Mijn eerste indruk van de VU+ Duo

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Mijn eerste indruk van de VU+ Duo

      Vanmiddag de VU+ Duo binnengekregen en zal meteen maar met mijn eerste indruk komen.

      In de doos...

      •de VU+ Duo
      •Afstandsbediening ( wit )
      •Handleiding, Duits / Engels
      •HDMI kabel
      •Netsnoer
      •Bracket voor harde schijf
      •Aansluitkabel voor harde schijf
      •Schroefjes voor harde schijf
      Deze laatste lagen los in de doos dus rammelde nogal, beetje slordig.

      Voor de rest keurig verpakt en meteen maar uitgepakt ook.

      Aansluiten en aanzetten om te zien hoe het er nu uitziet...., voor degene die al eens een DM800 of DM8000 hebben aangesloten...., het ziet er precies hetzelfde uit....

      Tuner instelling, erg makkelijk.

      Nou goed, aangesloten en het werkt, maarrrr er moest natuurlijk meteen een andere image op, heb gekozen voor vti-image-V0.2-15012010 en wel de usb versie, na uitpakken blijven er 3 bestanden over.

      •boot_cfe_auto.jffs2
      •root_cfe_auto.jffs2
      •kernel_cfe_auto.bin

      Via een USB stick is die image in de box te zetten, je moet hiervoor wel eerst wat mapjes aanmaken op de stick, vuplus en in vuplus een map duo en hierin komen de 3 bovengenoemde bestanden te staan.

      Zal binnenkort ook de Pli image eens uitproberen.

      De USB stick kan aan de voorkant ( achter de klep ) in de ontvanger, stick erin, box uit en aanzetten via de schakelaar aan de achterkant. De box ziet meteen dat er een USB stick inzit en binnen enkele seconden ( !!) is de box geupdate en in het display komt de melding "remove USB stick and reboot"

      Na de reboot krijg je weer precies hetzelfde menu te zien om alles in te stellen, volgen wat er staat en voila box werkt.

      Maar dan natuurlijk ook kijken of CCcam het wil doen en ook dat gaat reuze simpel, in het menu naar applicaties, dan groene toets ( downloaden ) en bij het stukje emu staat keurig CCcam 2.1.3 + config om te downloaden. Tot zover is alles nog een makkie.

      Nu is het ook handig als CCcam automatisch start als de box opstart, hiervoor weer naar het menu applicaties, groene toets om te downloaden en bij het stukje vuplus staat een userscript gemaakt door Kapt Iglo ( is niet van de vissticks vermoed ik :D ). Na het downloaden van het userscript is deze terug te vinden onder de blauwe toets ( goh, Dreambox, plugins) en hierin kan je kiezen welk script er automatisch gestart moet worden, en die vind CCcam 2.1.3 meteen, auto enable en het werkt meteen.

      Channel Settings zijn ook volop te downloaden via de applicaties, maar ik wacht toch liever nog even op de dbf4all lijsten en hopelijk kunnen wij deze straks ook als download aanbieden via de applicaties van VU+

      Twin tuner functionaliteit heb ik nog niet getest en ook zit er nog geen harde schijf ingebouwd, heb wel een externe DVD brander aangesloten en die word meteen herkend, een DVD plugin is gewoon te downloaden via de applicaties.

      Kortom, tot dusver een tevreden gebruiker erbij ;)
    • @ E.T

      Ik heb hem ook sinds vandaag en heb er openPli op staan , moet zeggen alsof het lijkt dat je een Dreambox hebt staan.Dus voor hen die al bekent zijn met een Dreambox moet het dus appeltje eitje zijn.Ik heb het met Pli al eens gehad dat ik de box opnieuw moest opstarten om CCcam weer aan de gang te krijgen.

      Ik ben dan ook erg beneiuwd hij het jou vergaat met de VTI image.
    • Met VTI image is het niet noodzakelijk om het userscript te gebruiken.

      Na de installatie van CCcam wordt deze automatisch opgestart bij boot zonder dat je iets doet/instelt


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Wat me gisteren ook opviel was , toen ik het netwerk instelde met statisch ip gaf hij na de netwerk test een fout melding dat hij het ip niet kon bevestigen , overige instellingen waren wel goed zoals DNS en gateway , het gekke is dat het ip wel klopte ( het was het oude ip van de vorige box ) .Na een reboot de test nog eens uitgevoerd met dezelfde instellingen ( ik had namelijk niets veranderd ) en toen werd wel alles groen afgevinkt.

      Normaal hoef je toch geen reboot te geven als je het netwerk hebt ingesteld ????

      Verders draaid de box erg stabiel en heb ik nog geen crash gehad.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von decophil ()

    • Originally posted by Dalton
      Hoi Ik ga er een bestellen
      Dus ik hoop er schik mee te krijgen
      Ik zit nu met de dreambox 7000i en die werkt als een speer
      Dus ergens baal ik nog wel



      Ja helaas is die 7000I geen HD en geen twin dus denk ik dat je er snel aan went en die 7000 kom je op marktplaats toch noch wel kwijt ;)


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Hallo

      Dat probleem had ik ook en ook dat de correct ingestelde gateway niet wilde werken.
      Na een reboot nog steeds niet, nog een reboot en een poosje aan staan was alles toch ok en kon ik CCcam downloaden en installeren.

      Apparaat werkt verder prima met het laatste PLI image en CCcam 2.1.4. De afstandsbediening is nog even wennen als je een DreamBox gewend bent.

      Het zappen gaat overigens wel wat minder snel als met de DreamBox 7025 en ook de FFW en REW functies bij het afspelen van een opname reageren langzamer.

      Tevens komt het geluid bij het afspelen vaak enkele seconden later.

      Mogelijk zijn dit nog kinderziektes van het gebruikte image maar daar wordt druk aan gesleuteld als ik het goed begrepen heb.

      Het blijft een mooie HD-vervanger voor de SD DreamBox 7025.
    • RE: Mijn eerste indruk van de VU+ Duo

      Hier ook paar weken geleden de box aangeschaft en heb er nog geen moment spijt van gehad.
      [b][i][color=#ff0000]Vu Solo 4K/Vu Solo SE V2/VisiosatBigsat 19.2E-13.E-23.5E-28.2E/Stora Netgear Nas.[/color][/i][/b]
      [b][i][color=#000000]Logitech harmony 700/650/300 [/color][color=#0000ff]OpenPLi/VTI[/color][/i][/b]
      HumaxIR-FOX-Humax iIRHD-5300C/SAMSUNG GALAXY 7 EDGE ;thumbup: