Vuoplus duo2 beeld in blokjes

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Vuoplus duo2 beeld in blokjes

      Hi,
      Ik heb mij een nieuwe VUOplus duo 2 gekocht en geinstalleerd.
      Voordien had ik de Vuo plus duo met perfect beeld op de 23.5 en 19 Astra met een duo LNB.
      Nu met het nieuw toestel heb ik soms (regelmatig) blokjes in het beeld en enkel op Astra 23,5.
      Ik heb de schotel terug uitgericht en heb volgende signalen kwaliteit 95% en sterkte 91% dus volgens mij staat de schotel perfect.
      VTI 8.2.3
      Tuner A Vuplus DVB-S NIM(AVL6222) (DVB-S2)
      Tuner B Vuplus DVB-S NIM(AVL6222) (DVB-S2)
      Tuner C Vuplus DVB-S NIM(AVL6222) (DVB-S2)
      Tuner D Vuplus DVB-S NIM(AVL6222) (DVB-S2)
      kan er mij iemand helpen met dit probleem
      Osty

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von osty ()

    • aansluitingen controleren.
      Daarnaast eens Tuner C prioriseren. (misschien is met de eerste tunermodule iets mis) (dit gaat via menu->vti->een of ander submenu weet het niet uit het hoofd, of door twee opnamen te starten en dan een zender te bekijken)

      Hoeveel aansluitngen lopen naar de vu+?
      Hoe zijn de Tuners geconfigureerd?
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!
    • Ik heb een DUO LNB met twee uitgangen en de twee kabels aangesloten aan de Vu+, een in A en de tweede in B mijn tuners zijn zo
      Tuner A Vuplus DVB-S NIM(AVL6222) (DVB-S2)
      Tuner B Vuplus DVB-S NIM(AVL6222) (DVB-S2)
      Tuner C Vuplus DVB-S NIM(AVL6222) (DVB-S2)
      Tuner D Vuplus DVB-S NIM(AVL6222) (DVB-S2)

      Er is wel iets mis, als ik een programma opneem kan ik niets anders zien ??
      Ik heb twee tuners in de ontvanger laten steken (dus voor 4 aansluitkabels) , zal er een uithalen en terug een test doen.
    • Ik heb vandaag met de ontvanger terug naar de winkel geweest.
      Zeer goeie support, ze hebben de laatste open PLI 4 software geïnstalleerd en in de winkel werkte hij perfect.
      Terug thuis heb ik terug de blokjes op Astra 23.5.
      Ik zie nu dat er een appelboom misschien in het zicht staat, misschien is deze de boosdoener, vreemd want met de vorige vuo had ik daar geen probleem mee.
      Ook zal ik de duo LNB vervangen.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von osty ()

    • Probleem is OPGELOST
      Ik heb een nieuwe Duo LNB geïnstalleerd en alles werkt nu perfect.
      Het beeld is nu perfect, blijkbaar was er toch een probleem met de LNB die niet te zien was met de vorige Vu Duo

      Bedankt voor u reactie
      Osty