Wegschrijven van Epg cache naar epg.dat disactiveren?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Wegschrijven van Epg cache naar epg.dat disactiveren?

      Heb momenteel een vu+duo met laatste VTI 6.03 image. Ik heb regelmatig last van dubbele epg programma's met bv. enkele minuten verschil. Il werk momenteel met "EPG import" plugin en heb EIT al uitgeschakeld. Mijn box gaat elke avond in deep standby en 's morgens rond 7h05 wordt er telkens een nieuwe (meerdagen) EPG import uitgevoerd.

      Ik vermoed dat de oorzaak van het probleem is dat voor een aantal zenders (vb TVV: vier, vijf , vitaya) de tijd van een aantal zenders regelmatig met een paar minuten verandert. Gezien ik een meerdagen import doe wordt dit dan vermoedelijk als een nieuw programma ingevoerd in plaats van het te overschrijven. Door het feit dat bij het uitschakelen naar deep standby telkens de EPG cach naar het bestand EPG.dat weggeschreven wordt blijven deze dubbels behouden.

      VRAAG: is het mogenlijk van deze functie "wegschrijven van EPG Cache naar EPG.dat" te disactiveren. Op die manier heb ik telkens een "propere" EPG na elke EPG import?

      Alvast bedankt!
    • mijn EPGimport kent geen probleem zoals door jou beschreven,
      de settings zijn wel belangrijk <> maar zeer zeker ook de TIJD van Automatic start time van de Import

      zie beeld in de bijlage
      (en welke sources je gebruikt voor die EPG heeft ermee te maken)

      eenmaal de EPG.dat via je menu wissen (daar die blijkbaar corrupt is) helpt ook / dat merk je pas een dag later

      overigens moet je wel tijdens die deepsleep activering van de VU+ voor de import een internet verbinding hebben <<< TJA
      sommigen schakelen de router ook uit tbv stroomsparen <> dus tijd van inladen / import dient te gebeuren als de router en dus de VU+ verbinding met het internet heeft

      ik hoop dat je daarmee verder komt, hier loopt het prima.

      ciao

      edit : in beeld 1 wordt bij mij geen import actief terwijl in deepsleep, dat kan bij jouw anders zijn (ik gebruik geen deepsleep <> altijd standby)
      Bilder
      • EPGimport_settings.jpg

        190,8 kB, 700×393, 39 mal angesehen
      • EPGimport_sources.jpg

        217,06 kB, 700×393, 28 mal angesehen
      • Import_wissen.jpg

        118,04 kB, 700×393, 31 mal angesehen
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()

    • Dag Tonskidutch,
      Bedankt voor uw antwoord.
      Ook mijn EPG Import geeft geen problemen. MIJN enige probleem is dat de nieuwe gegevens van EPG Import aan de bestaande EPG Cache toegevoegd worden en dat dit tot dubbele programma's (met enkele minuten verschil) leidt omdat de tijd van sommige programma's, na opeenvolgende imports, met enkele minuten wordt aangepast. Vooral bij de zender "Vier" op TVV is dit een probleem.
      Dus, ik had liever gehad dat EPG Import de bestaande EPG Cache overschrijft in plaats van de "nieuwe" gegevens bij de "oude" toe te voegen. Ik heb dit nu voorlopig met een "work arround" opgelost door de locatie van EPG.dat naar een nieuw aangemaakte map "HDD/EPG" te laten verwijzen (via VTI panel) en nadien heb ik deze map terug verwijderd. Gevolg, er wordt geen EPG.dat meer aangemaakt en na de dagelijkse import via EPG import heb ik een "verse" EPG lijst. Ik laat mijn box dus wel elke nacht automatisch via elektro plugin in deep standby gaan zodat de Cache gewist wordt.
      Echter nadeel van mijn "work arround" is dat als de Import zou mislukken ik ook geen enkele EPG informatie heb.
      Echter nogmaals, het had volgens mij beter geweest als er in EPG Import een optie had bestaan om de EPG Cache te overschrijven in plaats van de nieuwe gegevens toe te voegen.