Probleem opnemen en kijken op ander kanaal

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Probleem opnemen en kijken op ander kanaal

      Hallo allen,

      Ik ben een nieuwe vu+duo2 gebruiker, na eerst openpli te hebben gebruikt ben ik nu naar de laatste vti image overgestapt.
      Hier bots ik op het probleem dat ik geen opname kan doen op een zender om dan tegelijkertijd op een andere zender te kijken.

      Wanneer ik niets opneem kan ik zowel op tuner A als tuner B alles zien.
      Ik heb reeds pogingen gedaan om tuner B als voorkeur in te stellen, tunerA als voorkeur in te stellen, op auto in te stellen,
      Andere cccam geïnstalleerd,... Alles zonder succes.


      Ik heb al verschillende threads gelezen omtrent dezelfde problematiek, maar nog geen oplossing gevonden.

      Onder openpli werkte het kijken op tuner A en gelijktijdig opnemen op tuner B wel onmiddelijk.


      Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?


      Alvast bedankt!
    • Hallo Clemens, albast bedankt voor je reactie!

      Ik beschik over 2 tuners die apart bekabeld zijn (dus niet via loop thru kabel)
      Ik heb de verschillende parameters nagekeken en deze staan allemaal gelijk.

      Tenzij ik ergens iets over het hoofd zie?
    • Zelfs met een tuner zou je meerdere programma's gelijktijdig kunnen opnemen/bekijken als ze op dezelfde transponder zitten. Het lijkt mij daarom geen tunerprobleem.
      Mijn Solo-2 neemt 3 progs op terwijl ik naar een 4e kijk. Vier opnemen en een 5e kijken gaat wat de hardware betreft ook nog wel, maar de Canal Digitaal kaart houdt er binnen een minuut geheel mee op, zodat alle opnamen een "gat" krijgen. De zaak herstelt zich als er 1 opname wordt geannuleerd.
      Ik gebruik de laatste Vti image met de laatste Cccam (denk ik).
    • Sind een tijdje heb ik ook dit probleem.

      Al heb ik een wat oudere Vu+ Duo.
      Ik heb alles aangesloten zoals ook beschreven in de post hierboven van Knuti1960.

      Beider single Tuners functioneren los van elkaar, Maar zodra ik een opname start, lijkt het alsof hij niet vanaf de andere Tuner wilt ' lezen' .

      Ik heb een CI module van Canal Digitaal erin zitten (niewste model) met dus ook een CD kaart erin. Deze zit in Slot 2, omdat Slot 1 helaas alleen nog maar geblokt beeld geeft.
      Daar beide Tuners wel gewoon beeld geven als ik deze los van elkaar gebruik, denk ik dat ergens een instelling erin geslopen is die voorkomt dat ik kann opnemen en op een andere Transponder kan kijken.

      Ik weet niet hoe dit probleem van hierboven uiteindelijk is opgelost.... ben erg benieuwd!
    • Opnemen en andere kanaal bekijken

      Hallo iedereen,


      Ik ben nieuw in de satelliet wereld. Heb juist een VU+SOLO2(OpenPLI is geïnstalleerd) en een inverto LNB DUOBlok met 4 uitgangen gekocht voor Astra 1 en 3.
      Heb een heel beperkte kennis van LINUX.
      Ze hebben mij gezegd en heb het ook in verschillende forums gelezen dat je meerdere kanalen kunt opnemen en naar een ander kanaal kijken.(3 progs opnemen terwijl naar 4e kijken)


      Zou me iemand eenvoudig kunnen uitleggen hoe ik dat moet doen? Ik heb al van alles geprobeerd, maar kan alleen bekijken wat ik aan het opnemen bent.
      Ik zie het nut niet in van twee tuners te hebben als je niet kunt opnemen en tegelijk naar een andere zender kijken of zappen?


      Bedankt op voorhand en hopelijk krijg ik een positieve reactie.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von ANGSAN ()