Beginners domheid??????

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Beginners domheid??????

      Hallo, wie wil zo behulpzaam zijn.
      Heb sinds een maandje of wat een VU solo2.
      Als schotel een Big sat met 4 LNB's 13/19,2/23,5/28,2.
      Uitgericht dmv Satlink 6906 ontvangst uitstekend! Diseq doet ook zijn werk.
      Vanmiddag een aantal BBC zenders langs zien komen (BBC en een paar duitse zenders.)
      Omdat in de vorige weken ik een beetje heb zitten klooien om het eea uit te zoeken besloten alles weer vanaf scratch op te bouwen omdat ik niet meer wist hoe dat het eea tot stand was gekomen.
      Dus 1 Originele VU + software geladen volgens bekende procedure :gelukt!
      2 Netwerk gecontroleerd : gelukt ! 4 Vtjes
      3 Via Dreamedit een van Henks laatste zenderlijsten geladen : gelukt volgens Dreamedit.
      En daarna geprobeerd weer tv beeld te krijgen maar wat ik ook doe blijf alleen maar heen en weer gaan tussen menu's
      Ten einde raad geprobeerd om automatisch zenders te laten zoeken : geeft alleen aan 0 gevonden.
      Antenne kabel in A alswel in B gehad met hetzelfde resultaat.
      Instellingen voor ontvanger A en B zijn allebei : diseq a/b/c/d a = hotbird 13 b= astra 19 c= astra 23 en d=astra 28
      Wie owie kan me helpen weer TV beelden op het scherm te doen verschijnen

      REINSAT

      Het enige wat ik voorlopig graag zou willen is de zenderlijst zoals via dreamedit door mij verandert ook zichtbaar te krijgen

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von reinsat () aus folgendem Grund: Even een update: net even verder gekeken.met de satlink eraan werkt alles naar behoren incl natuurlijk het schakelen van de Diseqc. Dit kan ik op mijn switch controleren omdat deze voorzien van controle LED's. Na wederom een verse installatie van VU+ software kon de zoekfunctie wel "normaal" opgestart worden maar terwijl de procent teller opliep kwamen er geen zenders bij , deze teller bleef op 0 staan. Tijdens deze bewerking even naar de Disecq switch gekeken en de LED's waren net zo donker als de lucht dus kan ik ervan uitgaan dat er geen Disecq signaal wordt verzonden. Als opmerking kan ik wel melden dat alle antenne in en uitplug werkzaamheden zijn gedaan nadat het app spanningsloos gemaakt was. Weet iemand of er op een of andere wijze het Disecq gebeuren instabiel kan zijn of defect kan raken .Is er een reset mogelijkheid??

    • Hallo heren,
      Allereerst dank voor de snelle reactie.Het app draait onder de originele software met de laatste fabrieksupdate . Dit omdat ik op dit gebied een beginner ben en graag bij het begin wil beginnen. Dus neen, er is geen VTI geflashed.
      Ook "KAAL" dus zonder cam zou het app zenders moeten laden, dat dan alleen de FTA zenders te zien zijn is een ander verhaal volgens mij, of heb ik de theorie fout als dat zo is hoor ik het graag , moet dan weer in de boeken(sites).

      MFD 41 D van TRIAX is de naam van de 4 kanaals Disecq switch speciaal genomen omdat deze zijn schakelingen zichtbaar maakt middels 4 rode LED's.
      Om dat ik maar ongeveer 6 meter van mijn schotel opstelling (horizontaal gezien) ben verwijderd kan ik vanaf mijn werkplek het schakelen daadwerkelijk zien. Verder natuurlijk niet zo belangrijk maar om het eea te leren is het in de beginfase wel net zo makkelijk als je de verschillende processen kunt volgen zodat je een gemaakte fout ook veel sneller kan lokaliseren.
      Vannacht kwam ik er wel achter dat de switcht het NIET deed met de ONTVANGER ERAAN MAAR WEL MET DE SATLINK (ook daadwerkelijk beeld). De logische conclusie zou dan zijn dat de aansturing vanuit de ontvanger naar de Switch het niet meer doet. Vraag is daarbij dan is er iets defect of is er iets te doen met een instelling????
    • Wel, nu al 2 dagen en halve nachten geprobeerd het eea aan de gang te krijgen, vaak via de weg van trial en error. Soms met enig succes (beeld) maar niet meer reproduceerbaar. Kan ook niet wennen aan de logica van het besturingssysteen/ afstandsbediening (soms is OK wel ok en soms ook niet of keuzes moeten maken die geen keuzes zijn omdat als je nee kiest je weer terug gedirigeert wordt in het keuze menu totdat je ja kiest)
      Was gewaarschuwd dat er toch wel minimaal een redelijke kennis van besturingssystemen/PC nodig was om het geheel draaiende te krijgen maar dat is slechts een halve waarheid is mijn ervaring. Je moet het leuk vinden en de tijd hebben om via de weg van" trial en error" tot een oplossing te komen en dan maar hopen dat je nog weet hoe je dat uiteindelijk voor elkaar gekregen hebt voor een eventuele volgende keer. In ieder geval heb ik veel respect gekregen voor al die vergevorderden hier.
      Maar, denk dat ik er maar mee ophoud, ben 57, technisch opgeleid, geef zelf ProAudio cursussen en workshops, heb twee hartinfarcten gehad en was op zoek naar een nieuwe hobby die ik meer thuis kon uitoefenen, echter dit is het toch niet.
      Echt een hobby voor degene die graag door uitproberen problemen oplost. Op zich is het oplossen van technische probleemstellingen voor een techneut in hart en nieren geen probleem, maar als de info zo verspreid ligt, zichzelf soms tegenspreekt, weinig of geen relevante documentatie centraal beschikbaar is, dan heb ik het flauwe vermoeden binnenkort weer in het ziekenhuis te belanden. Neen geen hobby voor mij!!!.
      Wil gewoon TV kunnen kijken via de satelliet ( BBC/CANAL DIGITAAL) met iets meer mogelijkheden dan alleen maar aan en uit.
      Welnu, alle frustratie op een stokje........

      Dus wie kan/wil mij concreet helpen het spul draaiende te krijgen anders ben ik waarschijnlijk genoodzaakt een een "normale" HD plug and play ontvanger aan te schaffen om gebruik te kunnen maken van mijn abonnement.
    • ;( Niemand??????
      Vandaag werd tijdens een uitzending van RTL 7 heel prominent in beeld door CD gemeld dat de SD zenders waar we nu naar kijken worden afgesloten.
      Weet niet hoe lang het nog gaat duren, maar de waarschuwingen en meldingen zijn al een tijdje bezig. (moet nu al een aantal zenders missen). Dus ga dit weekend maar overstappen op een niet zo "moeilijk " app. Dus als iemand nog interesse heeft in een 2 maanden oude VU+ SOLO 2 met pakweg 40 vlieguren............ ??????????????