VLC Player

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Ik wil graag films op, die op mijn pc staan, via de box op mijn tv bekijken.

      Nou ben ik al langere tijd aan het prutsen, maar tot nu toe zonder resultaat. Er is volgens mij ook geen duidelijke uitleg op dit forum te vinden, maar hierin kan ik mij natuurlijk vergissen. Hier en daar is er gefragmenteerde info te vinden. Zo schijn je een oudere VLC versie op je PC te moeten zetten etc.

      Mijn vragen zijn concreet:
      - welke vlc versie moet op de pc en moet ik daar nog dingen instellen;
      - welke zijn de server gegevens op de vu moet kiezen/invullen (liefst een plaatje, want met een opmerking als: "vul het ip-adres van de pc in", kom ik er niet);
      - hoe start ik via mijn vu een film die op de pc staat.

      Hieraan gerelateerd nog de volgende vraag.
      - hoe zet ik een ondertitel file (srt) vast in het filmbestand, zodat die, als ik de film start, meteen in de film heb.

      Ik weet het, veel vragen maar als er een keer een heldere uitleg komt of een link naar een plek die ik over het hoofd heb gezien, zijn volgens mij meer mensen geholpen.
    • @jopo

      Je hebt geen player nodig om films of muziek te streamen. Het kan via de media player in de VU+. Alles wat je nodig hebt is de "network share" te configureren.

      Op je PC. (Win. 7 hier )
      Maak een nieuw mapje, bijvoorbeeld "Stream" met daarin twee andere mapjes: "Movies" en "Music".( Ik deed dit in de "E:" partitie , maar het kan "C" of een andere zijn. )
      Nu klik een keer met de muis op de "Stream" mapje.
      Boven op het scherm staat "Delen met", klik daar op en kies "Thuisgroep ( Lezen).

      In de VU+
      Ga naar :
      Menu > Instellingen > Systeem > Netwerk > Verbindingsbeheer
      Klik op "Voeg een nieuwe netwerk........"
      Vul het volgende in:

      Actief ---------------------------------------activeren
      Lokale gedeeldemap...---------------------E:\ ( het letter van de part. )
      Type verbinding ---------------------------CIFS share
      Server IP -----------------------------------192.168....( IP van je PC)
      Server share -------------------------------Stream ( het mapje )
      Gebruik als harde.....---------------------- Nee

      Druk op OK op je AB om op te slaan ( verander niet de rest van de wardes )
      Als alles is opgeslagen "exit" uit de menu.

      Als je nu naar de mediaspeler gaat kun je de Partitie letter ( E in dit geval) zien, en als je daar op klikt dan komen de andere twee mapjes tevoorschijn: Movies & Music.

      P.S.
      Ik gebruik geen PC om te streamen want ik heb een Mediaspeler, maar ik deed dit om te testen, en het werkt. Ik kan de PC & Extreamer vanuit de VU+ benaderen.
      Ik kan films kijken of muziek luisteren.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von hija31 ()

    • Thanks Hija,

      Een fijne uitleg die mensen zeker zal helpen. Voor mij echter nog niet de oplossing. Mijn netwerk is goed ingesteld. M.a.w. ik kan vanuit de Mediaspeler, de Filebrowser en de DVD speler zowel bij de bestanden op de harde schijf van de Box komen als op de PC. Films op die manier afspelen is dan ook geen probleem.

      Ik wil echter graag snappen hoe het zit met de VLC speler. Volgens mij zijn er allerlei mogelijkheden om te verkennen, die niet in de standaard Media- en DVD speler zitten. Maar dan moet je beginnen bij het begin en dat is om de apparaten te laten praten met elkaar. Dus dan kom je in versie vragen en vragen over instellingen op de PC en de Box.

      Het is mij nog niet gelukt om vanuit de VLC speler op mijn box mijn bestanden op mijn PC te benaderen en heb dan ook eindeloos lopen stoeien met de instellingen voor "Server 1" in de VLC Player op mijn box. Daar staan nogal wat variabelen en je hoeft maar een tekentje verkeerd te zetten of het werkt niet.