satelliet ontvanger in netwerk

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • satelliet ontvanger in netwerk

      Hallo, ik heb een vraagje.
      Thuis heb ik mijn VUO DUO ontvanger in netwerk staan, dit wil zeggen dat ik kan kijken van op mij PC naar de satelliet tv wat handig is.
      Nu moet ik voor mijn werk enkele maanden naar het buitenland, is er een manier dat ik nog kan kijken naar mijn satelliet tv van uit het buitenland via mijn thuis netwerk.
      Ik heb Teanviewer en dit werk prima om een pc te besturen via een andere lokatie, maar ik moet altijd een computer op staan hebben.
      Kan ik direct op mijn IP adres van de satelliet ontvanger komen van uit het buitenland?

      bedankt voor de info.
      Osty
    • RE: satelliet ontvanger in netwerk

      ja dat kan, maar dat bergt enkele risico's

      want je moet immers een poort in de router forwarden naar de satelliet receiver en dus is er een poort open naar BUITEN

      hackers zouden een onbeschermde poort kunnen aanvallen

      met SSH en dropbear en het tunnelen van poorten gaat dat redelijk tot erg veilig
      milo heeft daarvoor een mooie handleiding op z'n website aangemaakt
      let wel, dat eerst inrichten ziet er complex uit dus je moet er wel even heel aandachtig lezen wat allemaal te doen is.

      zoek maar eens op milosoft dropbear in google

      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • RE: satelliet ontvanger in netwerk

      Voor mij is dat chinees, inderdaad ik heb ssh-dropbear gedownload maar nu verder geraak ik niet ...

      kan mij iemand aub helpen zodat ik mijn vuo duo kan zien vanuit het buitenland.

      putty heb ik gedaan
      poort geopend op de router/router van Belgacom ook gedaan

      maar nu ???
      waarschijnlijk is het iets stoms dat ik vergeet ?

      Bedankt voor u hulp

      Osty

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von osty ()