Instellingen voor signaalzoeken

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Instellingen voor signaalzoeken

      Hallo mensen.

      Gisteren heb ik mijn Wavefrontier T90 op het dak gezet en ben ik bezig geweest met zoeken van de signalen voor Astra 1,2,3 en HB.

      Mijn vu+ is voorzien van een PLI image en ik heb de henksat zenderlijst van 14.04.2010 erin gezet. Ik weet verder niet of dit relevant is, maar hoe meer info hoe makkelijker lijkt mij.

      Als tuner configuratie heb ik "eenvoudig" gekozen.

      Bij het uitrichten van mijn schotel kreeg ik een lock op alle drie de astra's, allen zo rond de 70% SNR. De SD kanalen van CD kan ik nu zien echter de HD kanalen niet.

      Bij de signaal zoeker staat mijn systeem op DVB-S, als ik deze op DVB-S2 zet gaat mijn SNR meteen naar 0%.

      Ik heb al verschillende dingen geprobeerd,

      -frequentie naar 11739
      -frequentie naar 11856
      -FEC naar 5/6
      -van horizon naar verticaal

      ..... maar dit mocht niet baten.

      Als ik een lock heb op dvb-s, zou ik dan ook een lock moeten krijgen op dvb-s2 als ik de frequentie en wat andere instellingen wijzig? Of moet ik me schotel dan opnieuw uitrichten?

      Kan iemand mij op weg helpen want dit is allemaal erg nieuw voor mij.

      Alvast bedankt,
      Gebruiker
    • RE: Instellingen voor signaalzoeken

      De diseqc is een 4/1 switch van maxdigitaal. Voor de 28e heb ik een smart titanium (dacht ik) en voor de overig 3 satellieten 3 x een single Alps.

      Van toleranties LOH LOF heb ik echt nog nooit gehoord. Ik ben dan ook pas sinds vorige week begonnen met hobbyen.

      Kan je alleen op DVB-S2 HD zenders ontvangen? Want ik heb al wel wat HD zenders kunnen kijken toen ik de standaard zenderinstellingen gebruikte en volgens mij stond het systeem toen ook op DVB-S.

      Volgens mij Astra HD, Anixe HD en SKY sport HD (duits)

      Groet,
    • RE: Instellingen voor signaalzoeken

      de maxdigital is met permissie een beetje aggenebbes switch

      of die er schuld aan is zouden andere gebruikers met dezelfde switch kunnen zeggen
      als ze ook problemen hebben met het scannen.

      zelf heb ik ook enkele smart titaniums (aan triax MfD41D)
      dus die zijn zeker niet de schuldigen

      er zijn receivers die het lof en loh kunnen instellen / daarmee wordt een transponder iets coulanter ingelezen indien de toleranties te krap ingesteld zijn.
      eerlijk gezegd heb ik die truuk van dr.dish tv maar weet niet of het op de VU ingesteld kan worden
      (op diverse dreamboxen, las ik op sat4all, is het probleem ook... dus je zou kunnen denken dat het een transponder issue is OF die switch)

      je kunt ook eens een andere settingslijst nemen die deze zenders al erin heeft.

      ciao
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()

    • RE: Instellingen voor signaalzoeken

      aha
      in ieder geval al de term gevonden in geavanceerd menu

      Configuration mode : advanced
      Satellite : [13°E], [19.2°E], [23.5°E], [28.2°E]
      LNB : [LNB1], [LNB2], [LNB3], [LNB4]
      Priority : Auto
      LOF: Universal LNB
      Voltage mode : Polarization
      Increased voltage : no
      Tone mode : Band
      DiSEqC mode : 1.0
      Toneburst : None
      Committed DiSEqC command : [AA], [AB], [BA], [BB]
      Fast DiSEqC : no
      Sequence repeat: yes
      Command order : committed, toneburst

      we komen er wel.
      :D keine kohle mehr :D
    • RE: Instellingen voor signaalzoeken

      Original von tonskidutch
      de maxdigital is met permissie een beetje aggenebbes switch


      Ik heb de hele set (excl. de Vu+) in zijn geheel overgenomen, daar zat deze diseqc bij. Ik heb wel een diseqc-tester-plugin gedownload alleen deze moet ik nog uitproberen.

      Ik had nl. ook al een beetje mijn twijfels over de diseqc. Zou je me kunnen mededelen of ik het goed begrijp...

      Ik gebruik momenteel kerni HD skin. Als ik tijdens het tv kijken op OK druk op de AB zie je wat zender info. Hierin staan ook vier letters ABCD. Dit lijken mij de vier LNB's welke ik heb aangesloten. Maar welke zender ik ook bekijk A staat altijd dikgedrukt, ook als ik een andere satelliet en dus LNB gebruik. Gekozen via het favorieten menu.

      Klopt het dat deze letters voor de LNB's staan waarop het kanaal zit wat je op dat moment aan het bekijken bent?

      Groet,
      Gebruiker
    • RE: Instellingen voor signaalzoeken

      Original von tonskidutch
      aha
      in ieder geval al de term gevonden in geavanceerd menu

      Configuration mode : advanced
      Satellite : [13°E], [19.2°E], [23.5°E], [28.2°E]
      LNB : [LNB1], [LNB2], [LNB3], [LNB4]
      Priority : Auto
      LOF: Universal LNB
      Voltage mode : Polarization
      Increased voltage : no
      Tone mode : Band
      DiSEqC mode : 1.0
      Toneburst : None
      Committed DiSEqC command : [AA], [AB], [BA], [BB]
      Fast DiSEqC : no
      Sequence repeat: yes
      Command order : committed, toneburst

      we komen er wel.


      Hey bedankt tonskidutch voor je hulp.

      Dus ik moet naar tuner setup, van eenvoudig naar geavanceerd. En dan de LOF op 9750 en de LOH op 10600 zetten? Maar ik heb hem juist op eenvoudig gezet omdat mijn kennis (nog) ietwat eenvoudig is. Maar ik weet al meer dan een uur terug dus er zit vooruit gang in. :D