(solved)gevraagd uitleg opnemen met usb stick

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Download voor de PC: VUCC.
      Met deze Multi-Tool kan jij heel veel doen: Telnet gebruiken, FTP, per Webcontrol (OpenWebIf) bijvoorbeeld filmpjes van de VU op PC bekijken (VLC MediaPlayer moet jij ook installeren). Jouw Stick blijft in de VU+. Opnames kan je via FTP op de PC kopieren.Of ook wissen.

      En: ja, gewist is gewist,of de gewiste opname is nog in de "Papierkorb", komt er op de instellingen aan, die jij gemaakt hebt.
      Bilder
      • VUCC-11.png

        197,44 kB, 1.046×651, 12 mal angesehen
      • OpenWebIf-Filme11.png

        255,94 kB, 1.895×970, 12 mal angesehen
    • Ok Knuti,
      Opnemen op timer werkt perfekt.
      Heb net een programma op canal+3D opgenomen me tde timer en dat is uitstekend gegaan
      Opname is 1 1/2 uur en 5.9 Gb groot.
      Afspelen gaat ook in de vu+solo met ecm.
      Alleen heb ik steeds om de minuut/ 2 minuten een happerend beeld en geluid.
      Beeld wordt brokkelig en geluid stotterd.
      Ik heb naar het zelfde kanaal gekeken toe ik aan het opnemen was en toen was hier niets van te zien. Dus ligt puur aan de opname.
      Heb ts file ook naar pc gekopieerd via ftp en afgespeeld met vlc(nieuwste versie). Ook hier zelfde haperingen in beeld en geluid.
      Misschien moet ik nog ergens wat aan bepaalde instellingen doen?
      Hieronder screenshots zoals ik alles nu heb ingesteld.
      Wil je misschien kijken of dat allemaal ok is?

      Divicemanager/apperaat beheer:
      prntscr.com/2grmfc


      blauwe knop:show mount
      prntscr.com/2grnaw


      Dan instellingen van EMChttp://prntscr.com/2grc9o
      prntscr.com/2grczz

      prntscr.com/2grdg8

      prntscr.com/2gre3c

      prntscr.com/2grekx

      prntscr.com/2grf26


      Dan nog een screenshot van als ik EMC met videoknop open.
      prntscr.com/2grp9x


      Misschien dat jij kan zien wat er niet goed is?

      grtz,
      Safariman
    • Hi safariman,

      De "Pad hofdmap films" moet toch op de stick wijzen,of heb jij toch nog een hd ingebouwd?? Moet volgens mij media/usb/movie zijn. En dat eronder(EMC map...)dan ook.
      Prullenbak is geactiveerd,dus wordt na het wissen niet direkt meer ruimte bereikt op de stick.

      En jij moet mal kijken onder menu/Einstellungen/System/Aufnahmepfade: Daar moet je natuurlijk ook de pad na de stick toe hebben... ;)

      Verder ziet het er goed uit volgens mij, prima!

      Nog iets: Het plugin "shootyourscreen" maakt het gemakkelijker, screenshots te maaken.
    • alles bij EMC set up zo ingesteld als jij aangaf.
      menu/Einstellungen/System/Aufnahmepfade: is er niet meer. Had deze al ingesteld op media/usb.
      Wilde dit kontroleren in menu/instellingen/systeem maar hele item opnamepaden is weg.

      opnemen gaat trouwens prima en afspelen ook. Alleen de opnames zijn om de zoveel minuten schokkerig en dus niet prettig om naar te kijken.
      Dit zowel in de vu+solo als op m´n pc. Dit geld zowel voor ongecodeerde als gecodeerde zenders.
      Iets is niet goed, maar ik weet niet wat.
      ligt het aan de usb stick of aan de vti versie. ik draai 5.1.0 Zit daat een bug in. Heb wel eens ergens gelezen dat kernel probleem.
    • Zal er eens de 6.0. vti op spelen. Heb ook nog een externe harde schijf over in principe. Ik weet in ieder geval nu hoe ik alles moet instellen. Dus ga ik daar maar eens mee experimenteren. Thnx knuti 1960. voor de uitleg.
    • Hi. Kutt 1960,
      Heb de VTI 6.0.5 er opgespeeld. Alles werkt prima.
      Usb stick weer gemount en geformateerd naar usb/ext2
      Opnemen en timer werkt prima. EMC ook!
      Alleen opnames hebben zelfde kwaliteit. Na 5 minuten beginnen ze te schokken en happeren om de zoveel minuten.
      Dus niet echt verbeterd.
      Heb hier nog een Seagate 500 GB externe schijf liggen met eigen stroomvoorziening.
      Heeft het zin om die er aan te hangen via de usb poort aan de achterkant?
      Neem aan dat ik die dan naar Hdd moet mounten en ook weer moet formateren met de Vu+ naar hdd ext2.
      500 GB gaat dan wel ff duren. Over dat sticky met 32Gb deed ie al een paar uur.
      Is er een manier om die met mijn pc pre te formateren zodat ie gelijk aan de VU+solo gekoppeld kan worden?

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von safariman ()

    • Harde schijf op computer naar fat32 geformateerd
      Aan vu+ gehangen.
      naar gerätemanager en HD geformateerd. formateerde automatisch naar ext4.
      Formateren was trouwens in drie minuten gepiept.
      Gemount naar media/hdd/movie.
      menu/instellingen/opnamepaden. Daar alles gekozen voor media/hdd/movie bij alles.
      Emc instellingen ook aangepast naar /media/hdd/movie.
      15 minuten opgenomen en terug gekeken.
      Geen schokken of haperingen meer. Dus geloof alles werkt perfekt.
      Dus Kuni1960 hartstikke bedankt.
      Deze newbee kan nu opnemen met zijn VU+solo.

      grtz,
      Safariman
    • zijn er hier ook vragen inzake het topic en uitleg of enkel commentaar?
      zo niet, dan graag je eerste Bericht qua titel aanpassen (Erledigt = opgelost)

      dan weet men als argeloze lezer, er was een antwoord dat geholpen heeft

      dat hoort zo D:

      oké (solved) mag ook ;_)
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()