Geen signaal op transponder met Vu+ Solo2

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Geen signaal op transponder met Vu+ Solo2

      Heb gisteren een triple "19.2-23.5-28.2" quad LNB van TVV gemonteerd op een 100 cm schotel en netjes afgeregeld op maximaal signaal (gemiddeld 93%) van de drie Astra posities. Voorheen had ik deze LNA op een andere, kleinere, schotel gemonteerd en werkte normaal. Nu heb ik geen signaal meer op één HD en Canvas HD van Astra 3, transponder op 12187 mHz. Blijkt dat de andere zenders van o.a. het TVV pakket goed werken. Kan het dat er één enkele transponder niet werkt terwijl de andere normale signalen weergeven op alle drie Astra posities. In ieder geval heb ik gemiddeld 25% meer signaal dan voorheen met de oude schotel doordat de nieuwe iets groter is met meer rendement en de beide coaxen maar 15 meter lang zijn tegenover 50 meter voorheen. Had Open PLI op de ontvanger en ben nu overgestapt naar VTi 8.1 om te kijken of het een software probleem was, doch dat bleek niet zo. Wel bevalt me de VTi beter en ga die laten staan. Alles blijkt vlotter te lopen en ook een deel overzichtelijker. Heb in ieder geval snel de meeste functies vlot kunnen vinden en ga nog wat verder woelen in de software. Nu nog de betreffende transponder aan de praat krijgen.

      Enige suggesties ;?:

      See ya...
    • yep,
      alles uit stroom eraf
      en wissel dan eens de uitgang van je quad LNB

      quad LNB's gaan sneller stuk dan men waar wil hebben
      dus een andere van de 4 uitgangen gebruiken voor je solo2 { die prefereert coax aan ingang B }

      op de 23,5 Oost moet je daarna als je opgestart bent manueel scannen
      met netwerkzoeken aan / ja
      en met vooraf zenders wissen aan / ja

      een snellere satellite.xml kun je hier der gelijk inknikkeren met dreamboxedit of DCC_e2
      want op 23,5 Oost heb je NIETS aan die transponders met een symbol rate minder dan 14400

      ciao ciao
      Dateien
      • satellites.xml

        (53,66 kB, 17 mal heruntergeladen, zuletzt: )
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()

    • Bedankt, ik ga het eens proberen. Heb nu uitgang 1 en 2 in gebruik en heb uitgang 4 gebruikt om het geheel at te stellen. De settings voor netwerk zoeken en wissen stonden aan en heb o.a. ook manueel zoeken geprobeerd, doch zonder positief resultaat.

      Kan ik in de Solo2 ook manueel een zender toevoegen zonder de zoekfuncties te gebruiken?

      Bedankt voor de satellite.xml file, maar in welke map moet ik die copiëren?

      Nogmaals dank en laat je weten hoe het verloopt.

      See ya
    • Sinds een paar weken blijk ik de astra 19 kwijt te zijn, Ik heb een Vu plus duo en Visiosat schotel met daarop 4 alphs duo lnb s Viel mij al op dat ik de laatste week een bepaalde zender niet meer kon ontvangen, maar nu blijkt dus gewoon dat alle 19 graden verdwenen zijn. Als ik op de sats een signaalsterke scan doe komt hij wel op. Wat kan er dan aan de hand zijn?

      Gebeurd ook als ik iets wil gaan kijken op 19 graden dus als ik specifiek voor astra 19 kies, zoals zenders of transponders dat de ontvanger reset.