Raar fenomeen Vu+ /E-channelizer/Dreamedit

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Raar fenomeen Vu+ /E-channelizer/Dreamedit

      Hallo forum mensen,
      Ben gestaag bezig met ons Vuutje (idee van de vrouw).
      Heb gisteren wat gespeeld met E-channelizer en Dreambox edit.
      Heel leuk en eigenlijk vrij snel onder de knie. Echter wat schetst mijn verbazing...!!
      Alle Duitse en Oostenrijkse zenders (FTA HD) geven de melding "zender niet beschikbaar" of een vergelijkbare tekst en zijn in de lijst op de STB ook lichter van kleur.
      1 Op het scherm van de SATLINK komt alles gewoon binnen (dus aan de schotelopstelling kan het niet liggen met meer als 80 procent gemiddeld)
      2 Bij de instellingen alles gecontroleerd (DISEQ) : goed
      Ra ra iemand ideen waar het aan kan liggen?????
      Iets over het hoofd gezien???? Bekend probleem?????

      REIN
      ps in een later stadium ook geprobeerd het eea met Dreamedit over te pompen, maar geeft zelfde resultaat, dus aan de twee applicaties kan het ook niet liggen lijkt me
    • Ik ken twee mogelijkheden die dit veroorzaken kunnen:
      1) Tuner config is niet in goede orde. (Zie: vuplus-support.org/wiki/index.php?title=Tunerkonfiguration)
      of
      2) De satellites.xml file is niet passend. (Standaard van VTI Feed laden of andere proberen, naar: /etc/tuxbox/)
      Weniger ist manchmal mehr!

      Mein Setup: aktuelles VTi Image mit MuteSpectator-MOD Skin. OScam-Update. Plugins: OpenWebIF, GraphMultiEPG, EPGRefresh, EPGImport, EPGSearch, TMDb. Interne HDD 1TB. LAN an Fritz!Box 7580. HD+02. EPG.dat, Picons, Image Backup, und BackUpSuite Daten im Flash. Dur-Line UK-124 Unicable LNB für Astra 19.2E (8 Tuner), Dur-Line UK-124 Unicable LNB für Astra 28,2E (4 Tuner), Inverto IDLB-QUDL42-UNI2L-1PP für Hot Bird 13E (4 Tuner), Dual DVB-C/T2 Tuner. FCC=Off.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von atreyou ()

    • Hallo atreyou ,

      Okee, weer een nieuw fenomeen om me in te verdiepen. Wat ik uit diverse artikelen wel haal is dat bij een update van de gebruikte image er steeds weer ook een (geupdate) XML file is geïntegreerd en dus,..... zouden de bewuste kanalen weer te ontvangen zijn wanneer ik de image ververs (was ik toch van plan).
      Of klopt deze redenatie niet????
      De tuner configuratie heb ik gecontroleerd en kan niets vreemd vinden . Dit zou ook vreemd zijn want daar is niets aan verandert in de laatste 3 maanden waarin alle zenders aanwezig waren.

      REIN
    • OPGELOST!!!!!! Nadat ik het voorgaande had opgeschreven even naar E-Channelizer gegaan en zag daar stom toevallig in de lijst met sat's dat er een Astra 19.2 in de Ku band bestaat en een Astra 19.4 (maar wordt klaarblijkelijk ook wel eens als 19,2 beschreven) in Ka band en dat was het probleem bij de tuner configuratie. In de lijst van de Vu staan deze verschillende items vlak na elkaar en je leest er makkelijk overheen dus ...... voor een ieder die het betreft opletten wat je kiest bij tuner configuratie!!!!! Voor alle duidelijkheid het moet dus Ku band zijn

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von reinsat ()