CCcam crasht op Astra-3 kanalen

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • CCcam crasht op Astra-3 kanalen

      Eindelijk tijd gevonden om een schotel voor Astra-3 aan te sluiten op tuner B van de Solo2.
      Het pakket van Canaal-Digitaal zou naast de SD kanalen op Astra-1 ook HD kanalen op Astra-3 moeten laten zien, althans door heb ik voor betaald.

      Bij keuze van een HD zender bevriest het beeld en kan ik ook geen SD zenders meer zien tot een volledige reboot. CCcam-info toont normaal gesproken informatie over CanalDigitaal zoals pakket en einddatum, maar na het kiezen van een HD zender komt alleen de cryptische boodschap "error reading web page". Kennelijk vindt de software de smartcard niet meer.
      Een handvol regionale zenders (FTA) zijn wel te zien.

      Is dit een foutje in CCcam of deugt de smartcard niet? Bij SD zenders op Astra-1 zijn er geen problemen en er is ook geen melding "No right to watch this channel".

      Herkent iemand dit?
    • Zet dit eens in jouw prio

      I: 0500:032830:2525
      I: 0500:032920:2525
      I: 0500:042500:2525
      I: 0500:00006C
      I: 0500:00006A
      I: 0500:051900
      VU+ ULTIMO 4K - VU+ DUO 4K - DREAMBOX 7080



      WAVE T90 8 LNB- WAVE T55 4 LNB
    • Opnieuw bedankt! HD kanalen werken en zappen tussen SD en HD gaat ook.

      Wel is er een nieuw onverwacht fenomeen: bij het selecteren van HD programma's voor opname vanuit EPG verschijnt de melding "timer conflict" wanneer de programma's elkaar overlappen, m.a.w. er kan maar een programma tegelijk worden opgenomen. Bij SD zenders kunnen 4 programma's tegelijk worden opgenomen als ze op dezelfde transponder zitten. Voorheen ging dat ook met verschillende transponders omdat beide tuners een LNB voor Astra-1 hadden.

      Is dit een beperking van de smartcard of moet er nog iets worden gewijzigd?
    • De Smartkaart kan 4 verschillende zenders tegelijk aan

      zo staat dat in CCcam.cnf

      SID LIMIT : /dev/sci0 4 11
      VU+ ULTIMO 4K - VU+ DUO 4K - DREAMBOX 7080



      WAVE T90 8 LNB- WAVE T55 4 LNB
    • Het is inderdaad geen smartcard/cam probleem want ook bij FTA zenders op Astra-3 komt de "timer conflict" boodschap zodra een 2e opname wordt geselecteerd.
      3 opnames gelijktijdig via tuner A en 1 via tuner B gaat wel, maar alleen 2 opnames via tuner B gaat niet!
    • Hallo Clemens,

      Dat was mij bekend; ik had alleen verwacht dat NPO-1, -2 en -3 op dezelfde transponder (12187H) zouden zitten, maar dat blijkt niet zo te zijn. De nederlandse zenders zijn zo te zien willekeurig over een aantal transponders verdeeld.
      Voor mij (en anderen die hoofdzakelijk offline kijken) betekent dit dat het beter is om de SD zenders op te nemen want die zitten wel op dezelfde transponder. Dus de hele toestand met een extra schotel dient uiteindelijk alleen voor de ontvangst van Veronica!
      Op de schotel die naar Astra-1 kijkt is geen plaats voor een extra LNB want daar zit de transceiver voor internet die ook naar 23.5 graden kijkt.