Harde schijf aansluiten

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Harde schijf aansluiten

      Sinds ik overgestapt ben op VTi moet de aangesloten externe harde schijf blijkbaar 'gemounted' worden. In Openpli werd de schijf gewoon 'aanvaard' door de receiver zonder dat er enige bijkomende actie moest worden ondernomen (plug and play).

      Hoedanook, ik heb zaterdag de schijf gemounted (default hdd\media), en enkele opnames gedaan. Nadien heb ik de schijf ontkoppeld om de opnames te bewerken, en ze nadien elders op te slaan. Ik heb de schijf weer aangesloten, en alles leek ok. De schijf was ook te vinden in het netwerk.

      Zondagavond echter plande ik een timeropname, maar op het moment dat de opname moest starten, gebeurde er niets. Bleek na zoeken dat de hdd niet gemounted was. Daarvan was er geen melding gebeurd bij het ingeven van de timeropname.

      Goed, opname natuurlijk gemist (geen ei aan gebroken, maar toch), maar het opnieuw mounten lukt gewoon niet meer, telkens crash VTi. Bij het (herop)starten van de receiver wordt me op de koop toe telkens gevraagd of ik de laatste software wil installeren! (Nee, ik wil dit niet, als ik mijn receiver aanzet, wil ik tv kijken). Dit alles is toch absoluut niet gebruiksvriendelijk.

      Bij een receiver, die ook een multimedia player is, moet telkens de hhd gemounted worden? Ik heb een WD Life media player, en daar koppel je de schijf aan, en afspelen maar. Zo hoort het ...
    • Ik raad aan het netwerk te gebruiken om opnames heen en weer te kopieren en te bewerken in plaats van de externe harde schijf heen en weer te bewegen. Met USB schijven heb je namelijk inderdaad dat ze niet vanzelf gemount worden inhet VTi, voor zover ik mij het herinner heb vroeger eens kort een externe HDD aan mijn Solo gehad. Het kan zijn dat het PLi dat anders afhandeld en het daar beter lukt, misschien verbeterd het VTi daar ooit wat aan. De meesten gebruiken een interne HDD en via het netwerk heb je toegang op de opnames, sneller en makkelijker als je het mij vraagt.
      Wat betreft die software melding: kan afgezet worden in een of andere instelling bij menu->VTi.
      Updates kan je ook manueel door voeren wanneer het jouw past met blauw->groen->groen.

      Wat betreft de crash: probeer eens de receiver compleet nieuw te starten en de schijf dan weer te mounten. Kijk ook eens of je crashlogs vind op de harde schijf.
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!
    • dan kan ook via het netwerk (zie afbeelding). Indien je via wifi verbonden bent is het dan wel eventueel veiliger het eerst lokaal te kopieren en dan terug te te kopieren. Maar ik vind dat gemakkelijker dan altijd die harde schijf te moeten loskoppeln. Maar dat is natuurlijk eerder smaak wat je gemakkelijker vind. Ik heb trouwens een ethernet verbinding en als ik iets bewerk is het ook rechtstreeks op de hdd van de receiver. Of dat bij Wifi zo veilig is weet ik niet.

      Hoe is de harde schijf trouwens geformateerd? De receiver kan met fat/ntfs niet zo goed onderweg, ext4 is daar beter (maar wel niet Windows kompatibel zonder trucs, daarom dat het via het netwerk ook handig is)
      Bilder
      • samba.jpg

        215,09 kB, 1.920×1.080, 14 mal angesehen
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • De schijf, een WD Elements, 2 TB, is geformatteerd in ntfs. Ik heb daar voordien geen enkel probleem met gehad. Dat werkte perfect.

      Ik heb nu trouwens met een opname van een programma in HD gemerkt dat op twee plaatsen de beeldorde verstoord is ('missing pic order' genoemd in het log van mijn videobewerkingsprogramma). Dit is de eerste keer met deze receiver. Met mijn vroegere receiver had ik ook dit probleem als ik tijdens een HD-opname op de hdd durfde in te grijpen (bvb een andere opname afspelen). Maar met de VUDUO2 onder Openpli heb ik dit niet gehad.