wel verrassingen die je als nieuwe gebruiker dan niet meer kunt volgen en of herstellen
      wen eerst een tijd aan de huidige toestand
      de duitsers zeggen erst die Pflicht dan die Kür
      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • Toch weer even het "domme blondje" in mij,
      Heb Pli geflasht en daarna niets extra´s gedaan.
      Hoe weet ik of het op auto update staat of niet?.

      En voor Stauffi, "Betreft het een enigma 2 Update dan ist dit niet het geval!!!!!", valt hier een auto update van PLi onder?
      Sinds ik die PLi er op heb staan, werkt alles nog OK en geen van mijn instellingen zijn veranderd.

      Nog een andere vraag. Ik zit met kabel nu constant aan het internet en kan o.a. een soort van "Google maps" zien. Heb ook Last.FM, You Tube en ZDF Mediathek er op.
      Maar er wordt voor de laatste 2 iedere keer gevraagd naar "kies server"en voor Last.FM "inloggen" maar hoe dat dit moet, dat is niet duidelijk.
      O ja en wat is "nano editor"?.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • nano editor is een linux editor die op de vu zit dacht ik

      als je al een paar keer bij pli hebt geupdate en alles loopt noch dan zijn het enigma 2 updates

      wat last fm en kies server betreft geen idee ik doe niet aan die plugin zaken heb er alleen op wat ik nodig heb en niet meer

      @togan ik heb even de zoek functie gebruikt in het forum en dit nog over nano gevonden

      please add nano


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Stauffi, weer bedankt voor je antwoord. Dan weet ik dat ook weer.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • VU Ultimo probleem

      Wie kan me helpen kom er niet uit.


      Iedere img die ik er op zet draait goed maar na een tijdbestek van paar uur of veel zappen werkt cccam niet meer en kom ik ook niet meer in de box met ftp.
      kan hem wel pingen maar het is net of hij het password veranderd.
      ik kan dan ook geen addons ofzo meer dowbloaden.



      weet iemand een manier om de flash helemaal leeg te maken want na mijn mening blijft er iets hangen,
      want krijg eerst even opstart scherm van oude img.
      heb al geprobeerd eerst de orgineele software van VU erop te zetten maar helpt niet.
    • Dat klinkt als een memory probleem, mogelijk door te hoge temperatuur.
      Ik open electronische apparaten elk jaar en blaas ze schoon met perslucht, zodat alles weer werkt zoals de fabrikant het bedoeld heeft.