Ontvangst één HD en Canvas HD

Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

  • Ontvangst één HD en Canvas HD

    Goede morgen Forum

    Sinds een paar weken ontvang ik geen beeld meer via een HD en canvas HD. De niet HD zenders van beide omroepen kann ik wel ontvangen. Zelfs een manuele scan van de Transponder levert geenn resultaat. De zenders worden wel gevonden maar het beeld is zeer slecht : strepen en blokken. Weet er iemand hoe dit probleem te verhelpen is? Alvast bedankt.
    Pierke95
    Vu Duo2
    Solo 4K
  • RE: Ontvangst één HD en Canvas HD

    Pierke,
    de meeste zenders hebben een wissel ondergaan van 8psk fec 2/3 naar qpsk fec 5/6
    in enkele gevallen wil een nieuwe scan dat niet overnemen en moet je die handmatig wijzigen
    bleek een kamaraad met de dreambox 7020hd ook te hebben, na manueel wijzigen had ie alles weer.
    ciao
    :D keine kohle mehr :D
  • RE: Ontvangst één HD en Canvas HD

    Hallo tonskidutch bedankt voor het antwoord. Ik heb volgens mij reeds al het mogelijk gedaan : manueel scannen, instellingen veranderen FEC en QPSK en 8PSK maar niets schijnt te helpen. Heb zelfs VTI 5.0 geinstalleerd met de hoop zo het probleem op te lossen maar zonder resultaat. Nog enig Idee of doe ik wat fouts ? Bij Lyngsat staat als freq 12188 H en volgens TV Vlaanderen is de Freq 12187 H 27500 Symb en FEC 2/3.
    Pierke95
    Vu Duo2
    Solo 4K
  • RE: Ontvangst één HD en Canvas HD

    Hier de juiste frequentie:

    12188 H
    DVB-S2/8PSK 27500 2/3.

    Misschien de zenders die je al hebt op deze frequentie, wissen met Dreambox edit.
    En dan opnieuw laten zoeken.

    Ik hoofde alleen maar op één HD te gaan staan, met menutoets naar zenderzoeken en daar de FEC en QPSK naar 8PSK veranderen en had gelijk beeld.
    De zenders stonden ook nog steeds op dezelfde plaats.
    Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
    VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
    4 Schüßel:
    150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
    120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
    120-er für Nilesat, mit single LNB
    90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
  • Ik krijg geen verbinding met de vu+ duo vanwege een fout paswoord. Kann het paswoord geresettet worden ?
    Pierke95
    Vu Duo2
    Solo 4K
  • RE: Ontvangst één HD en Canvas HD

    Hi Togan
    Spreek jij ook over de VU+ duo ? Bij mij will het nog steeds niet lukken. Kann met het vti Image de FEC en QPSK etc niet veranderen. Weet jij mischien raad ?
    Pierke95
    Vu Duo2
    Solo 4K
  • Hi tonskidutch. Ben erin geslaagd weer toegang te krijgen op mijn vu+ duo via dreambox edit. Als ik de instellingen voor de zenders één HD en canvas HD verändert heb krijg ik nog steeds geen goed beeld. Heb jij een Idee hoe dat komt?
    Pierke95
    Vu Duo2
    Solo 4K
  • Originally posted by Pierke95
    Hi tonskidutch. Ben erin geslaagd weer toegang te krijgen op mijn vu+ duo via dreambox edit. Als ik de instellingen voor de zenders één HD en canvas HD verändert heb krijg ik nog steeds geen goed beeld. Heb jij een Idee hoe dat komt?


    als ik na de wijziging te hebben aangebracht, de settings opsla op PC en dan die overpomp naar de VU+ heb ik de zenders
    misschien wil je (want snel en makkelijk is het) mijn lijstje er een in zetten gewoon als snelle test

    maar de methodiek van TOGAN op de receiver zelve moest eigenlijk gewoon weg werken.

    ciao
    Dateien
    :D keine kohle mehr :D
  • Bedankt voor het snel beantwoorden. Zal nog eens een nieuwe poging ondernemen. Ondertussen heb ik op een nederlands site vastgesteld dat de frequentie precies 12187,50 zou moeten zijn. Mischien ligt daar wel het probleem. Meld mij asap. Alvast bedankt voor het lijstje.
    Pierke95
    Vu Duo2
    Solo 4K
  • hoi,
    het afronden van de ,50 doet de receiver eigenlijk altijd zelf en goed
    het probleem kan er in liggen dat je niet de laatste dreamboxedit versie hebt geinstaleerd waarmee de enigma2 settings in het tabblad options niet juist stonden
    maar dat is enkel een vermoeden
    ik gebruik de laatste 5.2.0.0 die ook na installatie zonder aanpassingen (behalve dan het ipadres en het root paswoord) meteen werkt
    ciao
    :D keine kohle mehr :D
  • RE: Ontvangst één HD en Canvas HD

    Ja Pierke, ik heb ook een Duo en bij mij was het binnen de minuut gepiept.

    De FEC en QPSK verander je hier:

    Menu > Instellingen > Zenders zoeken > Handmatig zoeken

    FEC, met pijltje links of rechts op de "cirkel" toets, modulatie het zelfde.
    Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
    VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
    4 Schüßel:
    150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
    120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
    120-er für Nilesat, mit single LNB
    90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
  • RE: Ontvangst één HD en Canvas HD

    Hallo jongens. Ik heb waarschijnlijk het probleem gevonden. Heb vastgesteld dat ik via 23,5 helemaal geen zender meer heb die goed te ontvangen is. Het beeld is steeds gestreept en geblokt. Dus vermoed ik dat ofwel de schotel ofwel de ontvangstkop het probleem is. Heb namelijk de zenderlijst van tonkidutsch erop gespeeld en vastgesteld dat op 19,2 alles werkt maar geen enkele zender op de 23,5 positie. Ik will jullie nogmaals bedanken bij het zoeken naar een oplossing. Van zodra ik beeld heb laat ik iets weten.

    Groetjes
    Pierke95
    Vu Duo2
    Solo 4K
  • RE: Ontvangst één HD en Canvas HD

    Pierke,

    Ik zou eerst de posten van Astra 3, 23.5 oost, allemaal wissen en dan een nieuwe scan doen.
    Bij mijn Vu+ kan dat door dat in het zenders zoeken menu de mogelijkheid bestaat, om voor de scan alles er uit te gooien.

    Ik zou ook handmatig zoeken, en alleen op de frequenties waar CanalDigitaal bij staat.

    Zie hiervoor: flysat.com/astra23.php

    Er zijn ook nog enkele vrij te ontvangen zenders op andere frequenties en deze zijn alle
    met een lichte achtergrond; bijv. Dance Trippin uit Amsterdam, RTL Letzebuerg, CE TV,
    en nog enkele anderen.
    Grof gezegd, groen is gecodeerd.
    Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
    VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
    4 Schüßel:
    150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
    120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
    120-er für Nilesat, mit single LNB
    90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
  • Goede Avond,

    ik heb een andere probleem met TV Vlaanderen. Op een HD, vtm HD en canvas HD heb ik op 23,5° Ost alltijd "blockverformingen", freezer enz. Heeft nog iemand dit probleem? Ik heb CCcam 2.3.0.
    VU+Duo mit VTI-Team Image Release v8.2.2 und folgenden Pos: 28,5°, 23,5°, 19,2°, 16°, 13°, 10/9/7°, 5° Ost u. 1°, 4/5°, 12,5°, 30° West (Empfang via T90, Ableitung über 3 x SAR 411F + 1 x SUR 420F), dazu CCCam 2.0.11
  • Beste mago,
    1 - als het niet aan je ontvangst zelf ligt,
    2 - ligt het aan TVVlaanderen
    (tenminste daar schrijft inmiddels iedereen over op de bekende benelux satelliet- fora, omdat de signalen die de TVV-kaart ontvangt in je receiver behoorlijk veel activiteit met zich brengt en de zuivere weergave beinvloeden)

    je kunt kijken of je met emm / ecm blocken in de CCcam het kunt verbeteren
    of
    je test eens de oscam cardserver per dvbapi client je kaart.
    op mijn CDS kaart zie ik echter geen dramatische blockvorming op een HD en die je noemde (ik draai echter al weer een dikke maand oscam 8118)

    het zou vreemd zijn als het echter enkel bepaalde kaartgroepen betreft (dat bestaat, bepaalde kaart serialnummers worden aangepakt met extra emm en ecmś)

    3 - wat echter ook mogelijk is, is dat de CCcam clients heeft die een slechte configuratie hebben en daarmee veel teveel foutieve aanvragen doen.

    met zo'n uitgebreide schotel op jouw dak moest 1 - niet van toepassing zijn daar je wellicht goed uitgericht bent.

    je kunt echter ook analyse doen door de CCcam verbose te starten en mee te kijken via telnet wat er allemaal gebeurd.
    dat is iets meer dan de doorsnee CCcam gebruiker kent, maar vaak wel inzichtelijk voor de kenners.

    ciao
    :D keine kohle mehr :D
  • Hoi!

    Voor het eerst: Mijn onvangst is goed. NED1-3 HD en de anderen CD-programmas op 23,5° gaan goed.

    2) Met Oscam heb ik nog noit gewerkt. Heb je er een goed link? Ik geloof er moet ik veel an de configuratie verandern of niet?

    3) Ik heb so alleen de config voor ccam van de server installiert. Geen veranderingen van mij.
    VU+Duo mit VTI-Team Image Release v8.2.2 und folgenden Pos: 28,5°, 23,5°, 19,2°, 16°, 13°, 10/9/7°, 5° Ost u. 1°, 4/5°, 12,5°, 30° West (Empfang via T90, Ableitung über 3 x SAR 411F + 1 x SUR 420F), dazu CCCam 2.0.11
  • Ik heb zo geen permanent timeshift ingesteld. Die versie van de image staat hier. De Softcams ook. TVV is in Slot 2, CD in Slot 1, geen andere paytvs. Alleen nog een "cookies" voor cccam. Maar dit probleem blijft als ik de cookies uitwiss.

    Ik leez hier all in den Oscam-Forum. Ik geloof met een beetje tijd zal het goed gaan.
    VU+Duo mit VTI-Team Image Release v8.2.2 und folgenden Pos: 28,5°, 23,5°, 19,2°, 16°, 13°, 10/9/7°, 5° Ost u. 1°, 4/5°, 12,5°, 30° West (Empfang via T90, Ableitung über 3 x SAR 411F + 1 x SUR 420F), dazu CCCam 2.0.11