[VU ULTIMO] SID not found in PAT DVB-C

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • [VU ULTIMO] SID not found in PAT DVB-C

      Sinds kort heb ik voor mijn vrouw een VU+ Ultimo gekocht. Er zitten 2 kabel tuners in de Ultimo. Zo nu en dan komt het voor dat wanneer mijn vrouw 's ochtends de Ultimo van standby haalt het apparaat aangeeft SID not found in PAT.

      Soms geeft het apparaat het gelijk aan, het gebeurt ook dat de zender die dan aanstaat het doet, maar wanneer je van zender switched de melding weergegeven wordt. Ik heb al een verse flash geprobeerd dit werkt niet. Image is OPENPLI v3

      Naar mijn idee heb ik de juiste instellingen voor mijn gebied ingesteld bij de kabelscan.

      fpga-upgrade is uitgevoerd voor zover ik dat kan beoordelen is dit goed gegaan

      ik gebruik geen permenant timeshift plugins alleen standaard image + cccam met lokale kaart
    • RE: [VU ULTIMO] SID not found in PAT DVB-C

      Dit kan betekenen dat er wél signaal is maar géén zender meer.
      Om die zender terug te krijgen, moet je opnieuw kanaal zoeken (scannen).
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Ik heb al diverse malen scannen geprobeerd. Het is toch niet zo dat ik elke week mn zenders opnieuw moet scannen? Wanneer ik de ontvanger opnieuw opstart werkt alles weer. Ik heb ook bij PLI gevraagd deze geven aan dat het vermoedelijk in de VU driver zit.
    • Hoi _HarmeN,
      er zijn meer mensen met dat probleem:

      reden daarvoor kan zijn: (kies of inspecteer)

      -check of je coax direkt aan tuner A en tuner B gaat en niet doorgesleept wordt

      en belangrijker:

      -dvb-c tuner eigenlijk voor de UNO is door leverancier in de Ultimo gestopt (bolle elco op tuner) *xyz
      -dvb-c signaal wisselt sterk per frequentie en is veelal te sterk qua SNR > demper voor kabel tv tussenschakelen (of enkel je kabelsignaalversterker uitzetten indien aanwezig)
      -de tuner is stuk > (HM-sat wisselt hem per RMA zo om)
      -het moederboard heeft een fout > (HM-sat wisselt hem per RMA zo om)

      *xyz zie link ( klik daarheen )
      kun je ook testen indien je de voorkeur tuner niet op tuner B zet maar op tuner A

      dämpfungsglied is een goede zoekterm in de boardsearch / Suche (waar je ook anderen met die oplossing kunt vinden)

      als het echter enkel een zender is zou het kunnen helpen om te zien wat de zender settings van die ene zender is.

      ciao
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()

    • Originally posted by tonskidutch
      -check of je coax direkt aan tuner A en tuner B gaat en niet doorgesleept wordt


      De tuners zijn aangesloten op een hirschmann splitter 1/3. Vanuit het ziggo punt loopt er een kabel naar de splitter, vervolgens 2 kabels naar de vu ultimo. En 1 naar mn HDHOMERUN. De kabels zijn eveneens hirschmann.

      Originally posted by tonskidutch
      en belangrijker:

      -dvb-c tuner eigenlijk voor de UNO is door leverancier in de Ultimo gestopt (bolle elco op tuner) *xyz


      Hieruit begrijp ik dat ik de tuners moet controleren die in mijn Ultimo zitten. Mocht er een bolle elco op de tuner zitten moet ik terug naar het verkooppunt?

      Originally posted by tonskidutch
      -dvb-c signaal wisselt sterk per frequentie en is veelal te sterk qua SNR > demper voor kabel tv tussenschakelen (of enkel je kabelsignaalversterker uitzetten indien aanwezig)
      -de tuner is stuk > (HM-sat wisselt hem per RMA zo om)
      -het moederboard heeft een fout > (HM-sat wisselt hem per RMA zo om)

      Originally posted by tonskidutch
      kun je ook testen indien je de voorkeur tuner niet op tuner B zet maar op tuner A


      Mijn voorkeur tuner staat op auto niet op a of b

      Originally posted by tonskidutch
      als het echter enkel een zender is zou het kunnen helpen om te zien wat de zender settings van die ene zender is.


      Wanneer ik de box sochtends opstart verschilt het welke zenders het nog doen. Vanochtend was dat ned1/2/3 rtl4. Rest allemaal niet. Ik heb zelf het idee dat het komt omdat ze gister NET5HD heeft opgenomen. Kan het nog iets te maken hebben met de QAM256 ? Zie hieronder:

      Nederland 1 HD 826000 MHz QAM64 SR 6875 Msymbol/s FEC NONE ;Transport stream ID : 27
      Nederland 2 HD 826000 MHz QAM64 SR 6875 Msymbol/s FEC NONE ;Transport stream ID : 27
      Nederland 3 HD QAM256 SR 6875 Msymbol/s FEC NONE ;Transport stream ID : 12
      RTL 4 HD 356000 MHz QAM64 SR 6875 Msymbol/s FEC NONE ;Transport stream ID : 4
      RTL 5 HD 834000 MHz QAM64 SR 6875 Msymbol/s FEC NONE ;Transport stream ID : 1
      SBS 6 HD 578000 MHz QAM64 SR 6875 Msymbol/s FEC NONE ;Transport stream ID : 23
      RTL 7 HD 348000 MHz QAM64 SR 6875 Msymbol/s FEC NONE ;Transport stream ID : 3
      RTL 8 HD 332000 MHz QAM64 SR 6875 Msymbol/s FEC NONE ;Transport stream ID : 17
      NET 5 HD 436000 MHz QAM256 SR 6875 Msymbol/s FEC NONE ;Transport stream ID : 14
      VERONICA HD 364000 MHz QAM64 SR 6875 Msymbol/s FEC NONE ;Transport stream ID : 5

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von _HarmeN ()

    • A)
      Hieruit begrijp ik dat ik de tuners moet controleren die in mijn Ultimo zitten. Mocht er een bolle elco op de tuner zitten moet ik terug naar het verkooppunt?

      ja zie de link die ik gaf (helaas enkel in den mooie duitse taal)
      B)
      Mijn voorkeur tuner staat op auto niet op a of b

      dus zogenaamd dynamisch (de juiste instelling)
      maar treedt het sid not found in pat als de zender gekozen wordt (of 's morgens start) op tuner A of op Tuner B
      C)
      Kan het nog iets te maken hebben met de QAM256 ? Zie hieronder:

      weldegelijk, maar daar hebben we vergelijkingsmareriaal voor nodig en zouden andere kabelgebruikers bij jouw provider dat moeten hebben geconstateerd.

      misschien wil je een snelle oplossing
      maar A) en C) zijn toch redelijk snel geinventariseerd
      B) is afwachten tot den morgen.
      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • Ik heb zojuist aantal dingen opgenomen:

      20121010 2000 - RTL 4 - Goede tijden, slechte tijden
      20121010 2000 - RTL 5 - Oh oh Europa
      20121010 2030 - Net 5 - Switched at birth
      20121010 2125 - Net 5 - Switched at birth
      20121010 2130 - RTL 4 - Trinny & Susannah_ Missie Holland

      RTL4 gaat goed, NET5 en RTL5 mislukken.
      Files zijn maar een paar mb. RTL4 is tunera RTL5/NET5 is tunerb denk ik

      Heb nu de SD kanalen opgenomen, deze zijn niet QAM256 dus dat kan het niet zijn denk ik ?

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von _HarmeN ()

    • dat zijn in ieder geval de juiste tuners voor de ultimo.

      ziggo werkt eigenlijk met het CI+ en irdeto kaart
      dat KAN indien ingeschakeld opnemen verhinderen, tenminste dat was de intentie met CI+

      daar ik net telefonisch contact had met ziggo Maastricht gebruiker, over het opnemen met een ziggo gecertificeerde Humax 5050CI (irdeto embedded cardreader) en de RTL5 -> moet ik even wachten in verband met zo'n opname...

      maar ook hij kon zich dat voorval nog herinneren dat die 0MB op de hdd als resultaat gaf
      (ook hij kijkt zeer zelden commerciele)

      ciao

      beeldje erbij is eentje met die ton vormige elco (dus eigenlijk niet voor de ultimo bedoeld)
      Bilder
      • uno_tuner_1.jpg

        69,79 kB, 337×600, 153 mal angesehen
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()

    • het signaal wat op de ziggo kabel staat is toch te sterk voor de Ultimo dvb-c/t tuner

      daarom ook eerder die aanduiding inzake dat "dämpfungsglied" tussen coax en VU en liefst regelbaar

      de eerste medling van dat sid not found in pat is sinds de introductie dm800s-PVR
      heb het zelf gehad
      -met verkeerd ingestelde settingslijsten waar de networkID en SenderID ontbreken
      -met deeltijd zenders (dus die enkel een bepaald aantal uren uitzenden zoals bbc3)
      -met ruis / oversturing / slecht signaal

      misschien heb jij twee daders te pakken ( sorry drie )
      Ziggo zend niet de juiste SID's
      Kabelsignaal is veel te hard voor de tuner componenten
      CI+ principe is ingeschakeld op net5 en rtl5
      doet ie dat NIET bij andere zenders, zeker weten - dan is het een puur zender issue.

      ciao
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()

    • geeft niets wacht even

      ik moet even wat andere lijsten ermee vergelijken
      wacht nog even

      twente en groningen hebben verschillen
      kan zijn

      maar niet op essentiele kwesties
      de frequentie is totaal anders
      Bilder
      • beispiel12.png

        43,99 kB, 1.356×550, 165 mal angesehen
      • beispiel13.png

        18,32 kB, 912×466, 161 mal angesehen
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()

    • 20121011 2000 - RTL 4 HD - Goede tijden, slechte tijden
      20121011 2000 - RTL 5 HD - Oh oh Europa
      20121011 2030 - RTL 4 HD - Het spijt me
      20121011 2030 - RTL 5 HD - Expeditie Robinson
      20121011 2030 - SBS 6 HD - The mentalist

      Nu aan het opnemen/opgenomen, gaat tot nu toe prima.

      Ik word helemaal gek :(