[gelöst]signaalontvangst VU+DUO

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • [gelöst]signaalontvangst VU+DUO

      Hallo allemaal,
      Ik ben sinds kort in het bezit van dit toestel VU+DUO samen met een triax 78 schotel met multihouder,2x 4/1 switch van CHESS,4x Twin Smart titanium LNF's voor ontvangst van Astra 1+2+3+Hotbird. Als software loopt Open Pli op de VU.Beide koppen zijn op de zelfde manier verbonden met beide switches.Het signaal op beide tuners van de Hotbird en Astra op 19,2 is goed (85%) maar de Astra's op 23,5 en 28,2 worden niet ontvangen op beide tuners.Wat kan er hier fout zitten?Zijn er instellingen die moet veranderen misschien?Kan iemand zeggen wat de juiste instellingen zijn voor deze satelieten?
      Sorry maar ik ben nog nieuw op het gebied van satelieten....groetjes en alvast bedankt !

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von kieper11 ()

    • RE: signaalontvangst VU+DUO

      Heb je bij beide tuners de zelfde DiSEqC instellingen gemaakt als bij de switches?.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • heb er zelf maar een kabel aan
      maar bij mij zitten de satellieten zo op de diseqc



      en dan zou je bij B moeten geven als waarde gelijk aan A


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • diseqs A:a is astra op 28,2°
      b is astra op 23,5°
      c: is Hotbird op 13°
      d is astra op 19,2°

      diseqs B:a is astra op 23,5°
      b is astra op 28,5°
      c is hotbird op 13°
      d is astra op 19,2°
      op beide tuners(VU+DUO) is de signaalsterkte 80 bij ontvangst van de Hotbird en de astra 1(19,2°).Op geen enkele tuner krijg ik ook maar signaal binnen van de 2 overige astra's !De schotel heeft "vrij" zicht.
      Dus enkel de poorten a en b van diseqs zijn verschillend maar dit heb ik ook zo ingegeven bij de settings van de sateliet in de VU+DUO,dus zou deze wel correct staan dacht ik toch.....help geaprecieerd....mvg,kieper11
    • en dann maar gokken dat de kabels goed zitten op de box ?(
      zou wel makkelijk zijn als de diseqc hetzelfde waren aangesloten


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Intussen heb ik al de aansluitingen veranderd op de diseqc(beide)
      poort a is nu de Hotbird op 13°O
      poort b is nu de astra op 19°O
      poort c is nu de astra op 28,2°O
      poort d is nu de astra op 23,5°O

      De kabels buiten zijn zo aangesloten op de 2 diseqc's en de tunerinstellingen op de VU+ zijn ook zo afgesteld....HB en astra 1 geven 80 signaal door op dit moment en de astra 2 zo een 25% maar die komt nu wel tegen de kop van de astra 1 en kan niet meer verder.....astra 3 geen signaal op dit moment...
    • kieper, tis wel bijna eigen Goal...

      waarom is nu
      poort a is nu de Hotbird op 13°O
      poort b is nu de astra op 19°O
      poort c is nu de astra op 28,2°O
      poort d is nu de astra op 23,5°O

      de juiste volgorde qua posities zou deze zijn, dus ook qua aansluiting coax en lnb
      poort a is nu de Hotbird op 13°O
      poort b is nu de astra op 19°O
      poort c is nu de astra op 23,5°O
      poort d is nu de astra op 28,2°O

      de aanduiding astra is overigens extreem fout....
      ofwel het zijn astra's, ofwel je schrijft elke apart
      namelijk zo:
      Hotbird 6 / Hotbird 8 / Hotbird 9 (13°E) - TV
      Astra 1H / Astra 1KR / Astra 1L / Astra 1M (19.2°E) - TV
      Astra 3A / Astra 3B (23.5°E) - TV
      Astra 2A / Astra 2B / Astra 2D (28.2°E) - TV

      als de coax via diseqc juist in volgorde is aangesloten en je schotel is correct uitgericht zal je instelling in het tuner menu een op een die volgen.
      ciao
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()

    • Originally posted by kieper11
      Intussen heb ik al de aansluitingen veranderd op de diseqc(beide)
      poort a is nu de Hotbird op 13°O
      poort b is nu de astra op 19°O
      poort c is nu de astra op 28,2°O
      poort d is nu de astra op 23,5°O

      De kabels buiten zijn zo aangesloten op de 2 diseqc's en de tunerinstellingen op de VU+ zijn ook zo afgesteld....HB en astra 1 geven 80 signaal door op dit moment en de astra 2 zo een 25% maar die komt nu wel tegen de kop van de astra 1 en kan niet meer verder.....astra 3 geen signaal op dit moment...


      is in ieder geval al heel wat anders dan gistern al.

      denk dat het nu een kwestie is van schotel en lnb afstelling


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Intussen heb ik overal signaal maar op de astra 3A maar 20% en daar kan ik niet veel meer veranderen vermits de ontvangstkop niet meer kan schuiven.Hij klemt tussen de koppen voor de Astra 1A en Astra 2A.Misschien beter een smallere ontvangstkop ertussen zetten ipv die smart titanium....
    • ja wat moet ik zeggen bij multi lnb meestal alps nemen he

      heb ze zelf op mijn eigen schotel ook



      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • neen kieper11,

      de mensen die met succes een triax 78 en multifeed hebben hangen gaat niet zozeer om de LNB hals en of diameters maar over goed installeren en richten.
      je weet sat4all heeft er een ellenlange PRIMA berichtgeving over...

      daar het duitse forum iets minder belang heeft aan 23,5 oost lijkt me die stelling en verwijzing moeten kunnen anders krijg ik stauffie in mijn nek
      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • Intussen is het me gelukt om de 4 satelietten werkend te krijgen....het bleek dat de signaalmeter op de VU+ niet klopt want hij gaf aan geen signaal....maar dan heb ik toch maar het beeld zelf opgezet is om te kijken en ja hoor:beeld op de satelieten,zelfs eindelijk op de Astra 28,2.Alvast bedankt iedereen voor de aangeboden hulp!
    • weer een gelukkige user dat is wat het zo leuk maakt ;)


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ