Films kijken op PCH-C200 via VuDuo

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Films kijken op PCH-C200 via VuDuo

      Hallo luitjes
      Mijn duits is zo roestig dat ik de vele toelichtingen en gebruiksaanwijzigen en de hulp die ik hier zie, niet begrijp. 't Kan ook zijn dat ik gewoon iets mis in mijn apparaten.
      Ik heb een PCH-C200 (NMT) waar ontiegelijk veel films opstaan en een VuDuo (zonder HDD) die ik hieraan wil koppelen zodat ik de films hiervan kan zien.
      de ip adressen zijn resp. 192.168.1.67 en 192.168.1.70
      Op mijn PCH is zowel Samba als NFS gestart, mocht dat al belangrijk zijn.

      Maar hoe nu verder?
      Uit de Duitse beschrijvingen wordt ik niet veel wijzer, want bijna altijd is er sprake van een koppeling tussen een VuDuo en een PC of een andere VuDuo..., maar om nu het stapje te maken naar een ander extern apparaat, is mij net te hoog gegrepen.
      Alvast dank
      Eastwood
    • Ja VTI zit erin, versie 5.1.0, en hij spreekt Nederlands... sort of.
      Maar enige hulp zou zeer welkom zijn :)

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Eastwood ()

    • sort of D: D:
      VTI-Panel openen.
      Systeemtools (of iets dergeljiks ik gebruik het image in het Duits)
      Netwerkbrowser.
      Daar moet je het apparaat vinden en mounten.
      Daarna zou je het terug moeten vinden onder menü->media player.
      (deze mount is terug te vinden onder media/net/)
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • Ok, ik begrijp dit nog net, maar wat typ ik in bij lokale gedeelde map en wat bij servershare?
      hij staat op actief
      lokaal: PCH
      type verbinding nfs share
      server ip: 192.168.1.67
      server share: ...
      geen harde schijf vervanging ?
      verbindingsopties, rw, nolock, tcp
    • Eastwood schrieb:

      Ok, ik begrijp dit nog net, maar wat typ ik in bij lokale gedeelde map en wat bij servershare?
      hij staat op actief
      lokaal: PCH
      type verbinding nfs share
      server ip: 192.168.1.67
      server share: ...
      geen harde schijf vervanging ?
      verbindingsopties, rw, nolock, tcp
      A )
      lokaal is bij een automount zoals deze is enkel een naamgeving ~> dat mag ook pietjepuk zijn, die wordt nadien getoond in je verbindingen op de VU+
      B )
      server share is echter wel enkel DIE NAAM welke per NFS op je NAS is gedeeld.. (shared)

      kijk op de NAS welke map je per NFS gedeeld hebt en die NAAM moet je dan ook gebruiken
      maar dan ook qua schrijfwijze moet dat precies kloppen, (dat noemt men in linux case-sensative) ~ hoofdletters en kleine letters dienen overeen te komen

      Als de samba server op de NAS draait dien je echter ook te denken aan de workgroup.
      afhankelijk van je overige apparatuur zoals PC en VU+ en NAS en laptop etc. willen die allen in een workgroup zijn opgenomen om verbinding te mogen maken

      op de VU+ is die workgroup snel te vinden in de map:
      /etc/samba/smb.conf
      regel 8
      workgroup = xxxxxx <<< deze moet overeenkomen met de workgroup op de NAS

      na een herstart van de VU+ (indien je die hebt ge-edit en stemt nu overeen) zal de samba server van de NAS de verbinding toestaan...

      retorisch;
      er zijn type en modellen NAS waar niet naar samba authentifikatie gekeken wordt, dan mag je er direkt per NFS in
      maar moet wel op de NAS het IPadres van de VU+ worden toegevoegd (ipfilters of security of toegang per NFS, afhankelijk van je model NAS)

      dat lijkt moeilijk, maar is het niet als je de menuś kent van je NAS.

      veel succes
      :D keine kohle mehr :D
    • Ok tonskidutch, bedankt!
      dit was de truc die ik niet in 't snotje had:
      ".... welke per NFS op je NAS is gedeeld.. (shared)"
      Ik was er van uitgegaan dat als ik NFS geactiveerd heb, alle mappen geshared zouden zijn... Maar dat ze ook nog eens apart gedeeld moeten worden ben ik pas na jouw bericht gaan snappen.
      Nogmaals dank !
      Eastwood
    • En dan komt er nog bij:
      /opt/sybhttpd/localhost.drives/SATA_DISK_01CBF85D73CD91501
      in plaats van gewoon:
      /SATA_DISK_01CBF85D73CD91501
      Hoe moet je zoiets uitvinden als leek?
      Maar het is gelukt!