Probleem met TV Vlaanderen

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Probleem met TV Vlaanderen

      Ik heb sinds vandaag een VU+ Solo. Hiermee wil ik oa. naar TV Vlaanderen kijken. Ik heb de officiele CI module, en een smartcard.
      In mijn TV (die ook een Sat ontvanger heeft) werkte dat tot nu toe prima.
      In mijn VU+ Solo werkt het echter niet. De CI module wordt herkend, en ik kan via het setup menu informatie over serienummer, en chipkaart nummer opvragen. Als ik echter een versleutelde zender kies dan komt die verstoord door. Het is alsof de zenders niet gedecodeerd worden.
      Wat is hier mogelijk de reden?
    • Ik heb ondertussen het volgende geprobeert:

      - VTI 4.1 image geïnstalleerd. Probleem met schokkend beeld op Vlaamse zenders blijft echter.

      - Ik heb dan afzonderlijk SCAM (en de SCAM config) geïnstalleerd, en CCcam (en CCcam config). Beide uitgeprobeert. In beide gevallen blijven de Vlaamse zendes gewoon donker.

      Is er nog iets dat ik moet doen? Of vind SCAM automatisch mijn smartcard (in de smartcard lezer) en weet die automatisch dat ie deze moet gebruiken als ik bijvoorbeeld op VTM afstem?

      Of moet ik nog wat meer doen?

      Ik heb ondertussen ook ssh toegang, en ik weet mijn weg op een linux systeem.
    • Kun je de kaart niet direct in het bovenste slot steken (met chip naar beneden), dus zonder CI-module? Werkt bij mijn VU duo met cccam als een trein.
    • Hoi!

      kunnen jullie bevestigen wat er in de wiki staat ivm. de cams en het funktioneeren?

      vuplus-support.org/wiki/index.…martcards#Sonstige_Karten

      wij zijn ervan uit gegaan, dat CD en TVV hetzelfde zijn, maar als jullie zouden kunnen testen of vertellen, welke versie scam /cccam bij jullie draait zouden wij een befestiging hebben

      Graag ook pn of hier posten

      Alvast bedankt!!
      Fragen in der Shoutbox?
      Goethe sagte mal: ... auch ist das Suchen und Irren gut, denn durch Suchen und Irren lernt man...
      give it a chance!
    • Ik het het nog eens uitgeprobeert:
      - VTI 4.1
      - CCcam plugin 2.30 en CCcam config geladen.
      - Via TV Vlaanderen website heractivatie aangevraagd.
      - Smartcard in bovenste slot, chip naar onder.
      - De box op "een" gezet.

      Nog steeds geen beeld...

      Is er een manier om te checken of de chip überhaupt gelezen wordt?