Afstemmen mislukt met kabel in tuner B

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Afstemmen mislukt met kabel in tuner B

      Ik heb een VU DUO2 plus met een dubbele LNB (2 kabels naar de decoder)
      In de VU DUO2 heb en 2 tuners laten insteken, met de OPEN PLI4 soft
      Ik heb een kabel aan tuner A en B aangesloten, dus tuner C en D zijn niet aangesloten.
      De tuner configuratie is -- Tuner A VUplus DVB-S NIM(AVL6222) dit het zelfde voor tuner B en C en D
      Toevallig had ik de kabel van tuner A losgekoppeld om een andere ontvanger voor de camper te testen.
      Wat bleek, ik had geen beeld meer op de VUDUO2, de kabel was nog altijd in tuner B, kreeg de melding "Afstemmen mislukt" ... is dat normaal?
      Dus de kabel was uit tuner A en de kabel was wel in tuner B maar geen beeld.
      Ik heb de kabel getest en die is goed.
      staan mijn tuner misschien niet goed ingesteld?
      Ook heb ik een test gedaan met 2 verschillende programma op te nemen met alle kabels in de tuner A en B, ik kon dan geen derde programma meer bekijken
      Ik heb enkele foto's geplaatst van de instellingen op
      gallery.westvlaamsescootervrienden.be/#!album-25-1
      Bedankt voor u reactie
      Osty
    • Je hebt 2 Dual Tuners als er 4 Tuners getoond worden in het menu.

      De configuratie moet zijn:

      A Eenvoudig - Astra A/B Astra 19.2 Astra 23.5 ... (niet C/D als je maar 2 satellietewn ontvangt)
      B Verbonden met A
      C Zoals A
      D Verbonden met C

      Het heeft geen zin Kabels uit tuners te trekken om te testen.
      Wil je een tuner prioriseren om te testen, dan ga dit in de VTi instellingen (menu->VTi->een of ander submenu ga ze eens door weet dit niet uit et hoofd)
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 6 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • Bedankt

      Ik heb de tuner ingesteld zoals jullie voorstellen en de tweede kabel op de tuner C geplaatst.... het werkt.
      Op de tuner A configuratie kan ik niet de C en D verwijderen, A staat voor 19.2 en B voor 23.5, maar het werkt...heb de test gedaan met drie opnames en toch nog kunnen kijken naar een vierde kanaal.
      nogrmaals bedankt
      Groetjes Osty