Rotor loopt steeds weg.

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Rotor loopt steeds weg.

      Systeem:
      VU+ Duo2 met 2x DVB-S2,
      Sadoun Powertech DG-240 rotor,
      Triax TDS 78 dish,
      1 x Invacom Single lnb SNH-031.
      2TB HDD

      (bovenstaande rotor+sat+lnb werkte naar behoren met de Reelbox AVG II, totdat hiervan div. hardware het opgaf en 0 support)

      Probleem: rotor loopt na enige minuten (variabele tijd) weg.
      Krijg wel beeld op 19,2, 23,5 en 28,2, dus dat is in orde.

      Al 5 late avonden besteed hieraan, ik heb voor zover ik weet alle mogelijke combinaties geprobeerd en hij blijft niet op z'n plaats.

      Instellingen/probeersels:
      • diseqc 1.2 met en zonder usals geprobeerd.
      • 5 sat posities vastgelegd met positioner en tuner config:
      • 13, stored rotor positie 1, LNB 1, in tuner config. 001
      • 16, stored rotor positie 2, LNB 1, in tuner config. 002
      • 19,2 stored rotor positie 3, LNB 1, in tuner config. 003
      • 23,5, stored rotor position 4, LNB 1, in tuner config. 004
      • 28,2, stored rotor position 5, LNB 1, in tuner config. 005
      • Lat/Lon ingegeven bij tuner config.
      • Tuner B looped through
      Ook single combinaties geprobeerd en ook met maar 1 sat positie geprobeerd, niets houd dit ding op z'n plaats (ik denk met weemoed aan m'n AVG...)

      Wat ik super jammer vind is dat je met de Reelbox totaal geen omkijken had naar het rotor gebeuren, je hoefde alleen maar 'Rotor' te kiezen de rest ging vanzelf zeg maar.
      Dat deze technologie anno 2014 niet opgepikt is, is een gemiste kans.

      Wie heeft er nog suggesties?

      Wat ik nog proberen moet schiet me te binnen is tuner b uitschakelen.




      Update 18-12-2014: ook het uitschakelen Tuner B heeft niets geholpen, na ca. 10 minuten bevriest het beeld (rotor loopt weg)

      Dieser Beitrag wurde bereits 4 mal editiert, zuletzt von JPO ()

    • Wat bedoel je met rotor loopt weg?

      Je hebt es Configuratie met USALS neem ik aan.
      Het werkt de eerste minuten en wat gebeurt es dan? Gewoon zwart beeld? Ik snap niet goed wat je met loopt weg bedoeld.
      (Ik weet niet zo vover Motor-Satellit installaties misschien ligt het aan mij dat ik niet weet wat je bedoeldt (daar stond eerst een zware dt fout D: ))
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • In de tuner config kun je met Diseqc 1.2 kiezen tussen met én zonder usals, kies je met usals, dan werkt heb je geen opgeslagen rotor plaats nodig. Kies je zónder usals, dan moet je de opgeslagen positie opgeven per satelliet.

      het beeld bevriest na een onbepaalde tijd en soms zie je dan de knipperende schotel icon in je beeld rechts boven.
      Als dit gebeurd ga ik meteen naar de position tool om de rotor terug te krijgen op z'n plaats (alhoewel deze lokatie wel opgeslagen was) meestal lukt dat wel, min of meer per ongeluk.
      Het lijkt erop alsof de lokaties niet opgeslagen worden ofwel overruled door iets anders.
    • 8.0 oid, de laatste iig.

      Maar ik lees net op een engels forum dat iemand een rortor gebruikt ZONDER de positionersetup plugin (of extension) en ik heb hem meteen removed en nu zit ik toch al meer dan 10 minuten te kijken zonder een bevroren beeld...helaas, blijft nu toch staan.

      Misschien kan iemand de functie van positionersetup uitleggen of wanneer je dit nodig hebt of niet.

      Heb inmiddels alles wat met positioning te maken heeft verwijderd.

      En we gaan door...
    • Aan het image zal het dus waarschijnlijk niet liggen.

      Ik kan spijtig genoeg niet verder helpen.
      Spijtig genoeg spreekt de meerderheid hier geen Nederlands maar enkel Duits of Engels, daarom kan het wat langer duren vooraleer iemand je hier helpt... (ik hoop op @Tonkskidutch maar weet ook niet zeker of hij kan helpen)
      Als het te lang duurt zou ik eens in het Duits of in het Engels proberen.
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • Inmiddels had ik alles wat met rotor sturing en diseqc plugins te maken heeft eraf gegooid en het werkte al beter. De rotor heeft dit blijkbaar niet nodig omdat de posities in de rotor zitten.
      Toch heb ik nog steeds het probleem dat het beeld plotseling stilvalt, op 19,2. 23,5 en 28,4.

      Ik heb nu dezelfde image 8.0.0 opnieuw via de internet verbinding in de box gedownload, extracted en geinstalleerd.
      Ook de updates geinstalleerd en nu ziet eea er anders uit dan na de installatie via de usb....

      Ben nog aan het scannen en daarna weer kijken...
    • Ik word er zachtjes aan een beetje simpel van. In principe werken alle satellieten, maar bij het switchen van bijv. 19.2 naar 23.5 of 28.2 (of andersom) vind hij niet de satelliet of het duurt veel te lang. Als ik dan even naar de tuner config ga en weer terug dan vind hij hem opeens...

      Ik zoek de beste image voor gebruik met een rotor.
      Heb net even OpenPli gebruikt, zitten leuke features in maar nog helemaal geen beeld gehad en nu hebben we ook nog de pech dat het slecht weer is.