Advies/waarschuwing bij dode VU+ DUO.

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Advies/waarschuwing bij dode VU+ DUO.

      Nadat mijn VU+ DUO (eerste versie, witte AB) niet meer wilde opstarten en als dood in het rode licht bereik bleef hangen was mij duidelijk dat ik de Elco C807 moest gaan vervangen.
      Helaas had ik de VU+ niet meteen uitgezet en na een paar minuten steeg er opeens een rookwolkje op uit de ontvanger.
      Bleek de spanningsregelaar U801 te zijn gesmolten (zie foto).
      Dat was balen, zeker toen bleek dat het nog niet zo gemakkelijk was om aan een vervangende AOZ1021ai spanningsregelaar te komen.
      Uiteindelijk Elco C807 en U801 vervangen en de VU+ DUO werkt weer als vanouds.

      Mijn advies/waarschuwing is: zodra je merkt dat de VU+ DUO dood is en alleen het rode lampje nog brand, haal de spanning van de ontvanger en vervang de Elco C807 zodat je hopelijk voorkomt dat U801 stuk gaat en dat je deze ook moet vervangen.
      Bilder
      • VU+ DUO C807 + U801 .jpg

        69,19 kB, 638×478, 670 mal angesehen
    • Had kort geleden ook alleen een rode led en VuDuo startte niet door. Met de informatie ingewonnen via forums heb ik de condensator vervangen en het werkte alleen een week later weer hetzelfde probleem. De regulator U801 AOZ1021ai achter de condensator defect deze ook vervangen en alles werkt weer. Mijn advies is vervang ook de regulator want het schijnt dat deze na een bepaalde periode ook defect raken (misschien vanwege de defecte condensator). Meerdere vuduo bezitters geven dit aan in diverse forums en ze kosten maar een paar euro wat je aan kan schaffen via ebay bijvoorbeeld.