openpli

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Hallo

      Ik heb net een nieuwe vu duo in huis.
      Daar heb ik de openpli 3.0 ingebracht, nu krijg ik wel beeld op allerlei zenders, maar als ik dan een smartscan wil maken voor canaldigitaal geeft hij een softwarefout aan.
      Moet ik misschien een andere openpli versie gebruiken, en zoja wie weet welke ?

      Vriendelijk dank
    • RE: openpli

      Het was denk ik een moeilijke vraag, maar ik heb nu vti 5.0 geinstalleerd.
      Werkt goed.
      Nu nog youtube, geeft prolemen met vlc speler.
      Weet iemand precies de server instellingen van de vlc speler.

      Bvd
    • RE: openpli

      Wat is het voordeel van die smartscan, vind ik meer iets voor een Can. Digitaal ontvanger.

      Je kunt met de ontvanger per satelliet een zoekopdracht doen en dit doe je dan FTA, dan heb je alleen de ongecodeerde zenders.
      Voor de NL zenders, of Vlaamse, doe je een transponder scan en dan wel met de gecodeerde er bij.

      Je kunt met de afstandbediening de zenders op "hun plek" zetten, maar nog simpeler is dit met
      Dreambox Edit. Links staan alle zenders en rechts maak je een boeket aan met de naam alle.
      Dan is het gewoon een kwestie van slepen.
      In de allerrechtse kolom kan je zelf boeketen maken met namen naar voorkeur,
      bijv. Nieuws / Sport / Documentaire, etc.

      Ook een leuk programma is DCC (Dreamboc Control Center), hiermee kan je muziek en video vanaf je laptop op de harddisk van je Duo zetten.

      Ikzelf heb dit gedaan op een 1TB schijf en heb al meer dan 200GB aan videoclips, meeste in HD en gedownload met You Tube. Je hoeft niks te converteren, eenmaal op de schijf, kan je alles zo afspelen met de mediaspeler. of via de toets die rechts naast de menu toets zit.

      Wat VTi betreft, deze vind ik persoonlijk gebruikvriendelijker als PLi, met laatste had ik ook regelmatig het probleem dat ik geen verbinding had met internet.

      En HbbTV al ontdekt?, op NL 1, 2 en 3 en op bijna alle Duitse zenders.
      Je start dit met de rode toets in het rijtje van de 4 kleuren knopjes.
      Afsluiten ook met rode toets en dan exit.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Beste Togan

      Je schrijft

      Je kunt met de afstandbediening de zenders op "hun plek" zetten, maar nog simpeler is dit met
      Dreambox Edit. Links staan alle zenders en rechts maak je een boeket aan met de naam alle.
      Dan is het gewoon een kwestie van slepen.
      In de allerrechtse kolom kan je zelf boeketen maken met namen naar voorkeur,
      bijv. Nieuws / Sport / Documentaire, etc.

      zou je dit stap voor stap voor me willen uitleggen.

      Met vriendelijke groet
    • Eerst hier maar eens op wijzen; Vu-Wiki: vuplus-support.org/wiki/index.php?title=Hauptseite
      Daar vind je al heel veel.

      Nu Dreambox edit, hier downloaden: vuplus-support.org/wbb2/database.php
      Kijk bij Vu+ Addons & Tools en kies daar Settings Editoren.
      Als het geinstalleerd is, dan openen en bovenaan op het symbool van de tuner klikken.
      Er komt een nieuw venster en daar klik je op Ontvang bestanden van Dreambox.
      Wanneer klaar met hetgeen hier volgt, sla je alles op met het 2e icoontje bovenaan en dan op het icoon van de tuner klikken en zend bestanden naar Dreambox.
      Dan via het menu de ontvanger uitschakelen, daarna met de hoofdschakelaar ook op uit en na 20 seconden weer opstarten.
      Dit is dan de reboot, net zoiets als wat Windows af en toe vraagt nadat je een programma hebt gedownload en geinstalleerd.

      Links staat dan een lijst met alle!! zenders, kies om te beginnen boven met alleen TV.
      Helemaal rechts kan je "boeketten" aanmaken. maak er een met de naam alle zenders.
      Nu schuif je met de muis alle zenders die je wilt hebben met de muis naar alle zenders.
      Later kan je het dan nog gaan veranderen door extra boeketten toe te voegen.

      Nu zouden er 3 vakken moeten zijn,
      links, alle!! ooit gezochte zenders, in het midden de lijst met alle zenders die jij wilt en rechts
      een kleine boomstructuur met Nieuws, Sport, Documentaire, etc.
      Je kunt binnen die lijsten met je muis gaan schuiven, zodat Nederl. 1 op 1 komt etc.
      Het is eigenlijk allemaal schuiven wat je doet.
      Na een nieuwe frequentie te hebben gezocht, komen de nieuwe zenders altijd in de linkse lijst en vandaar schuif je die naar de middelste en de rechtse.

      Simpeler kan ik het niet uitleggen, maar in het programma Dreambox Control, kan je bovenaan op help klikken en er zit zelfs een filmpje bij.
      Het lijkt allemaal moeilijker als het is, maar in no time had zelfs ik het onder de knie.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Togan ()

    • Goed gedaan jochie, je hebt het gelukkig snel in de smiezen.

      Veel plezier met je ontvanger, ik heb mijn Duo nu al meer dan 2 jaar en zeer tevreden ermee.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).