[Gelöst]Canal digitaal voorkeurzenderlijst tuner- en de LNB instellingen

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • [Gelöst]Canal digitaal voorkeurzenderlijst tuner- en de LNB instellingen

      Vandaag de laatste VTI image gedownload en geflashed.
      Alle favorietenlijstjes, alle tuner- en de LNB instellingen kwijt en ook kan ik niet meer de voorkeurslijst van canal digitaal d.m.v. de fastscan laden.
      Hoe kan ik zo efficiënt mogelijk al deze gegevens weer up to date krijgen?
    • RE: Canal digitaal voorkeurzenderlijst tuner- en de LNB instellingen

      Originally posted by milestone
      Vandaag de laatste VTI image gedownload en geflashed.
      Alle favorietenlijstjes, alle tuner- en de LNB instellingen kwijt en ook kan ik niet meer de voorkeurslijst van canal digitaal d.m.v. de fastscan laden.
      Hoe kan ik zo efficiënt mogelijk al deze gegevens weer up to date krijgen?


      Tuner instellingen instellen

      opnieuw inscannen en dan met dreamboxedit op je PC bewerken en dan weer terug op je VU+

      P.S die fastscan lijsten van kanaal digitaal werkten voorheen ook niet in je enigma 1 of 2 boxen

      en ja als je nieuw doet flashen is alles weg dat was logisch wat je wel hat kunnen doen was vooraf een backup maken van je settings zoals hierboven beschreven


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • RE: Canal digitaal voorkeurzenderlijst tuner- en de LNB instellingen

      Ik heb de PLI image van 26092010 geflashed (deze is op mijn scherm veel beter leesbaar dan de image van oktober en daar zit wel degelijk een fastscan van Canal Digitaal in. FASTSCAN laadt vervolgens 659 kanalen
      Tevens heb ik de HenkSat zenderlijsten plugin geïnstalleerd maar ik kan alleen de astra 19 graden ZENDERS zien. Mogelijk dat de tuners niet meer goed zijn geconfigureerd
      Ik heb 4 LNB's Astra 1 2 en 3 Plus de Hotbird
      Volgens mij behoort de Astra 1 (19) standaard op de LNB 1
      vervolgens heb ik de Astra 3 (23.5) op LNB 2
      en de Astra 2 (28) op LNB 3. De Hotbird staat geconfigureerd op LNB 4
      Maar hoe ik ook probeer de zenders in te laden Fastscan, automatisch of handmatig ik blijf alleen maar zenders op Astra 19 zien de rest niet.
      Wat doe ik fout?

      Ik gebruik i.p.v. dreamboxEdit Dreambox control center E2 die heeft als groot voordeel dat in het configuratie menu automatisch het hele netwerk wordt afgezocht naar aangesloten apparaten om via het FTP gegevens uit te wisselen of over te zetten

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von milestone ()

    • flinke bats 659 kanalen op 4 satellieten zouden er eigenlijk zo`n 5000 moeten zijn inclusief radio en data kanalen

      kijk maar eerst een hoe de satellieten op je diseqc zitten en zo stel je ze ook in op de tuner

      tuner configuratie goed zetten dan inscannen naar je pc en dan bewerken en terug naar je duo

      ik ken pli niet heb het VTi Image erop hier en heb mijn eigen zender lijsten voor dezelfde satellieten als jij hebt

      mijn configuratie
      astra 19 op 1
      astra 28 op 2
      astra 23 op 3
      hotbird 13 op 4


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Hier is een voorbeeld van de instellingen.
      Elke satelliet geef je een ander nummer. Dit nummer moet overeenkomen met het nummer van de aansluiting van de DISEqC-switch.
      Zorg dat Uncommitted DISEqC commando Input nummer hetzelfde is als het LNB nummer.
      En DISEqC-modus op 1.1 staat.

      Hopelijk kun je hier wat mee.
      Bilder
      • Diseqc VU+ DUO aangepast.jpg

        41,3 kB, 652×367, 446 mal angesehen
    • veel te ingewikkeld voor 4 satellieten met diseqc
      zo kan het ook zie plaatje

      laat je niet beïnvloeden door het solo logo voor de instellingen maakt het niets uit
      Bilder
      • tuner config.png

        47,16 kB, 415×325, 463 mal angesehen


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Ik heb beide adviezen opgevolgd en goed naar de aansluitingen van mijn 4LNB op mijn schotel naar de Disecq switchen gekeken. Astra 19 staat op LNB 1 ingang, Astra 23.5 staat op de LNB 2, Astra 28 staat op de LNB 3 en de Hotbird staat op LNB4 ingang.
      Wat ik ook probeer ik krijg alleen de Astra 19 zenders in beeld.
      Als ik automatisch de zenders inlaad krijg ik meer dan 2400 zenders.
      De Fastscan van Canal Digitaal laadt 649 zenders.
      De zenderlijsten van Henksat geven verschillende favorietenlijsten maar geen van de HD zenders op de Astra 23.5 worden weergegeven wel de HD zenders op de Astra 19.
      Als ik een willekeurige zender van de 23.5 of 28 probeer krijg ik een melding afstemming mislukt en soms een melding not in SID
      Heeft iemand nog een lumineus idee?
    • als je gewoon zelf inscand en je zenderlijst bewerkt heb je niets van fastscan lijsten nodig. Anders probeer eens een kanalenlijst van de feed. Zoals gezegd moet je 5000 kanalen hebben met 4 sats.


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Ik kom er niet uit. Handmatig alle satellieten inscannen worden 2662 zenders ingeladen. Maar ik kan alleen de zenders van de Astra 19 kijken,
      Uiteindelijk ben ik de de ladder opgeklommen en heb goed gekeken hoe de LNB's op de schotel zijn bevestigd
      Op mijn schotel zijn de 4 LNB's van links naar rechts als volgt gemonteerd Hotbird Astra 1 Astra 3 Astra 2 maar op de Disecq switsches is de volgorde
      1 = Astra 19
      2 = Astra 23.5
      3 = Astra 28
      4 = Hotbird
      De installateur heeft de LNB's met een kleurtje getaped en ook de kabels zijn van dezelfde tapes voorzien zodat vrij eenvoudig is na te gaan hoe de LNB's op de Disecq zijn aangesloten.

      Ik dacht even wellicht zijn de beide Disecq switches die zijn aangesloten op de VU-Duo voor een deel stuk zijn gegaan. Alleen de Astra 19 is goed.
      Ik had nog een nieuwe Disecq liggen en na de VU+Duo afgezet te hebben heb ik een van de Disecq vervangen. Alles weer opnieuw ingeladen Helaas hetzelfde resultaat.

      Als ik handmatig probeer om enkele transponders in te laden b.v. van de Nederlandse HD of de themazenders op de Astra 3 satelliet geeft de Vu+Duo aan 0 zenders te vinden.
      Ook als ik probeer op de Astra 2 transponders van de BBC zenders in te laden geeft hij aan 0 zenders te vinden.
      Telkens als ik de zenders na het instellen van een andere LNB volgorde inscan krijg ik om en nabij de 2662 zenders ingeladen volgensen bij lange na niet de hier genoemde 5000.
      Wat ik ook vreemd vind dat ik na het inscannen in de map favorieten (blauwe button) een map vind (Last Scanned) hier kan ik wel op de Astra 2, Astra3 en Hotbird diverse zenders zien.
      Wat kan ik nog meer proberen?
    • dan kloppen toch ergens je instellingen niet
      als het aan de tuner lag kreeg je geen een zender of in ider geval geen 2600 en nog wat.

      gewoon nog eens rustig door het menu lopen en wat spelen met de tuner instellingen/satelliet plaatsen op de diseqc zou ik zeggen.

      wissel eens astra 2 en astra 3 dan kijken of dat werkt

      die map favorieten is standaart in enigma 2 die is er ook als je niets inscand

      die favorieten moet je zelf aanmaken

      in het begin moet je gewoon de zenderlijst oproepen en dan op de rode knop drukken dan krijg je alle zenders van alle satellieten.


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Het vreemde is dat alles perfect werkte voordat ik die laatste image erop zette.
      Ik heb ook geprobeerd die oude image er weer op te zetten. Maar dat helpt ook niet. Ik krijg met geen mogelijkheid de zenders van de Astra 2, Astra 3 en Hotbird te zien.
      Ben weer teruggegaan naar fabrieksinstellingen en alles weer opnieuw geconfigureerd, diverse tunerinstellingen geprobeerd niets helpt.
    • Dan krijg ik de volgende lijst beginnend met een mapje
      HUIDIGE TRANSPONDER en daaronder de mapjes
      13 Hotbird 6/8/9 kanalen
      13 Hotbird 6/8/9 providers
      13 Hotbird 6/8/9 nieuw
      19.2 Astra 1H/1KR/1L/1M/ kanalen
      19.2 Astra 1H/1KR/1L/1M/ providers
      19.2 Astra 1H/1KR/1L/1M/ nieuw
      23.5E Astra 3A/3B kanalen
      23.5E Astra 3A/3B providers
      23.5E Astra 3A/3B nieuw
      28.2E Eurobird 1..Astra 2A/2B/2D/ kanalen
      28.2E Eurobird 1..Astra 2A/2B/2D/ providers
      28.2E Eurobird 1..Astra 2A/2B/2D/ nieuw
    • Ik weet niet wat die cijfers zijn achter de satelliten, die heb ik niet erachter staan.
      Kan natuurlijk zijn dat ik de box op Duits voor mij heb staan.
      Ik zit hier met 3 LNB's en heb al 4500 kanalen moeten uitsorteren.
      Je hebt ook gewoon de simpele Disecq methode van Stauffie, die gebruik ik ook..
      Met die lijst kom je ook niet verder als die paar kanalen die je hebt...???

      Roles...
    • ppppffff dat was een zware geboorte. Maar het werkt daar gaat het om.


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • LNB instellingen

      Ik heb een multytenne 45 twin schotel en mijn instellingen zijn
      op 1: 19.2
      op 2: Hotbird
      op 3: Astra 23.5
      op 4: Astra 28.2
      maar ik zie net dat het opgelost is, zoveel te beter.
      VU+ duo - Multytenne
      (ex dream 7000s, ex dream 7025+, ex relook 400s, ex Kathrein 910)
      istniveurnadanistveurmorge