inladen van een eigen zenderlijst

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • inladen van een eigen zenderlijst

      Hallo iedereen,

      Ik ben sinds zaterdag in het bezit van een Vu+duo.
      Alle zenders staan in de lijst, maar mijn vraag is, is het mogelijk om een eigen zenderlijst te creeren?
      Ik werk nu met de canaldigital lijst maar daar staat bv de zender Ned1 Hd op 77 die wil ik dus gewoon op 1 hebbben.
      Maar ik kan nergens vinden hoe ik dit kan omzetten, en of dit mogelijk is.
      Als ik naar de lijst van favorieten ga, kan ik ook geen eigen zenderlijst samenstellen.

      Weet iemand of dit mogelijk is?

      Alvast bedankt
    • Dat is zeker mogelijk en wel met Dream Box Edit.
      Dit downloaden, Ontvanger met Lankabel aan je PC/Laptop en DBE openen.
      Klik boven op FTP en er komt een venster. Nu even kijken onderaan of je IP adres hetzelfde is als van je ontvanger, hoef je niet iedere keer te checken.
      Indien verandering nodig is, klik je op hulpmiddelen en dan opties.
      In het FTP venster klikken op "ontvang bestanden van Dreambox", de lijsten worden nu geladen. Als ok komt, 1x klikken.
      Nu kan je in de rechter kolom zender per zender gaan schuiven en evt. de naam wijzigen, d.m.v. met rechter muisknop.
      Ook kan je hier boeketten maken in de uiterst rechtse kolom, bijv.
      muziek, nieuwszenders, etc.
      Om een zender daar te krijgen, gewoon slepen.
      In de linkse hoofdlijst, kan je ook namen veranderen, maar niet schuiven, dat heeft geen nut.
      Als je weer eens zenders gezocht hebt, komen die in de linkse lijst en kan je ze weer naar de rechter lijst schuiven.
      Alles klaar, klik dan op FTP en zend bestanden naar Dreambox en klaar is Kees.

      Dit is ook makkelijk voor later, als je weer eens een flash hebt gedaan, kan je de zenders zo weer in de ontvanger zetten.

      Lijkt ingewikkeld, maar als je het een paar keer gedaan hebt, dan is het echt simpel.
      Zelfs ik snap het.



      Succes.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • RE: inladen van een eigen zenderlijst

      het is natuurlijk (anders zou het geen OPEN receiver zijn) op meer manieren mogelijk

      A)
      je kunt dit per menu aanpassen
      <voordeel= geen extra software --- nadeel= wil je veel zenders hersorteren een behoorlijk tijdje afstandbediening knoppen drukken>
      B)
      je kunt dit ook via een +plugin en het webinterface van de VU regelen (webbouqeteditor downloaden en het interface van je receiver in de webbrowser oproepen - bouqeteditor starten)
      C)
      je kunt dit zoals Togan schreef via een heel mooi PC programma regelen die iedereen kent, namelijk de draemboxedit 5.0.1.x waarmee een en ander nagenoeg intuitief aanpasbaar is
      (er zijn zelfs youtube berichten en instructie filmpjes over dreamboxedit en het gebruik ervan)

      de laatste C) moet wel verbinding mogen maken vanaf jouw PC naar de VU en dat moet men eenmalig aan de firewall in windows instellen.

      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • dreamboxedit vind je in de database van het forum ;)


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Ik heb sins een week een Vu+ duo2 nou las ik dat je dreamboxedit moet downloaden om een favo lijst te kunnen in zetten.
      Maar ik probeer steeds een lijst te laden maar deze geeft steeds aan dat het IP adres niet goed is.
      Terwijl mn modem aangeeft welk ip adres het is maar ik krijg het niet voor elkaar wat moet ik doen om het te laten lukken.
      Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Als dit forum nog wel open is of bestaat.

      Vriendelijke Groet Marc
    • Je mag gerust een nieuw Thema openen i.p.v. een zeer oud thema te gebruiken.

      Wat de favorieten lijst betreft: geraak je op het openwebif? (ip-adres-van-de-STB) , waarbij je ip-adres-van-de-STB vervangt door het juiste ip-adres. (dan ben je zeker dat het niet met je verbinding te maken heeft, bovendien kun je ook met het webinterface je favorieten aanpassen en met de afstandsbediening gaat het ook (zenderlijst openen en menu-knop duwen))
      Enigma2 Settings gekozen in DreamBoxEdit?
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!