[CP] geen beeld tijdens record van een kanaal

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • [CP] geen beeld tijdens record van een kanaal

      Ik heb volgende fenomeen.
      VUO plus DUO VTI image 5
      juist een nieuwe dubbele LNB geïnstalleerd.
      hier mijn probleem
      Ik record een programma op Veronica, en wil terzelfder tijd kijken naar één HD, maar ik krijg geen signaal op één HD dus geen beeld.
      Mijn tuners zijn zo ingesteld, die staat toch juist ?


      ik heb de kabels aansluitingen nagezien en de LNB al veranderd maar het helpt niet.

      Ik nu terug een test gedaan, film1 opnemen, kan naar de andere film1 kanalen kijken maar niet naar een ander kanaal ik krijg geen signaal niets ...
      Zit waarschijnlijk in de tuner

      Bedankt voor de tips

      Osty
    • RE: geen beeld tijdens record van een kanaal

      Zie ook het andere forum waar je dezelfde vraag hebt gesteld.

      Wat ik daar vergeten was, de DiSEqC instellingen moeten op de switch(en) hetzelfde zijn als in je ontvanger.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • RE: geen beeld tijdens record van een kanaal

      Original von Togan
      Zie ook het andere forum waar je dezelfde vraag hebt gesteld.

      Wat ik daar vergeten was, de DiSEqC instellingen moeten op de switch(en) hetzelfde zijn als in je ontvanger.

      Ik heb een dubbele lnb met twee kabels naar de ontvanger.
      Heb nu terug de schotel afgesteld, heb beeld signaal van 82% op discovery en 77% op film, dus volgens mij is de schotel en lnb goed afgesteld
      Togan, u spreekt van DiSCqC instellingen, sorry maar heb geen kennis van, wat bedoeld u juist en wat moet ik doen om die correct af te stellen
      Bedank voor de info en de uitleg
      Osty
    • Ik heb deze middag, in de regen, het volgende gedaan.
      Ik heb terug één enkele LNB geplaatst op 19.2.
      Mijn oude ontvanger aangesloten en zo de kabels getest en ja één kabel gaf geen signaal.
      Ik heb de kabel 50cm ingekort en terug aan de LNB geplaatst, toch nog geen signaal, daar de kabel in een buis in de tuin onder de grond geplaatst werd vermoed ik dat er waarschijnlijk water is in gegaan.

      Morgen ga ik de kabel vervangen en die proberen boven grond in een pvc buis te plaatsen... maar eerst zal ik zo de kabel op de grond leggen om toch zeker te zijn dat het werkt.
      Ik hou u verder op de hoogte

      Groeten Ost
    • OK, fijn dat het werkt.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).