1 tuner werkt niet

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • 1 tuner werkt niet

      Ik heb sinds 2 jaar een vu plus. Sinds een week merk ik als ik een zender heb opgenomen dat het bestand 0 is. Ik heb een visiosat schotel met 4 dubbelvoudige lmb's. Heb voor alle zekerheid de 2 buitenste lmb's naar binnen gebracht om een stukke lmb te vermijden.
      Ik heb even bij setup gekeken, bij signaalsterkte en daar geeft tuner A iets van 78 procent aan en daaronder een vink bij lock. Als ik dan bij tuner B kijk zie ik bovenin wel af en toe wat naar ca 50 procent omhoog en omlaag schieten maar er komt ook geen lock. Is hier iets aan de hand met de lmb of zou dit de tuner zijn? zijn deze tuners gewoon net als bij de dreambox 9000 als kant en klaar moduul in te klikken? Zo ja wie heeft die modules? Zou er nog ergens anders een fout kunnen zitten?
    • RE: 1 tuner werkt niet

      uh wie wat waar hoezo????
      beetje lullig maar ik wil graag juiste model en type beschrijving lezen.

      anders moeten we allemaal raden dat je over dreambox 8000 en niet 9000 schrijft
      en andere kwesties spreekt.
      ciao ;)
      edit je bericht of antwoord met de juiste gegevens.

      en dan gelijk een tegenvraag, lus je intern door in de vu of heb je twee coax kabels aan de vu+
      ciao again :D
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()

    • Ik kan er geen nummer op vinden maar voorop staat vu+ duo
      En ik heb 2 coax kabels erop zitten. Ik zal de originele handleiding eens opzoeken. Ik heb deze ontvanger 2 jaar geleden bij een sat winkel (geen cardwriter) in zoetermeer gekocht die toen een aanbieding had.
    • Even de originele handleiding erbij gepakt, er staat geen typenummer op alleen Vu+ DUO En verder dvb-s2 HD twin pvr 405 mhz

      Even op Vuplus.com zelf gekeken en er is ook maar een vu+ duo
      de anderen zijn solo, uno, ultimo, duo2 en solo2.
    • dus dat heeft niets met een dreambox 9000 van doen
      als je verhaal warrig begint is de hulp ook niet optimaal.

      als een van de duo z'n tuners geen signaal geeft
      willen we natuurlijk weten of je die coax kabels met de f-connectors hebt gecontroleerd
      (geen enkel buitenmantel draad mag de koperkern raken)
      boven aan de schotel alsook beneden aan de VU+ DUO

      is dat gecontroleerd

      volgende is de VU+ uit te zetten en die coax kabels achteraan de VU+ DUO om te wisselen
      (waarmee we misschien ontdekken of tuner A en/of B signaal toont

      (omwisselen enkel als de stroom er echt af is)

      dan controleren we de tuner configuratie via het menu
      hoe is dat ingesteld?
      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • Dat had ik inderdaad even aan moeten geven, ik had de kabels achterop ook al eens omgewisselt. Ik heb gisteren bij de schotel ook al 2 lmb's omgewisseld (uiteindelijk worden namelijk de 2 buitenste niet gebruikt) Dus om uit te sluiten dat de lmb's niet stuk zijn. En verder alle kabels opnieuw gestript en van nieuwe f pluggen voorzien. De lmb's zijn van die dunne alphs en hebben een afdekkap. er was ook geen vocht te zien onder de kappen. Het wisselen van de lmb's maar ook van de kabels achterop de ontvanger gaf uiteindelijk bij het wisselen van de kabels achterop alleen het effect dat nu de andere tuner niet goed wilde werken.

      In mijn verhaal bovenin had ik het over de dreambox, voor de Dreambox zijn losse tuners te koop en ik wilde graag even weten of er voor de VU+ DUO ook losse tuners te koop zijn en wie deze levert(zodat ik preventief de tuners kan vervangen). Ik heb alleen de toon schakelaars bij de schotel niet getest. Ik heb daar geen meetapparatuur voor.
    • aha het wordt langzaam aan duidelijker
      langzaam aan want er zit nog wel wat ruis in je aanduiding of beter niet compleet zijn.

      als ik m'n coax aanpak, snij, aan en afkoppel is de TUNER helemaal uit en geen stroom eraan
      oké voorwaarde is nageleefd
      -a bij omwisselen aan de tuners achterop de VU+
      -b bij aansnijden van de f connectoren boven op dak

      het is een LNB (niet een lmb)

      die dunne alphs die als vibrator uitzien... tja slecht weer vandaag (waarmee ik bedoel een bekende slechtweer problematiek dat geen signaal komt)
      een bekende design fout van dat (veelal respektable) merk

      de tuner van de DUO is vast in de VU+ gesoldeerd
      enkel de UNO / Ultimo en straks DUO2 (een nieuw model) hebben insteektuners

      ciao
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()

    • Tja dan wordt het al wat ingewikkelder, maar ook gesoldeerd kan ik wel mee uit de voeten, ben van oorsprong servicemonteur van electronica apparatuur dus een tuner vervangen lukt wel. Ik heb flux en weller soldeerstation. Maar gezien het feit dat na het omwisselen van de kabels de andere tuner gek gaat doen geeft mij toch het idee dat het ergens anders aan ligt.

      En met dat slechte weer. Ja daar heb ik ook last van maar mijn ontvangst is ook niet optimaal, schotel staat in de tuin op 3 meter hoogte en kijkt uit op ca 8 meter afstand op het huis dat totaal bijna 6 meter hoog is. Maximale signaal dat ik binnen krijg (en dat is op 23 graden oost is 79. De meesten zullen hogere waarden hebben. Maar hier is het dus dat een tuner nagenoeg helemaal niets binnen krijgt.

      En voor alle duidelijkheid, bij verwisselen van de kabels wordt de ontvanger altijd uitgezet want sommige ontvangers kunnen stuk gaan als de kabel wordt onderbroken.

      Sorry verhaal is nu wat lang geworden maar hoe zit dat met de instellingen voor de tuner? ik heb daar niets aan veranderd maar hoe zit dat ook alweer met die instellingen met toon en A B C en D? Ik ben wel hardwaretechnisch maar niet softwaretechnisch ingesteld.
    • walberg, kijk

      wat jij aan de wok hebt hangen kan ik niet voorzien
      maar de volgorde van de diseqc aansluiting boven op dak = gelijk aan de volgorde a b c d
      ciao
      dat wist je poort 1 is diseqc a
      etc
      Bilder
      • simpleabcd.jpg

        109,69 kB, 700×393, 96 mal angesehen
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()