VTi 4.0 & 4.1

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • VTi 4.0 & 4.1

      Wat is er toch aan de hand met deze 2 versies van VTi?
      -tig mensen hebben last van "Ruckelbilder" op zijn Duits gezegd.

      Blijft de vraag, ligt dit aan Vu+ zelf, heeft PLi er ook last van, of is het alleen VTi gerelateerd. Zijn het "Drivers" (Treiber) die niet in orde zijn, is het de ingebouwde media-player of EMC (Enhanced Movie Center)?.
      In de opname´s zit het niet, want je hoeft maar een seconde terug te spoelen en het is weer even weg.
      Bij films, van zo´n 1½ uur, met -tig keer terugspoelen, gaat de lol van het kijken er wel van af.
      Ik ben van ellende maar weer (tijdelijk ?) naar versie 3.2 gegaan.
      Jammer, want voor de rest is 4.1 gewoon top.
      Hopelijk is het opgelost in de volgende versie.

      O ja, ik krijg in 3.2 de webbrowser met geen mogelijkheid verwijderd, 7x geprobeerd en zit er nog in. Maar ja, zit ook niet echt in de weg.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Removing webbrowser:

      Quellcode

      1. opkg remove --force-depend --autoremove --force-removal-of-dependent-packages enigma2-plugin-extensions-webbrowser
      2. opkg remove --force-depend --autoremove --force-removal-of-dependent-packages vuplus-webbrowser-utils
    • Bedankt, laat hem maar even zitten.
      Het "Ruckel" probleem zal toch wel eens opgelost worden.

      Gebeurt dit niet, dan lopen misschien veel mensen weg naar een ander image.
      Ik niet, blijf trouw aan VT0, of het moet wel heel slecht worden.

      Zou alleen graag weten of er gewerkt wordt aan dit probleem en wat de oorzaak is.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Weil Du, ich denke Deutscher bist, mal auf Deutsch, dann soll VTi das Problem, wenn möglich, schnellestens lösen.
      Und für die Blackhole Nutzer, natürlich die Macher von dieses Image.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Goedenmorgen Togan.

      plnick heeft gezegt dat het niks met het image te doen heeft, het is een intern driver probleem waar alleen dus de makers van de box wat aan kunnen doen.
      Deze drivers zijn closed-source dus moeten we altijd wachten totdat er weer een driver update komet en dit misschien verholpen is..De andere images hebben hetzelfde probleem, ook kan het nog liggen aan de kernel in verbinding met de drivers..

      Groetjes Roles...
    • @roles,

      Goeie middag, of zoals ze hier zeggen, "iyi tünler".
      Nu maar hopen dat er iets gaat gebeuren met betrekking tot de drivers/kernel.
      Of kan Dream-media hier nog een stokje voor steken?.
      Dan zijn we echt in de aap gelogeerd.

      Groeten (Selamlar), Togan.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Ik ben akkoord dat het aan de drivers van de box zelf ligt. Echter had ik binnen VTI3.2 nooit dat probleem. Er zijn nog mensen die schrijven dat in een lagere versie van VTI het probleem niet voorkwam.
      Hoe komt dit dan?
    • Als er een nieuw image uitkomt, wordt deze altijd aangesloten op de laatse closed-source, dit image als de instalatie plaats vindt krijgt dus meteen de nieuwste kernel of drivers geupdated.
      Tussendoor komen als je de software-update gebruikt uit het image af en toe ook weer nieuwe drivers, wil niet zeggen dat het probleem dan weer verholpen is..
      Wanneer je terug gaat op een ouder image, weet ik niet of je ook oude drivers of kernel weer terug zet..
      Misschien werken bepaalde dingen weer beter met oudere drivers maar zullen altijd denk ik weer een tekort zijn voor nieuwere in betrekking op boottijd of snellere kanaal wissel of wat dus een hele tijd een groot probleem was het lezen van bepaalde divx daten met AC3 toonspoor met de mediaspeler, deze zijn met nieuwere images met kernel/drivers verleden tijd..
      Dit is een idee van mij hoor, maar ik denk als de Mods/admins zeggen dat het niet aan bepaalde dingen ligt deze wel voor waar moeten aannemen..

      Groetjes Roles..
    • Ik kan er alleen aan toevoegen dat ik, tot nu en afkloppen, nog geen problemen heb gehad met het afspelen van opnames.
      Dus mijn vermoeden is, dat driver en of kernel terug gezet worden naar de versie die je dan gebruikt.
      Ik ben van 4.1 naar 4.0 gegaan, zonder resultaat. 3.2 Zou het nu weer goed moeten doen.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Originally posted by Togan
      Ik kan er alleen aan toevoegen dat ik, tot nu en afkloppen, nog geen problemen heb gehad met het afspelen van opnames.
      Dus mijn vermoeden is, dat driver en of kernel terug gezet worden naar de versie die je dan gebruikt.
      Ik ben van 4.1 naar 4.0 gegaan, zonder resultaat. 3.2 Zou het nu weer goed moeten doen.


      besef je het zelf dat je bijdrage / vraag onduidelijk is?

      Ik kan er alleen aan toevoegen dat ik, tot nu en afkloppen, nog geen problemen heb gehad met het afspelen van opnames.

      dus geen probleem!!! waar gaat het dan over?

      Dus mijn vermoeden is, dat driver en of kernel terug gezet worden naar de versie die je dan gebruikt.

      ?( kom er niet wijs uit

      Ik ben van 4.1 naar 4.0 gegaan, zonder resultaat.

      dus wel een probleem, maar bij wie... jij had toch geen probleem bij afspelen quote1?

      3.2 Zou het nu weer goed moeten doen.

      Een aanname of vermoeden in je eigen bericht die geen kant nog wal raakt!?
      Danwel dat je schrijft: ik heb nu 3.2 terug erop gezet en het werkt allemaal zoals bedoeld zonder haperen.

      Zoek je het antwoord waarom of hoezo zoiets ontstaan is of zoek je een oplossing die VU+ en daaropvolgend VTI aan zou kunnen bieden opdat 4.1 probleemloos werkt?
      Of zoek je iets anders?

      Originally posted by ToganVTi 4.0 & 4.1 Wat is er toch aan de hand met deze 2 versies van VTi? -tig mensen hebben last van "Ruckelbilder" op zijn Duits gezegd.


      het komt in alle images voor als alternatief en in origineel
      wegens een specifieke combinatie met een harde schijf.

      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • Als je alles gelezen had, helemaal vanaf het begin, ik heb de "ruckelbilder" met versie 4.0 en 4.1 en dit zou komen door iets met driver en/of kernel.
      Ik heb daar verder geen verstand van.
      Had ergens gelezen om dan terug te gaan naar versie 3.2, waarschijnlijk andere driver en/of kernel, en nu heb ik het probleem niet meer.
      Tot hier toe kan ik alle opnames weer kijken zonder storingen.
      Eenvoudiger kan ik het helaas niet zeggen.
      Het is alleen jammer dat het probleem met de "ruckelbilder" niet bij iedereen optreedt en dat er ook nog geen oplossing voor is.
      Er komt een dag, en dan is het wel opgelost en zijn we allen weer blij.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Had kernel 3.1.1 problemen (vastlopers, spinners,...maar geen problemen met afspelen) met VIX, vond BH maar niks en zit nu op VTI 4.0. Tot op vandaag geen enkel probleem meer gehad. Ik heb wel HD en USB stick opnieuw geformateerd via VTI.

      Als de problemen inderdaad voortspruiten uit een specifieke HD combinatie dan had ik een compleet andere probleem en op één of andere manier heeft de move naar VTI dit opgelost.
      Warnung: nicht gebürtiger Deutscher unter Verwendung des babelfish, so meine Entschuldigungen für irgendeine falsche Sprache
    • Vastlopers, spinners, etc. had ik niet, maar wel dat af en toe het beeld, van een opname, na een bepaalde periode stil stond.
      Een fractie van een seconde terugspoelen en het was weer even weg.
      Maar dit is geen doen, om zo een programma te kijken.

      Als ik de HDD (tb) formatteer, ben ik al mijn opname´s kwijt en het is de vraag of dit wel de oplossing is.
      Niet iedereen heeft er last van, schijnt alleen te zijn bij Samsung en Western Digital HDD´s, en met name waar" green" in de naam zit.

      Daar het probleem wordt veroorzaakt door veranderingen van Vu+ zelf (?), moeten zij met DE oplossing komen.
      Simpel gezegd, "terug rekenen" naar waar het ontstaan is en daar een verbetering aanbrengen.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Ik heb al mijn opnames en belangrijke data eerst op een externe sata HD gezet. Kwestie van de huisgenoten ook nog te vriend te houden.
      Warnung: nicht gebürtiger Deutscher unter Verwendung des babelfish, so meine Entschuldigungen für irgendeine falsche Sprache
    • Zo, het is al weer een maand verder.
      Heb sinds enkele weken er weer VTi 4.1 op staan, met als plug-ins:
      CCcam 2.3.0
      EMC, enhanced movie center
      Second infobar
      Sherlock

      Tot hier toe heel weinig fouten met afspelen van opnames, eigenlijk alleen
      in "De wereld draait door" op Nederland 3. Maar, daar heb ik af en toe
      ook "gefrut" in beeld bij het live kijken. Via een ander forum, weet helaas niet meer welk, blijkt dit een fout te zijn van Can. Digitaal en die zijn er al een jaar!! van op de hoogte.

      Gisteren heb ik de fout begaan om er deze skin Blue__Vu__HD eens op te zetten,
      had ik ervoor ook al eens gedaan.
      Toen ging het echt goed mis, meerdere "ruckler" en diverse malen liep het beeld vast bij het afspelen van een opname van "Eins Plus" en moest de ontvanger uitzetten.
      Wat voor skin ik t/m v3.2 gebruikte maakte eigenlijk niks uit. Maar voorlopig blijf ik toch maar bij de "ingebakken " skin van v4.1.
      Alleen jammer dat ie zo saai zwart is, had liever een kleurtje, maar dan krijg je dus weer die fouten.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • lastig kiezen

      Hallo Togan,

      ik vind skins kiezen heel lastig ook omdat het smaakgebonden is en der te veel snullies aan of in zitten
      maar vooral omdat, net wat jou is overkomen, de skins niet allemaal perfect zijn gemaakt
      het is mensenwerk van iemand die dat als hobby leuk vindt.

      deze is iets kleurrijker en (van 06-02-2012) stabiel voor de plugins die ik gebruik
      de plugins zijn dus belangrijk (ook als opgave van de maker van de skin, opdat je weet welke hij ermee getest heeft)

      bekijk hem eens misschien vindt je het een aardige
      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • RE: lastig kiezen

      Hoi Tonskidutch,

      Bedankt, skin Blue__Vu__HD, leek mij wel wat, omdat het nog het meeste weg heeft van de ingebakken skin.
      Indertijd heb ik alle skins eens uitgeprobeerd, en altijd ontbreekt er wel iets, of je moet middels second infobar werken.
      Maar bij mij staat ie ingesteld op "show EPG list/MerlinEPG", dat vindt mijn wederhelft nogal praktisch en ze wordt pissig als ik dat verander.
      Voor de rest, heb ik de broek aan
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • RE: lastig kiezen

      Merlin EPG werkt met deze skin
      wat je met second infobar wilt zien (die ik er ook net opgezet heb) weet ik niet
      zie geen verschil met de sceond infobar???
      misschien leer ik iets van jou?
      screenprint ter verduidelijking???
      ciao

      aha nochmaals oké drukken en MerlinEPG komt op scherm
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()