Pli naar VTI VU+ Duo

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Pli naar VTI VU+ Duo

      Hallo,

      Ik probeer over te stappen van PLI 3.0 naar laatste VTI image. Alleen lukt het flashen via USB maar niet. Ik heb de laatste image gedownload en deze op de USB stick gezet volgens de instructies. Hij blijft bij het opstarten telkens op Reading USB staan. Ik heb meerdere sticks geprobeerd maar hetzelfde probleem blijft zich voordoen.

      Wat doe ik fout?
    • RE: Pli naar VTI VU+ Duo

      In principe doe je niets fout, maar als je het bestand opslaat, moet je het mapje vti-image openen en
      het mapje (vuplus) dat dan komt, kopieren naar je stick.
      Het mapje vuplus, bevat duo en daarin, boot kernel en root.

      Let ook op dat je de goede download neemt, want je hebt ze voor Solo, Uno, Duo en Ultimo.
      Verder opletten dat je die neemt die voor USB is.

      Hier een voorbeeld voor de laatse software voor een Duo;
      VTi "Vu+ Team Image Duo" - V 4.2.4 HBBTV -01.11.2012 OE 1.6 USB

      Vergeet niet ook de stick te formatteren naar FAT(32)

      En dan is er nog de bootloader, vanaf versie 3.2, moet je die voor het flashen eenmalig vernieuwen, zie: Vu+ Solo/Duo: Bootloader aktualisieren/Update Bootloader

      Let wel, dit is alleen!! voor de Duo.

      Succes.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • RE: Pli naar VTI VU+ Duo

      Dank je Togan, voor je snelle reactie.

      Helaas heb ik moeten constateren dat ik te maken heb met een dode VU+ duo. Alleen het rode led lampje brand nu nog. Hem inmiddels de elko vervangen zoals elders omschreven echter was dit niet de oplossing.

      Ik ga maar een kijken wat ik verder nog kan doen om de box te redden.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von giantdlu ()

    • RE: Pli naar VTI VU+ Duo

      Beste giantdlu,
      je eerste vraag / probleem.................>
      reading usb in het display en verder niets meer

      dit probleem had iemand anders ook met reading usb in het display

      Originally posted by holles
      Probleem met USB is opgelost. Had hem via het image in ext2 geformatteerd. Bij opstarten geeft dit problemen. Via de PC in FAT geformatteerd en dan wordt deze wel herkend en overgeslagen bij het opstarten.

      FAT32 om precies te zijn


      Of dat ook bij jou het geval is weet ik niet.

      je tweede vraag / probleem.....................>
      rode led gaat niet meer verder

      ik heb dat zelf gehad ongeveer een jaar geleden met de wissel van PLi naar VTI
      ik heb toen tot driemaal toe opnieuw de bootloader voor DUO er met usb in geflashed telkens met een andere usb stick (je ziet ook als je naar het display blijft kijken of dat snel gelukt is)

      en daarna het echte VTI image
      toen ging het weer

      als je opstart met de stick erin en de display bibbert even usb-reading is de stick gecompromiteerd
      dat heb ik dus ook kunnen repliceren

      maar eenmaal de bootloader weer op zijn plaats kon ik ook het Image er na flashen.
      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • RE: Pli naar VTI VU+ Duo

      Giantdlu, laat ons wel even weten of en wanneer je probleem opgelost is.
      Andere mensen hebben er misschien ook iets aan.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • RE: Pli naar VTI VU+ Duo

      Wat ik ook probeer. Krijg hem niet van de irritante rode led af.

      Ik heb het idee dat er totaal geen spanning/actie op de usb poort komt. Ik heb ook gelezen dat je moet oppassen ivm doorbranden andere regelaars.

      Zijn er misschien mensen in de buurt van Varsseveld die dit probleem kunnen tackelen?
    • RE: Pli naar VTI VU+ Duo

      Originally posted by tonskidutch
      heb je de poort voor usb aan de voorkant geprobeerd EN die op de achterzijde?
      ciao


      Jawel, ook de fan gaat niet draaien alleen mijn hdd krijg voeding en start op.