Zenders Ned 1/2/3 en geven soms beeld en Ned 1 blijft soms de hele avond zwart

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Zenders Ned 1/2/3 en geven soms beeld en Ned 1 blijft soms de hele avond zwart

      Hoi ik heb al een paar weken een probleem ;


      Dat de zenders ned 1 / 2 / en 3 en soms SBS 6 even beeld geven en dan weer niet en dan weer wel , dat gaat de hele avond zo door.

      Er zijn avonden dat Ned 1 helemaal zwart blijft.

      Dit gebeurt allemaal op de HD zenders . Ga ik naar de SD zenders heb ik precies het zelfde probleem.

      Ik heb al gedaan waar er gezecht wordt ga naar handmatig zoeken en zet QPSK op 8PSK en doe een Fast scan allemaal zonder resultaat en als ik naar handmatig zoeken ga dan staat alles al op 8PSK en niet op QPSK

      Ik gebruik de laatste draaibarelijst van satje van ik dacht 28 december , wie heeft er een idee ?


      Gr joellie.
    • RE: Zenders Ned 1/2/3 en geven soms beeld en Ned 1 blijft soms de hele avond zwart

      Ik denk dat er eerder iets met je canaldigitaal kaart aan de hand is.

      Of je buiten installatie heeft nu problemen door het koude ijzige weer
      (lekwater in de coax verbindingen misschien)
      hetgeen je natuurlijk zou kunnen controleren op andere zenders, als het daar ook voorkomt is er iets met de /antenne /coax /lnb.
      signaalmeter uit het VTI menu kijken wat de waarden zijn.


      indien het op geen andere zenders voorkomt is (HD - SD zenders NL) het je kaart in combinatie met de softcam.
      ciao
      :D keine kohle mehr :D