vu+ duo2 verbinden pc

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • vu+ duo2 verbinden pc

      Hallo

      ik ben sinds enkele maanden in het bezit van een VU+ DUO2 met daarop Openpli als image. Ik ben niet vertrouwd met Linuxreceivers, en ik slaag er maar niet in om de extra mogelijkheden die dit soort receivers biedt, te gebruiken.


      Al te beginnen met een verbinding tot stand brengen met pc: ik kan de receiver maar niet vinden via mijn pc, ook al zijn zowel pc als receiver verbonden met de router (via wifi). In de netwerkbrowser van de receiver zijn zowel pc als VU+Duo terug te vinden met hun resp. IP-adres.


      Kan mij iemand svp uitleggen hoe ik de twee met mekaar kan laten communiceren (met het oog op tv kijken op de pc)? Hou er wel rekening mee dat ik een volslagen newbie ben; de info die ik op de fora vind, veronderstelt meestal toch al enige ervaring met Linuxreceivers; deze info heeft me nog niet verder geholpen.
    • Probeer eens het ip adres van je receiver in de browser in te geven.
      Normaal zou nu het openwebif moeten verschijnen. Als dit gelukt is zal ik zeggen hoe je op de pc kunt streamen.
      Als dit niet werkt, flash eens het VTi Image dat is iets makkelijker voor beginners dan het openPLI en is hier beter gekend, want het is door dit Board gemaakt.
      Eerst wel zenderlijst backupen (zal uitleggen hoe dat werkt indien je het vti wil flashen)
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!
    • beste Vantage1,

      je kunt met meerdere programma' s c.q. tools verbinden aan de VU+ DUO2
      handig is om te weten of je windows op de PC hebt of een Apple... en welk OS dus

      de meesten hebben windows PC en met DCC_E2.exe als Programma dat je kunt downloaden uit het internet (dreambox control center) ben je er zo in
      let wel de firewall van uw windows zul je moeten aanpassen opdat deze de verbinding toestaat
      als je dan ook oplet dat je per wlan ook op de router hebt ingesteld dat wlan verbindingen toegestaan zijn gaat het lukken

      meer is het niet
      om dan daarna de VU+ altijd te kunnen vinden op uw PC zul je de workgroup moeten aanpassen op de VU+ DUO2

      /etc/samba/smb.conf die editeer je met de DCC_E2.exe (onder het tabblad FTP linkermuisknop bearbeiten, bewerken)
      schrijft daar onder regel workgroup= WORKGROUP < exactt dat wat u in de windows PC gebruikt als Workgroup

      u slaat dat op
      u verlaat DCC
      u herstart officieel per menu de VU+ (dus een shutdown en een reboot )
      dan ziet u de VU+ ook op de PC onder netwerk
      :D keine kohle mehr :D
    • Prettig verrast met deze vlugge reacties. Bedankt.

      Ik heb het PI adres van de receiver reeds ingegeven in de browser, maar dat geeft geen resultaat.

      Ik zal eens proberen met DCC_E2.exe, en zien wat dat geeft. Mijn OS is Windows 8. Ik hoop dat ik vind waar ik de aanpassingen in de firewall en de router kan uitvoeren.

      @clemens: ik zou het vti image wel eens willen proberen want Openpli is al enkele keren gecrashed. Waar vind ik de laatste versie. En kan je zeggen hoe ik de zenderlijst opsla want die wil ik niet kwijt?
    • Voor de zenderlijst zou ik eens met het programma dreamboxEdit proberen: vuplus-support.org/wbb3/index.php?page=DatabaseItem&id=865
      Daar bij moet je in de instellingen het ip adres van de box ingeven en ook best eens op Enigma2 settings klikken. Dan zou je da aktuelle zenderlijst moeten kunnen downloaden naar je PC.
      Hier een handleiding, weiliswaar in het Duits: vuplus-support.org/wiki/index.php?title=DreamboxEdit

      Het laatste VTi vind je hier: vuplus-support.org/wbb3/index.php?page=DatabaseItem&id=858

      Trouwens als je een mac zou hebben is dit ook een aanrader: tooloosoft.com/tooloosoft/beta_version.html (gewoon de laatste beta downloaden)
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • Ok, ik heb gedaan wat tonskidutch heeft voorgesteld tot /etc/samba/smb.conf. De workgroup bewerken lukt echter niet, want ik zie onder het tabblad FTP geen knop 'bearbeiten'. Ik zie daar 'commander', 'Recordings' en 'MP3 playlists'.


      Alhoewel DCC_E2 de receiver dus gevonden heeft, en FTP en Telnet (wat dit ook moge betekenen) blijkbaar verbonden zijn, heb ik daarmee nog geen toegang tot de receiver. Ik kan daar niet op ingrijpen (bvb. zender of epg bekijken). Of is dit te vroeg in dit stadium? De browser vindt ook nog altijd niet de VU+ DUO2 via het IP-adres.


      Is het ook normaal dat wanneer ik het control center sluit, na het heropstart de receiver opnieuw moet gezocht worden?


      Kan ik nog wat verder geholpen worden?
    • Nee, lukt niet.

      Ik merk nu ook dat DCC bij opstart meldt 'Netzwerk nicht ok". Er moet telkens gezocht worden naar de receiver en de router alvorens een verbinding kan gelegd worden.

      Ik heb inmiddels ook gemerkt dat in de netwerkbrowser van de VU DUO mijn pc 192.168.1.4 als IP heeft, terwijl in DCC 192.168.1.3 aangeduid wordt.

      Ik kan DCC ook niet afsluiten, tenzij met taakbeheer.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Vantage1 ()

    • Dat je DCC niet kunt afsluiten is een bug die ook bij mee al eens optreedt.
      Dit gebeurt meestal als de ip instelling van de box verkeerd is.
      Best de ini file in de DCC folder eens bewerken en daar de instelling juist te doen.

      Probeer eens via DreamboxEdit verbinding te maken en je zenderlijst te bewaren.
      Flash dan het VTi dan zal je gelukkiger worden met je vu+!
      OpenWebif is daar voorgeinstalleerd en de support hier zal beter zijn.

      Wil je toch bij PLI blijven: ga eens naar menu->plugins en kijk of daar openwebif aanwezig is. Indien ja post eens de instellingen.
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • 'Best de ini file in de DCC folder eens bewerken en daar de instelling juist te doen.'

      Kan je dat wat toelichten? Waar vind ik die file? En bedoel je dat ik daar dan het juiste IP adres moet invullen?

      Ik kijk deze avond nog eens naar de instellingen van openwebif en post die dan. Het is in elk geval aanwezig.

      Ik kijk ook eens om mijn zenderlijst op te slaan, en VTI te installeren.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Vantage1 ()

    • In dcc.ini staat het correcte IP-adres van de receiver.

      Ik heb eens gekeken naar Openwebif in de VU+ Duo2, en de instellingen zijn als volgt:

      Openwebinterface ingeschakeld: ja
      Toon de naam van de box in de kop: ja
      Gebruik eigen naam voor de box: nee
      HTTP-poort: 08000
      HTTP authentificatie inschakelen: nee
      HTTPS inschakelen: nee
      Zenders slim anders benoemen voor XBMC: nee
      Schakel kinderslot in: nee
      Voeg zendernaam toe aan streaminformatie : ja
      karaktercodering voor EPG data: Iso-8859-10.

      Zoals ik al eerder schreef: Ook als ik gisteren dcc-exe. opstartte, werd geen contact gemaakt met de receiver, maar werd gemeld 'Netzwerk nicht ok'. Er moet dan telkens naar de receiver gezocht worden. Als ik dan nadien op de knop Web-if in dcc klik (rechtsboven), komt er geen verbinding tot stand. Na het inschakelen van de probleemoplosser (Windows 8) komt de mededeling dat het extern apparaat de verbinding weigert.

      De omschakeling naar VTi hou ik voor dit weekend omdat ik enkele interessante opnames heb geprogrammeerd, en de omschakeling zou kunnen misgaan... Als ik het VTi panel bekijk (in jullie wiki) dan ziet dat daar inderdaad wel overzichtelijker uit dan Openpli, en dat is voor een newbie wel belangrijk.
    • Flash het VTi wanneer het jou past, openwebif zou er direkt moeten werken.
      De webif knop van DCC-E2 is verouderd en werkt nicht.
      Ook de live-tv knop werkt niet. (werkte nog nooit deftig in combinatie met een vu+)
      Heel DCC-E2 is eigenlijk niet meer echt actueel, maar betere alternatieven zijn er niet. (paar gelijkaardige tools wel, maar die kunnen ook niet meer)
      Voor zoveel heb je dat ook niet nodig, streamen gebeurt via het openwebif (of kodi), instellingen aan de box, zenderlijsten met dreamboxedit (of de nieuwe E-Channelizer),...
      Ik gebruik DCC-E2 eigenlijk enkel voor de simpele FTP client die er in zit (Filezilla en Totalcommandor zijn complexer opgebouwd en te onoverzichtelijk voor mij)

      Wat je bij openpli eens kunt proberen: schakel https eens in en probeer dan via ip-adres-van-de-stb)

      Nog een vraag heb je een kaart van canaaldigitaal of zo? Hoe gebruik je die? -> Softcam of Module? -> absoluut een softcam gebruiken indien je de module gebruikt. Indien je hieromtrent meer uitleg wil geef ik die graag!

      Sorry dat antwoorden soms langer duurt vergeet soms eens te kijken of er in de dutch corner iemand gepost heeft D:
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • in het orignele Openpli forum is er natuurlijk ook help betreffende de aanmelding van tools en proggies

      maar ik zie ook elders telkens vragen van openpli gebruikers, kan niet aanmelden kan niet verbinden, dus de tools in het image zijn onduidelijk
      tenminste voor die beginners

      met VTI ben je der zo klaar mee
      want alles in het VTI image is voor aanmelden uit eigen netwerk als een open Kerkdeur

      firewall eventueel op PC extra openen voor DCC_E2 of dreamboxedit en hoppa gaan met die banaan.

      je zult in het VTI forum natuurlijk geen handleiding vinden hoe je het voor Openpli kunt oplossen ofschoon die oplossingen voor Openpli bestaan
      kan ook niet anders

      maar hier wordt hulp geboden voor de support van de VU+ met de support van het vuplus team image ergo VTI
      :D keine kohle mehr :D
    • Ik ben erin geslaagd om de zenders op te slaan op mijn pc (en wat te bewerken). Ik heb ze ook aangepast kunnen terugsturen naar de receiver.

      Maar ik wilde meteen ook dan maar het VTi image flashen, en dit lukt maar niet. De receiver boot volledig opnieuw, maar er is niets geflashed. Ik heb twee verschillende usbsticks gebruikt, je weet maar nooit.

      Ik heb nochtans alles gedaan wat op de fora voorgeschreven wordt: uitpakken van het gezipte bestand (ik heb dan vuplus/duo2, met daarin 5 bestanden), kopiëren op een Fat32 usbstick, de receiver volledig uitzetten, en de usb insteken, daarna de receiver aanzetten.

      Er gebeurt niets. De tv begint te spelen op de laatste gekozen zender.

      Dit lukt werkelijk niet.

      @clemens: ik gebruik geen kaart; ik kijk enkel vrije zenders, vnl. Arte, BBC, 3Sat en VRT (terrestrieel). De vlaamse commerciëlen interesseren me niet.
    • geen probleem, wou gewoon tip geven indien je een kaart zou gebruiken.

      Probeer eens nog een andere stick, de vuplus is soms vrij kieskeurig wat dat betreft.

      Hoe heb je het openpli geflasht? Is dat wel gelukt?

      Je methode lijkt juist te zijn ;(
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • Openpli was geïnstalleerd door de verkoper.

      Maar zowat alles gaat mis wat kan misgaan: ik heb het image nog eens gedownload en uitgepakt, en nu werkt het wel. Blijkbaar is de eerste keer bij het kopiëren of uitpakken iets misgelopen?

      In elk geval VTi staat erop, maar bij het doorlopen van de installatiewizzard moest ik ook de internetverbinding configureren. En daar ging het opnieuw de mist in, want mijn router is beveiligd met een wachtwoord dat moest ingegeven worden.


      Aangezien het paneel met de letters en cijfers verschoven is naar de linkerbovenhoek waardoor een groot deel van de letters en cijfers uit beeld staan, kan ik dit wachtwoord niet ingeven. Waarom dit paneel gedeeltelijk buiten beeld komt, weet ik niet. Ik heb gekozen voor beeldformaat 1080i, wat mijn tv aankan.


      Bovendien crash VTi ook geregeld. Ik kan ook de opgeslagen zenders vanuit de pc niet doorsturen want er is geen connectie met de receiver.


      Dus resultaat: ik zit zonder tv (gelukkig is het zomer).


      Vanavond plan ik nu om het image nog eens te flashen. Ik hoop dat de receiver het aanvaardt want het image staat er al op...
    • Het is dus gelopen zoals ik gevreesd had: geen tv meer.

      Het paneel met cijfers en letters bevindt zich gedeeltelijk buiten beeld, en kan ik dus niet gebruiken om de beveiligingscode van de router in te geven.

      Ik kan de opgeslagen zenders niet opladen want ik kan geen verbinding maken met de pc.

      Men gaat me toch ook niet zeggen dat ik door het VTi image te flashen alle instellingen ook moet heringeven (zoals tuners configureren, satellieten aan poorten toewijzen)?

      Wordt dat niet opgelost door het ingeven van de opgeslagen zenders?? (moest ik daar ooit nog in slagen)

      Dieser Beitrag wurde bereits 4 mal editiert, zuletzt von Vantage1 ()

    • Ik heb nu toch het netwerk kunnen opstarten,niet via de installatiewizzard van VTi, maar gewoon via menu, instellingen, systeem. Daar wordt het paneel correct getoond.


      Via DCC is er verbinding met de receiver, maar DreamboxEdit maakt nu problemen. Het log luidt als volgt:

      "Verbinden mit 192.168.1.3.
      Verbunden.
      Dreambox response: Login successful.
      ** Getting directory list /etc/enigma2/* **
      FTP-Transfer wird gestartet
      Transfer abgeschlossen
      ** Sending file "/etc/enigma2/lamedb" **
      FTP-Transfer wird gestartet
      Transfer abgeschlossen
      ** Sending file "/etc/enigma2/blacklist" **
      FTP-Transfer wird gestartet
      Transfer abgeschlossen
      ** Sending file "/etc/enigma2/bouquets.tv" **
      FTP-Transfer wird gestartet
      Transfer abgeschlossen
      ** Sending file "/etc/enigma2/userbouquet.algemeen_hd__tv_.tv" **
      FTP-Transfer wird gestartet
      Transfer abgeschlossen
      ** Sending file "/etc/enigma2/userbouquet.algemeen_sd__tv_.tv" **
      FTP-Transfer wird gestartet
      Transfer abgeschlossen
      ** Sending file "/etc/enigma2/userbouquet.russian.tv" **
      FTP-Transfer wird gestartet
      Transfer abgeschlossen
      ** Sending file "/etc/enigma2/userbouquet.documentaire__tv_.tv" **
      FTP-Transfer wird gestartet
      Transfer abgeschlossen
      ** Sending file "/etc/enigma2/userbouquet.bouquetnamefilm__tv_.tv" **
      FTP-Transfer wird gestartet
      Transfer abgeschlossen
      ** Sending file "/etc/enigma2/userbouquet.nieuws__tv_.tv" **
      FTP-Transfer wird gestartet
      Transfer abgeschlossen
      ** Sending file "/etc/enigma2/bouquets.radio" **
      FTP-Transfer wird gestartet
      Transfer abgeschlossen
      ** Sending file "/etc/enigma2/userbouquet.dbe00.radio" **
      FTP-Transfer wird gestartet
      Transfer abgeschlossen
      ** Sending file "/etc/enigma2/userbouquet.dbe01.radio" **
      FTP-Transfer wird gestartet
      Transfer abgeschlossen
      ** Sending file "/etc/enigma2/userbouquet.dbe03.radio" **
      FTP-Transfer wird gestartet
      Transfer abgeschlossen
      ** Sending file "/etc/enigma2/userbouquet.dbe04.radio" **
      FTP-Transfer wird gestartet
      Transfer abgeschlossen
      ** Sending file "/etc/enigma2/userbouquet.dbe06.radio" **
      FTP-Transfer wird gestartet
      Transfer abgeschlossen
      ** Sending file "/etc/enigma2/userbouquet.dbe07.radio" **
      FTP-Transfer wird gestartet
      Transfer abgeschlossen
      ** Sending file "/etc/enigma2/userbouquet.dbe09.radio" **
      FTP-Transfer wird gestartet
      Transfer abgeschlossen
      ** Sending file "/etc/enigma2/userbouquet.dbe05.radio" **
      FTP-Transfer wird gestartet
      Transfer abgeschlossen
      ** Sending file "/etc/enigma2/userbouquet.dbe0b.radio" **
      FTP-Transfer wird gestartet
      Transfer abgeschlossen
      Verbindung wird getrennt.
      Verbindung getrennt.
      Sending Reload commands.
      Reload of satellites.xml failed, mode 3 not supported by your box.
      Reload of blacklist failed, mode 4 not supported by your box.
      Could not connect to Dreambox on IP adress 192.168.1.3, check the IP address and/or your network."

      Iemand een idee wat dit concreet betekent??