pc benaderen in de vu+duo

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • pc benaderen in de vu+duo

      Heb sinds kort de vu+duo en ben een newbie maar wil hier toch meer van weten(doen).

      Ik heb de vti image erop gezet en de cccam werkende.Geprobeerd om streaming te krijgen met mijn pc(windows 7 aan boord)in de webbrowser welke in het hoofdmenu-instellingen-systeem-netwerk hangt.Ik krijg mijn pc te zien maar wanneer ik hem wil openen kom ik niet verder dan :wilt u een gebruikersnaam of wachtwoord opgeven voor deze host?.Bij nee kom ik terug bij de browser en gebeurt er verder niets.

      Hoe kan ik wel verder komen?
    • map delen op je pc en via netwerkbrowser een CIFS netwerkconnectie tot stand brengen.
      Menu--> Instellingen--> Systeem-->netwerk-->netwerkbrowser

      onder windows 7 kan het zijn dat je wat problemen krijgt met rechten maar dat ligt aan de windows 7 en niet aan de VU.
      Ik gebruik windows XP en heb nergens last van zoals screenshot laat zien



      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Stauffie,
      ik heb het gedaan zoals je beschreef. Heb hetzelfde beeld als jij in de screenprint laat zien (hoe kan ik een screenprint maken?) maar in het pictogram: verbonden/niet verbonden zie ik een rood kruisje onder de bol. Enig idee hoe dit kan?
      Ik zie de pc maar als ik op: expand host druk dan gebeurt er even niets en dan krijg ik hetzelfde screen terug.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Wim ()

    • RE: Connect to PC

      Wim , jopo,
      jullie moeten ook de PC en de VU+ in dezelfde werkgroep hebben staan
      welke moet je eerst even zelf zoeken > ga naar computer/ eigenschappen/ netwerkidentiteit daar staat de workgroup van de PC
      als je die weet, dan editeer je de samba configuratie van de VU+ en herstart, daarna moet het wel lukken
      dus met een linux compatibele editor dit bestand wijzigen /etc/samba/smb.conf

      Quellcode

      1. [global]
      2. load printers = no
      3. guest account = root
      4. log file = /tmp/smb.log
      5. log level = 0
      6. security = share
      7. server string = BM750 %h network services
      8. workgroup = ???????????????????????????????????????
      9. netbios name = %h
      10. case sensitive=yes
      11. preserve case=yes
      12. short preserve case=yes
      13. socket options = TCP_NODELAY
      14. preferred master = no ;(These stop the machine being master browser, which means that it doesn't waste time there.)
      15. [Configfiles]
      16. comment = Configuration files - take care!
      17. path = /
      18. read only = no
      19. public = yes
      20. guest ok = yes
      21. [Harddisk]
      22. comment = The harddisk
      23. path = /hdd
      24. read only = no
      25. public = yes
      26. guest ok = yes
      Alles anzeigen

      ter plaatse van de vraagtekens die workgroep invullen / wijzigen

      ciao
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()

    • RE: Connect to PC

      Dag tonskidutch,
      In de eerste plaats ontzettend bedankt voor meedenken en prompte antwoord.
      Ik heb de aanwijzingen precies opgevolgd. Hebben alleen niet het gewenste resultaat.
      Ben bang dat het weer iets is met de WLAN verbinding. Ik kan namelijk absoluut geen draadverbinding leggen dus ben aangewezen op wlan. Na 2 network adaptors (linksys wusb54gc en Sitecom WL 172) die werden aangeraden op dit board versleten te hebben wegens instabiliteit, heb ik nu wel een stabiele verbinding (TP Link TL-WN321G). Ik kan bijv. draadloos sharen.
      Ik zie alleen ook mijn router (experiabox) niet dat die draadloze verbinding er is. En ik kan dus ook niet vanaf de solo naar een map op mijn pc. Ik ben bijv. ook eindeloos en succesloos aan het tobben geweest met de vlc player.
      Misschien geeft deze info een hint naar een mogelijke oplossing?
      Bijvoorbaat dank, Jopo
    • RE: Connect to PC

      als je nu meerdere issues aan die ene vraag van mellemike (de topicstarter) vast maakt wordt het complex om allen een afdoende antwoord te geven.

      maar, allereerst controleer welk image je op de solo hebt
      (en kijk even naar de updates via menu/instellingen/softwarebeheer/update EN laad die eventueel in met een ethernetkabeltje ipv wlan)

      met wlan en zeker de types 54Mbit/s kun je sharen maar de rest echt vergeten
      ik geloof pas in wlan als er 300Mbit/s op staat <> dus 3 maal meer dan je netwerkchip van de VU+ zelf aankan.

      moet je updaten of films snel overhevelen dan is je ethernetkabel met 100mbit/s prima
      dus hou die achter de hand (zo'n extreem lange kabel 30m voor een minuut of 10 door je woning stoort niemand en komt echt altijd van pas)
      overigens, je kunt de solo ook uitzetten, afkoppelen en aan de experiabox hangen met een 1 meter kabel, want nadat ie geboot heeft is die via PC benaderbaar en kun je ook updaten
      ipkg update && ipkg upgrade intypen in telnet

      ciao
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()

    • RE: Connect to PC

      Was alleen maar bedoeld als mogelijke oplossingsrichting waarom ik, net als de topicstarter, mijn pc niet kan benaderen. En zeker niet om een kabeldiscussie te starten.
      Nieuwste image (V2.1) van VU team staat erop. Software updates via wlan uitgevoerd. Geen gewenst resultaat.
      Ik zie op de solo zowel ipadres van pc en kan ook de niet benaderbare hoofdstructuur van mijn pc mappen zien. Ook zie ik het vaste ip adres van de solo. De router/nameserver zie ik niet.
      Andersom, met de toolbox (dcc) op mijn pc krijg ik wel keurige groene lijnen en kan ik wel bij de mappen op mijn solo.
    • RE: Connect to PC

      dus met dcc pas je nu al even die etc/samba/smb.conf aan betreffende de WORKGROUP...
      dan heb je al een stap die nodig is
      de tweede is een juiste map delen voor een specifieke account of voor de account die je op PC gebruikt

      a) specifiek is een nieuw windows gebruiker aanmaken met loginnaam en paswoord
      b) de huidige aanmeldnaam >dus loginnaam en paswoord toekennen aan die gedeelde map...

      mappen delen in windows even goed kijken naar de opties (betreffende de gebruikers die rechten hebben)
      daar je dan per CIFS (samba client) aanmeld vanuit de VU+ en die aanmelding loginnaam en paswoord moet gebruiken

      is samba geregeld
      is de gedeelde map op windows geregeld
      is mounten met de netwerkbrowser een eitje
      (soms blokkeert enkel nog de firewall in windows)
      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • RE: Connect to PC

      Op het risico voor überdumm te worden uitgemaakt (tenslotte zitten we op een duits board) toch nog een laatste poging.
      Wat heb ik al gedaan:
      1. de workgroupnaam in de smb.cnf gezet
      2. op de pc (vista) in "netwerkcentrum" staan nu alle 6 de opties (netwerkdetectie, bestanden delen, openbare mappen delen, printers delen, met ww beveiligen en media delen) ingeschakeld.
      Ik zie nu zowel in de netwerkomgeving van pc én vusolo:
      pc: 192.168.2.3
      router: 192.168.2.1
      vusolo: 192.168.2.7
      Das alvast winst!
      Op de vusolo kan ik het ip van de vusolo openklappen dan zie ik de harddisk en die kan ik activeren. Het ip van de pc kan ik nu niet (meer) openklappen.
      Het antwoord zit waarschijnlijk dat ik eerst op mijn pc aan de map "openbaar", rechten moet gaan toekennen. Dat zou eigenlijk in punt 2 geregeld moeten zijn.
      Ik heb me suf gelezen en volgens mij moet er nog een klein dingetje gebeuren, maar kom er niet achter.
      Oh ja, de windows firewall staat uit maar heb wel een mcaffee draaien.
    • RE: Connect to PC

      Hoi jopo,
      alles is al zover juist voorbereid door jou

      als je op de w7 PC een map aanmaakt (dus gewoon een nieuwe map) dan kun je met (rechtshandige) de rechtermuistoets die mapeigenschappen bekijken maar ook extra opties instellen zoals map delen
      daar ik geen w7 heb kan ik enkel gissen, maar je moet dus delen en een gebruiker* ervoor authentificeren met alle lees en schrijfrechten. (dus je actuele login en paswoord)

      zijdeling moet men nog vermelden:
      de mcafee kan weldegelijk nog blokkeren, maar in het mcafee center kun je (waar was dat ook alweer) de VU+ met zijn IPadres toevoegen als betrouwbaar netwerk.
      (heb geen mcafee meer maar dat is mogelijk)
      zelfs in de logboeken van mcafee kan een melding staan waar een ip adres geblokkeerd wordt en die kun je dan alsnog toestaan.

      nu komt het erop aan dat je het verbindingsbeheer kiest en dus een nieuwe verbinding aanmaakt
      1- de netwerkbrowser kijkt enkel of er verbindingen zijn
      2- de verbindingsbeheerder kan met de juiste aanmeld gegevens die "mount" nu aanmaken *zie boven
      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • RE: Connect to PC

      Tonskidutch, thanks. Voor duidelijkheid: heb een Vista PC. Helaas nog geen succes.

      De ip-range van het thuisnetwerk op mcafee was in de firewall al uitgeschakeld.

      De map "openbaar" via "eigenschappen", "delen" en "geavanceerd", keurig gedeeld met "iedereen" in netwerk.

      Vinkjes in netwerkcentrum in- en uitgeschakeld om te testen. Bij testen ook steeds de vusolo gereboot.

      In netwerkcentrum kun je op een knop "volledig overzicht weergeven" al je netwerkapparaten zien en hoe ze geschakeld zijn. Een draadloze pc en mijn vaste pc zie je gekoppeld aan de router in het netwerk. De vusolo staat apart. Dat blijft vreemd. Waarom zie ik hem niet als draadloos, opgenomen in het netwerk denk je dan? Verder zag ik in het begin van mijn problemen op de browser van de vusolo wel de mappen van mijn pc. Nu krijg ik ze niet meer zichtbaar. Ook vreemd.

      Dus je zou denken: het moet kunnen.

      Wel heel veel gelezen over netwerk, samba, linux. Das dan weer winst.
    • RE: Connect to PC

      Hoi Jopo,
      je bent op de juiste weg, dus effe verder zoeken

      kan je niet helemaal 1:1 helpen daar ik XP-pro heb (en linux van Opensuse)
      maar op vista en w7 is er iets aparts (google op)
      NTLMv2 <> NAS
      NTLMv2 <> verbinden naar vista

      er is een nieuwe veiligheid optie in je w7 besturingssysteem dat ook bekend is mbt het probleem niet kunnen verbinden
      dat is dus een extra authentificatie / die moet ook nog aangepast worden.

      ja makkelijker kan nooit met windows, wel moeilijker.

      succes
      :D keine kohle mehr :D
    • RE: Connect to PC

      Verder zag ik in het begin van mijn problemen op de browser van de vusolo wel de mappen van mijn pc. Nu krijg ik ze niet meer zichtbaar. Ook vreemd.


      als dat na het aanpassen van de etc/samba/smb.conf is opgetreden is er een schrijffout inzake hoofd letters cq kleine letters eventueel ook nog debet aan die opmerking van jouw
      linux is "case-sensative" en erg kritisch daaromtrend

      raar genoeg, maar windows schrijft "nog steeds" in de networkidentity voor de WORKGROUP alles in hoofdletters terwijl enkel de eerste letter een hoofdletter is en de rest kleine letters of je hebt "bewust" Caps lock danwel shift gebruikt tijdens typen

      het kan ook wel eens fout gaan daarom...
      windows is veel te lastig... :D
      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • RE: Connect to PC

      Tonski,
      Heb het nu bijna opgegeven. Heb het volgende gedaan.

      - een kabel weten te prutsen onder de vloer zodat er nu een lan verbinding is, heeft uren gekost maar toch winst. Overigens geen enkele verandering ten opzichte van de wlan situatie, maar wel andere voordelen die jij al eerder noemde.
      - de werkgroepen (alles in hoofdletters) nog eens een andere naam gegeven
      - zitten prutsen met de browser in de vusolo

      Er is misschien nog een laatste oplossing. Ik zie een switch tussen router en pc. Die is er niet bij mijn weten. Toen dacht ik: zit er misschien een crosskabel tussen de pc en de router. Ik ga dat nog even testen als de tang die ik heb besteld voor kabelschoentjes er morgen is. Ik weet niet of dat de oorzaak kan zijn maar verder weet ik het ook niet. Dank voor al het meedenken.
      Bilder
      • knippie22.jpg

        57,11 kB, 779×278, 636 mal angesehen
      • knippie23.jpg

        41,51 kB, 536×933, 629 mal angesehen
    • RE: Connect to PC

      Ok, had inderdaad een cross kabel tussen pc en router. Draadjes in goede volgorde nieuw kabelschoentje erom en nu weer een straight verbinding. Geen verandering. Moet dus definitief aan instellingen in de vu+ liggen.
      Deze hangt nu met een kabel aan de experiabox. Maar in de software van die box is ook niet te zien dat ie eraan hangt. Als laatste geldt dus nog of de adaptor instellingen goed staan. Deze instellingen zijn bij mij:
      interface: ja
      aut. ip: nee
      ip adres: 192.168. 2.7
      netmask: 255.255.255.0
      gateway: ja
      gateway: 192.168.2.1

      primaire dns: 192.168.2.1
    • als de experia het IP adres heeft 192.168.2.1
      zou het moeten passen wat netwerk betreft
      voor het testen wat er zich allemaal in het netwerk bevind kun je ook dit tooltje gebruiken

      Is freeware en portable daarmee kun je zien welke apparaten er allemaal in je netwerk zitten

      Tooltje


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Stauffie, tooltje geladen. Is voor mij helaas iets teveel abacadabra. Ik zie in de structuur in principe dezelfde als op de pc. Zie wel in de mappen een rood uitroeptekentje wat op een fout kan wijzen. Kon alleen in de handleiding niet achterhalen wat het betekent. Zie bijlage.
    • die met het rode uitroep teken zullen gedeelde of vrij toegankelijke mappen zijn iets met schrijfrechten mischien


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ