wijzigingen in zenderaanbod Canaal Digitaal

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • wijzigingen in zenderaanbod Canaal Digitaal

      recent zie ik steeds meer (SD) zenders met de melding dat deze binnenkort niet meer beschikbaar zal zijn en naar HD overgaat.....

      in november heb ik getracht een tripple LNB met Triax78 op het dak te installeren ( maat de de helft minder weegt het dak op gestuurd) maar ik kreeg het niet voor elkaar zowel 19,2 als 23,5 zenders te ontvangen... dus de schotel (slechter dan voorheen met de single lnb) op 19,2 gezet en van de winter niet meer het dak op geweest.

      ik had een Vizion receiver die HD zou moeten zijn, maar kan daar geen zenderlijsten mee downloaden of vind niet waar/hoe dat moet dus iedere keer dat Canaal Digitaal weer zenders wijzigde moest ik een zenderscan doen en dan weer alle zenders handmatig op de juiste volgorde zetten... daar ben ik nu volledig klaar mee, heb een VU+ Solo2 gekocht die als het goed is morgen binnen komt....

      DUS..... ik moet het dak weer op (of die maat er weer op sturen).... maar wat ik me nu afvraag.... gaat 19,2 nu er uit, en kan ik dus beter richten op 23,5 en vooral, hoe krijg ik die schotel goed gericht...

      de BBC zenders erbij is mooi, maar is alleen een gehoopte extra, 19,2 en 23,5 is waar ik me primair op richt.

      Hoe stel ik die schotel nu het best af? heeft de VU+solo2 een ingebouwde signaalmeter die je daar voor gebruiken kunt of moet ik een andere truc gebruiken?
    • ja.

      Eerst de receiver met het nieuwste VTi Image flashen, en fastscan van de feed installeren en viafastscan de nieuwste zenderlijsten op de ontvanger krijgen.

      In het VTi Image is het openwebif voorgeinstalleerd en te bereikbaar via http:// vusolo2 of http:// ip-van-de-ontvanger (zonder spaties, die staat er zodat het forum er geen link van maakt)
      In de app van vu+ zit ook een signaalmeter, in de mobiele site van het openwebif ook.

      Het VTi Image vind je in de database en flash je zo:
      wiki.vuplus-support.org/index.…2_.2F_Vu.2B_Solo.C2.B2_WE

      Voor een Nederlandse handleidung verwijs ik naar het sat4all forum, daar in de vuplus map is er een thread vastgepind. (Ik mag geen link posten)
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • vandaag tijd gehad.... VTi image geïnstalleerd..... maar veel verder kom ik niet... zenderlijsten heb ik alleen duitse lijsten beschikbaar, geen nederlandse Canaldigitaal lijst met NL zenders... maar ook geen beeld op geen enkele van de zenders in die duitse lijst... volgens mij moet er nog vanalles ingesteld worden... maar heb geen idee hoe wat waar
    • Ga naar VTi Panel (Blauwe knop) -> Software Manager en zoek daar het plugin fastscan (ik vermoed bij systeemplugins).
      Installeer dat en na het herstarten van de ontvanger zou je onder menu->instellingen->tunerconfiguratie een fastscan submenu vinden moeten, daar kan je nederlandse/vlaamse zenderlijsten downloaden.

      Wil je manueel je zenderlijsten aanpassen? Dan raad ik een Zerndereditor voor op de PC/Mac aan.

      Voor Windows zie mijn signatuur voor EChannelizer (of elders in het forum DreamBoxEdit)
      Voor Mac IDreamx
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • ik heb maar één draad vanaf de lnb, dus kan maar een tuner aansluiten.

      Tuner A op
      Modus DiSEqC A/B/C/D
      Poort A Astra(19,2E),
      Poort B Astra 3A (23,5E)
      Poort C Astra/Eurobird (28,8E)
      Poort D niets aangesloten
      Gebruik voltage en 22khz Ja
      Verstuur DisEqC enkel bij satellietwijziging nee

      De schotel staat niet goed afgesteld, maar ik had voorheen wel beeld op 19,2
    • zoals gezegd zal ik de schotel nog moeten afstellen, maar in de regen het dak op zie ik niet zo zitten ;)

      maar met de oude receiver ontving ik 19,2 wel, niet al te goed, maar als het niet te hard regende of onweerde gewoon beeld.

      Als ik naar
      Menu
      instellingen
      zenders zoeken
      handmatig zoeken
      ga dan kan ik daar vanalles kiezen....

      Ik kies tuner A, Zoekmodus één satelliet, maar bij de optie "Satelliet" heb ik maar drie keuzes... allemaal verkeerd..
      Telstar 12 (15W) Atlantic bird 1(12,5W) en Telecom/Atl-bird(8,0W).

      als ik op ok druk geeft ie gelijk "zoeken voltooid. 0 zenders gevonden"

      Ook bij automatisch zoeken gelijk voltooid 0 gevonden.




      ga ik in zenders zoeken naar Signaal zoeker, dan kan ik ook daar niet de juiste satelliet kiezen, keuze uit intelsat605 (27.5W) en intelsat 905 (24,5W)

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Roger B. ()

    • Roger B schrieb:

      Tuner A op
      Modus DiSEqC A/B/C/D
      Poort A Astra(19,2E),
      Poort B Astra 3A (23,5E)
      Poort C Astra/Eurobird (28,8E)
      Poort D niets aangesloten
      Gebruik voltage en 22khz Ja
      Verstuur DisEqC enkel bij satellietwijziging nee
      op de VU SOLO2 dien je tuner B en A helemaal zoals je quote in te stellen en dus ook aan te sluiten per coax
      dus van de triple LNB twee Coax naar tuner B en naar Tuner A

      tuner B is preferent bij de SOLO2

      en dan is de kwestie belangrijk of die LNB op jouw locatie ook juist ingesteld is QUA SKEW

      p.s.
      je dient wel een HD abonnement te hebben om die 23,5 Oost CanalDIGITAAL zenders te kunnen zien
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()

    • ik heb dus maar één coax naar de tuner ( en wegens verkoop van het huis en dus verhuizen heb ik niet de intentie een nieuwe kabel door het hele huis te gaan trekken) moet ik die dan dus niet op poort 1 maar op 2 aansluiten?


      en mbt die HD zenders..... fijn dat canaal digitaal klanten nu dus alweer een duurder abonnement opdringt door de niet-HD zender domweg te verwijderen dan :( ....


      maar wat doe ik verkeerd dat ik bij zoeken niet die juiste satellieten kan kiezen? en moet ik daar dan ook op tuner b gaan zoeken ipv a?


      wat houdt dat instellen van de LNB kwa skew in?

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Roger B. ()

    • nou, op het nederlandstalige forum een howto gevonden voor de installatie van een VU+.... deze stap voor stap doorlopen en hier en daar wat eigen inzicht gebruikt... ik heb beeld!..... en weer alle zenders die weg waren ook ;)

      blijkbaar is ons abbo door de jaren heen stiekum (bijna)gratis mee veranderd van een settopbox naar nu blijkbaar basisHD... iig ontvang ik HD zenders


      en vooralsnog, in tegen stelling tot met de oude ontvanger, zonder storingen in beeld en/of geluid....

      Tijd om nieuwe uitdagingen te exploren ;)

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Roger B. ()

    • oorzaak van minder storingen is ook duidelijk ;) ik keek naar 23,5 nu en niet meer naar 19,2..

      wat ik niet helemaal snap is dat de zenderlijst voor alle nederlandse zenders ongeveer een HD versie heeft op 23,5, maar een aantal zenders ( NPO1 NPO2, SBS6 oa) als SD op 19,2 in de zenderlijst vooraan op resp. 1, 2 en 6 staan....

      heb deze nu via het openwebif op de plek van de SD zenders gezet zodat die ook op 23,5 zitten...

      scheelt me een keer het dak op gaan om de schotel te richten.... zolang ik hier nog woon vind ik het wel prima met (vooral)alleen 23,5 zenders
    • waarom je bepaalde kwesties niet snapt is wellicht een gevolg van te weinig basis informatie betreffende de zenderlijsten en de transponders en satellieten

      het is echter heel makkelijk
      neem kingofsat.net als orientatie voor alle satellieten en zenders
      neem dreamboxedit als editor om je bouqetten en zenderlijst aan te passen

      neem je de tijd ook een en ander te zoeken en na te lezen OF yuotubes erover te bekijken

      het is enkel JOUW wil en onderzoekingen om er uit te geraken
      :D keine kohle mehr :D