Vu ongewenst zichtbaar op alle Computers

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Vu ongewenst zichtbaar op alle Computers

      Via mijn laptob heb ik mijn C schijf geshared om zo mijn Vu te kunnen benaderen. Dat is gelukt. Andersom, dus van Vu naar mijn laptop (nog) niet. Mijn euvel zit echter in het volgende. Op alle pc's in huis is nu de vu te zien en te raadplegen. Dat is niet de bedoeling. In de VuDuo draai ik openpli, de laatste. Onder instellingen/system/netwerk, heb ik onder verbindingenbeheer heb ik onder het kopje verbindingsbeheer én gebruikersbeheer wachtwoorden en gebruikersnamen gegeven. Desalniettemin blijf de VU toegankelijk op de pc's verder in het huis. Ook kan ik de VU vrijelijk benaderen vanaf mijn laptob. Mogelijk kan iemand mij verder helpen? Graag en met dank.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von tjebbeveenstra ()

    • ja de VU+ is normaal een open deur tov het thuisnetwerk als de workgroup klopt.
      en wat wil je nu?
      wil je een of allemaal blokkeren?

      als je enkel een user toegang wilt verlenen, jouwzelf => dan dient er een aanmelding te worden ingesteld
      dat kan met addusers samba.
      ciao

      edit:
      het zou ook anders kunnen maar we weten graag vooraf wat jij zoekt en voor hebt!
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()

    • In de Samba map de config aanpassen bedoel je? zo ja waar? :
      De bedoeling is dat mijn zoon niet gaat rommelen met de instellingen en zo. Graag heb ik dat ik als enige bij de instellingen kan hier vanaf mijn laptob. Dat hij bij de Remote kan, tja, dat zien we meteen. :)
      Op mijn laptop draait windows 7 prof. en ik heb een VU duo+

      [global]
      load printers = no
      guest account = root
      log file = /tmp/smb.log
      log level = 1
      security = share
      server string = OpenPLi %h network services
      workgroup = WORKGROUP
      netbios name = %h
      case sensitive=yes
      preserve case=yes
      short preserve case=yes
      socket options = TCP_NODELAY
      preferred master = no
      local master = no
      oplocks = no

      [Root]
      comment = Everything - take care!
      path = /
      read only = no
      public = yes
      guest ok = yes

      [Harddisk]
      comment = The harddisk
      path = /media/hdd
      read only = no
      public = yes
      guest ok = yes

      Dank alvast voor je reactie!

      Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von tjebbeveenstra ()

    • tjebbeveenstra schrieb:

      In de Samba map de config aanpassen bedoel je? zo ja waar? :
      De bedoeling is dat mijn zoon niet gaat rommelen met de instellingen en zo. Graag heb ik dat ik als enige bij de instellingen kan hier vanaf mijn laptob. Dat hij bij de Remote kan, tja, dat zien we meteen. :)
      Op mijn laptop draait windows 7 prof. en ik heb een VU duo+

      [global]
      load printers = no
      guest account = root
      log file = /tmp/smb.log
      log level = 1
      security = share
      server string = OpenPLi %h network services
      workgroup = WORKGROUP
      netbios name = %h
      case sensitive=yes
      preserve case=yes
      short preserve case=yes
      socket options = TCP_NODELAY
      preferred master = no
      local master = no
      oplocks = no

      #[Root]
      #comment = Everything - take care!
      #path = /
      #read only = no
      #public = yes
      #guest ok = yes

      [Harddisk]
      comment = The harddisk
      path = /media/hdd
      read only = no
      public = yes
      guest ok = yes

      Dank alvast voor je reactie!
      zou een begin zijn dat de configuratie bestanden niet aangepast kunnen worden
      maar met GUEST = ROOT, dus elke gast kan eraan en in

      addusers is een uitbreiding van de users onder samba
      dat lijkt me zinvoller
      anders kun je in geediteerde deel (boven = rood) zelf ook niet meer aan de configuratie via de PC (behalve per DCC_E2)

      addusers is een iets complexer systeem van extra samba users aanmaken met paswoord

      wat jij wilt
      zoek eens op internet naar addusers (ook in het VU+ forum zijn al wat specifieke draden met uitleg)

      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • Ik versta noch lees Duits :( update: ondertussen heb ik addusers 32 bit in de Sambamap. Na het lezen zie ik dat ik een script moet verwerken in de config die ik zie in de Samba map. Klopt dat? Als je een korte uitleg hebt hoe hiermee om te gaan. graag!!!
      Bilder
      • addusers.jpg

        198,12 kB, 499×666, 23 mal angesehen

      Dieser Beitrag wurde bereits 5 mal editiert, zuletzt von tjebbeveenstra ()

    • tjebbeveenstra schrieb:

      Ik versta noch lees Duits :( update: ondertussen heb ik addusers 32 bit in de Sambamap. Na het lezen zie ik dat ik een script moet verwerken in de config die ik zie in de Samba map. Klopt dat? Als je een korte uitleg hebt hoe hiermee om te gaan. graag!!!
      ik zou die maar snel uit de samba map verwijderen, daar het een windows programma is
      dat kan nooit goed gaan in een linux achtig OS omgeving.

      je dient die addusers van de feed te downloaden voor Openpli, en niet zomaar iets uit het internet plukken.
      alsook de sambatools van de feed downloaden voor Openpli

      indien je op google zoekt vindt je veel uitleg over het aanmaken van extra users en dan ook in Nederlandse taal.
      of je zult toch de uitleg op dit forum in het duits moeten vertalen.

      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • Hallo tonskidutch,

      Heb je voor mij die url in het Duits. Een vriend van mij woont al 20 jaar in Duitsland en ik zal hem dan gaan vragen om die pagina met uitleg te vertalen. Ondertussen heb ik op jouw advies de adusers uit de Sambamap gehaald.
      Dank alvast. Overigens ben ik een digibeet. het is maar dat je het weet :)

      update 18/06 uur, Ik ben nu een middag verder met lezen, zucht.... ik kom er niet uit. Ik vond dit: ftp.samba.org/pub/samba/ Verder van alles en nog wat gelezen op je advies. de read me files en ga zo maar door. het is nu 18..00 hr geweest en ik gooi nu de handdoek in de ring. In mijn openpli staat een sambamap. Ik ga ervanuit dat ik Samba dus heb en als ik via telnet adduser inklop krijg ik de melding : -sh dreambox not found. Graag je hulp! met dank.

      P.s. Verder begrijp ik niet je opmerking. Wat is 'van de feed'. : "de sambatools van de feed downloaden voor Openpli downloaden"....

      Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von tjebbeveenstra ()

    • ik kan je maar ten dele helpen,
      daar alles in verband met samba en users of in duits geschreven is of in engels geschreven is

      voorts heb ik al een paar maal naar de addusers en sambatools gezocht (hetgeen uitgelegd staat in dit VU+ forum)
      maar ik zoek me suf, de handleiding die is er, maar waar?
      sorry
      maar dat kost wat uurtjes zoek werk hetgeen ook helaas erg lastig is
      daar de Berichten meestal geen eenduidige titel hebben.

      de topic starters gebruiken veelal zinnen als hoe kan ik de toegang vanuit het netwerk beperken
      als je daar mee aanvangt te zoeken wordt je radeloos of wild

      zelf
      heb ik addusers en sambatools nooit gebruikt want ik heb enkel een PC
      en een account en geen meerdere computers met kinderen die niet aan de
      VU+ mogen komen

      als je via een grafisch hulpmiddel een en ander wilt inrichten kan dat met swat of deze instructies

      hopelijk kom je met de instructies van Exilschwaelmer verder.
      of in Openpli dergelijke tools ook op de feed staan weet ik niet, dit is het VTI support forum

      ciao
      :D keine kohle mehr :D