VU DUO streamen kwaliteit verminderen via internet om beter beeld te hebben

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • VU DUO streamen kwaliteit verminderen via internet om beter beeld te hebben

      Ik heb een VU Duo, en kan streamen via het internet.
      Ik ben nl in het buitenland en verbonden met mijn netwerk thuis via VPN.

      Nu wil ik streaming maar er zijn veel haperingen heb van het programma.
      Is er een manier om de kwaliteit te verminderen zodat ik toch nog een volledige zonder onderbreking kan streamen?
      Bedankt voor de tips
      Groetjes Osty
    • ja in het openwebif heb je 2 stream knoppen. 1 Van de twee gebruikt transcoding, het on the fly verminderen van de kwaliteit. (De CPU/GPU van de Duo² ondersteund dit)
      Hoe sterk het beeld gecomprimeerd wordt kan je ook ergens in de openwebif instellen (waar weet ik niet mijn oder Duo 1 kan het niet ;_( D: )

      Hier een Duits filpje waar ook transcoding aan bod komt
      vuplus-support.org/wiki/index.…Streaming_%26_Transcoding

      Ook op de box heb je de transcoding instellingen (menu->plugins)
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • Bedankt voor deze informatie.
      Kan ik deze instellingen veranderen vanop afstand of moet dit met de remote control gebeuren van de VU ter plaatse.
      Ik ben nl in het buitenland en kom niet thuis voor enkele maanden.

      Indien mogelijk een beschrijven hoe ik het van op afstand kan doen werken

      Bedankt nogmaals
      Osty
    • Hi,
      he seems to have a Duo and transcoding needs Solo2/Duo2. If you can start a PC then look for Muuta then your PC will reduce the bitrate and it might work over the internet.

      ciao
    • Ja ik heb maar de VU DUO, als er geen probleem is om te streamen met transcoding via de VU 2 zie ik het wel zitten om mij er eentje te kopen, heb gekeken de prijs is 290Euro.
      Is dit momenteel de laatste versie beschikbaar?
      Bedankt
      Osty
    • let er ook op hoeveel tuners je wil (1 tot 4 zijn mogelijk)
      Momenteel is de Duo² de beste Vu+ die er is.
      De Solo² en de Solo SE V2 kunnen ook transcoding, maar minder goed als de Duo².

      De Solo 4k komt ergens in het najaar, wanneer is niet bekend. Dit is nog eens een serieuze stap vooruit, maar zal ook een stuk meer kosten (geschat vanaf 500€ maar is nog niet bekend)
      Deze ondersteund 4k ontvang, HEVC, FBC Tuners en zo. Andere specs zijn ook serieus beter dus moest deze jou interesseren is wachten misschien beter.
      Indien deze toch te duur zou zijn dan best nu een duo² kopen.
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!
    • Hallo Clemens,
      Dank u voor de info.
      Mag ik nog iets vragen om mij te helpen de keuze te maken van de aankoop, ik vindt het nogal moeilijk.
      Dus mijn huidige installatie is , dubbele NLB, twee kabel naar de ontvanger VU DUO.
      Als ik de website bekijk om de VU DUO2 te kopen moeten je kiezen wat je wil
      DVB-S2 satteliet TV of DVB-S2 DUAL satteliet TV. ik denk als ik deze combinatie neem ik geen probleem zal hebben met kijken, opnemen en streamen.
      Nu de HDD in mijn huidige VU DUO kan die in de DUO2 geplaatst worden zodat ik alle programma op deze kan zien?
      Ook zal ik eventueel onmiddelijk de OPENPLI laten installeren.
      Mag ik u raad vragen in deze setup?
      Nogmaals bedankt
      Osty
    • Het is niet nodig mij een pn te sturen, ik kijk geregeld in de Dutch Corner of er iets nieuws is D:

      Bij de Vu+ Duo² heb je de keuze tussen 1 tot 4 Tuners.

      Voour jou zijn er 3 combinaties zinvol:

      2 Single Tuners of 1 Dual Tuner: dan heb je net als vroeger 2 tuners (en als dat al voldoende was vroeger zou ik dit weer nemen, ik zou de dual tuner kiezen want dan kan je later nog uitbreiden indien gewenst)

      Waarom met 2 kabels eventueel meer tuners nemen? Omdat je dan nog meer kunt opnemen. Het zit namelijk zo:

      Elke satelliet wordt onderverdeeld in vier banden. In het geval van Astra 19.2 zijn deze min of meer gelijk verdeeld, bij 23.5 wordt enkel het highband (2 van de 4) gebruikt.
      De LNB schakelt telkens het juiste band op de kabel die naar je box komt. Dat wil zeggen: met twee kabels naar de box, twee banden.
      Bij 23.5 onderscheiden zich deze banden enkel door H en V polarisatie. (alle frequenties met zinvolle zenders zijn hoger dan 11700 Mhz)
      Bij 19.2 is er ook een onderscheid bij de frequenties, namelijk de hierboven vermelde grens van 11700 Mhz.

      Wat wil dat dan zeggen? Je kan tegelijkertijd 2 van de banden naar je STB sturen. (Ik weet nu niet welke satellieten je ontvangt ben van 19.2 en 23.5 uitgegaan, als je er maar 1 ontvangt of andere is het verhaal gelijkaardig)
      Op zo een band liggen er vele frequenties. Per tuner kan je 1 frequentie openen, daar liggen dan enkele zenders op die je tegelijkertijd met 1 tuner kunt opnemen.
      Heb je nu 2 kabels en drie tuners, dan kan je met de extra tuner ook nog een extra frequentie openen van een band dat naar de receiver loopt. Als je enkel 23.5 kijkt dan kan je minstens drie frequenties openen, aangezien er maar 2 banden zijn. Bij 4 kan het een probleem opleveren als er drei verticaal gepolariseerd zijn en eentje horizontaal (*). Bij 2 H en 2 V geen probleem of bv. 4 x V of 4 x H geen probleem.

      Hoe moet ik de STB bij 3 en 4 tuners connecteren met maar 2 kabels? De Dual Tuners van de Vu+ verbinden intern verder met de buur op dezelfde module (*) dit is dus de reden, er is geen verbinding tussen de modules ojnderling. Dus gewoon een kabel aan elke module hangen en dan zoals het in onze wiki staat.

      Wat raadi k nu aan, 2,3 of 4 Tuners? Hangt af van hoeveel je gewoonlijk opneemt. Neem je zelden iets op of hoogstens 1 zender, stream je tegelijk niet en zo... -> Dual Tuner. Anders 3 of 4 tuners als het vroger weleens voorkwam dat je te weinig kon opnemen. Je kan ook gewoon een Dual kopen en later een Single of Dual Tuner toevoegen wanneer gewenst (deze zijn apart verkrijgbaar)

      Je huidige HDD past gewoon in de Duo², gewoon mounten en klaar.
      OpenPLi kan je gewoon installeren. (ook al wordt in dit forum logischerwijze VTi geprefereerd)

      Met vriendlijke groeten,
      Clemens
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!
    • Bedankt nogmaals voor u inzet.
      Ok, ik zal de VU DUO2 bestellen met 2 DUAL tuners, zo is er alles erop.
      Ik zal geen soft laten installeren en zoals ik met mijn huidige VU DUO gedaan heb de VTI soft zelf installeren.
      Ok ben nu klaar en nogmaals bedankt voor de info.
      Groeten
      Osty ;thumbup: ;thumbup: