kopieeren van externe naar interne harde schijf

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • kopieeren van externe naar interne harde schijf

      ik heb een 1.5TB WD hardeschijf ingezet in VU+uno en dat werkt zoals het hoort. Nu wil ik van een externe schijf 1TB aan films naar interne overzetten.
      Ik had het via usb aangesloten en met filezilla geprobeerd, maar de probleem is dat het overdracht via de netwerk gaat, en niet direct!! Dat duurt vreselijk lang, natuurlijk. Met Total Comander blijf het zelfde. Is er een andere manier?
      mvd, Ivan
    • RE: kopieeren van externe naar interne harde schijf

      per netwerk zal dat inderdaad met een ftp client langzamer gaan dan direkt
      direkt is via telnet commando's op de box of per dateimanager plugin

      maar het zal toch erg langzaam blijven

      tevens is bij de snelheid van belang wat voor USB externe disk aangesloten is
      is het fat / fat32 / ntfs / ext3
      bij ntfs is overigens bekend dat de cpu van de machine erg veel voor z'n kiezen krijgt
      EN
      USB extern ist ook van de usb sata / ide controller kwaltiteit afhankelijk

      zelf heb ik een usb / esata docking station van sharkoon quickport duo combo staan, die ik voor zulke copier acties aan mijn Linux pc koppel per esata
      dan gaat kopieren met gemiddeld 50MByte/sec

      reken om hoeveel data op je terraByte schijf staat /deel/ door 50 en je hebt het aantal seconden.

      copieren is al met al nooit leuk ;( ;)
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()

    • RE: kopieeren van externe naar interne harde schijf

      dus, voor het overdracht van +- 1TB zou misschien toch het beste zijn om hd eruit te halen, aan de PC te sluiten, data overzetten, en dan terug in uno platsen. jammer, maar denk dat ik dat ga doen...
      bedankt!