Vu+ duo loopt vast met VTI 4.0

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Vu+ duo loopt vast met VTI 4.0

      Sat vrienden

      Ik heb mijn VU+ duo voorzien van een neiuwe Bootloader 3.0.
      Nu loopt mijn box vast met VTI 4.0.
      Als ik OpenPLi-2.1-beta-vuduo-20120104_usb gebruik dan heb ik geen probleem.

      Wie kan help?
      © VU+ duo HD
      © Dreambox 7000S
    • Ik heb zelf geen duo maar openpli draaid volgens mij nog op oude maar op de ultimo draaid de 4.0 wel goed maar is de bootlauder 3.0 er wel opgekomen dat kan ook wel eens mis gaan.
      VU+ ULTIMO 4K - VU+ DUO 4K - DREAMBOX 7080



      WAVE T90 8 LNB- WAVE T55 4 LNB
    • sorry SatDream,

      natuurlijk helpen we graag
      had je vraag niet gezien...

      op de duo draait mijn vti 4.0 image zoals het hoort zonder vast te lopen
      vastlopen, bedoel ik plots stoppen en geen input meer ontvangen via telnet of afstandbediening
      was het vastlopen of crashte de duo bij jouw

      bij een enkele de harddisc niet herkent werd na flashen en bij timeshift of opname het geheugen vol raakte

      in die enkele gevallen ligt het aan de oude drivers die inmiddels vervangen zijn op 4 januari en dus met een update opgehaald kunnen worden via > menu>instellingen >software beheer > update

      in bepaalde gevallen is het de plugin die niet passend gemaakt is voor VTI 4.0
      welke heb je bewust er aan toe gevoegd?

      ben zeker dat je niet persee via een omweg hoeft te werken (jal's voorstel) daar ik na de eerste week never nooit meer een origineel erop heb hoeven zetten, sorry jal

      ciao
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()

    • dus meteen na het flashen al?
      heb je eventueel een DHCP server op router die ingesteld is en nu het IP adress van de VU+ verzorgt...

      sommige DHCP servers leiden ertoe dat de ip-fallback probleempje ontstaat en de box niet verder start
      maar dan is de box 2 minuten uitschakelen (knop achter op) en daarna nogmaals proberen

      maar ik neem aan dat je het duo bootloader cfe 3.0 erop had gezet met usb stick voorafgaand aan het nieuwe VTI 4.0
      dus hopelijk kende je die al:
      usb erin en aanzetten
      wachten tot de melding komt finished
      VU uitzetten
      andere usb met het VTI image erin en aanzetten
      wachten tot de melding komt finished
      VU uitzetten, usb eruit halen
      VU aanzetten
      en dan zou het goed gegaan moeten zijn

      (meestal is het niet doorstarten een IP probleempje door de dhcp server van de router
      die kun je overigens ook eens nieuw starten)

      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • Het probleem voordeed terwijl de box niet aangesloten is op internet.
      Dat heeeft in ieder geval niet te maken met DHCP.

      Ik was zeer benieuwd naar VTI image.Ik hoorde alleen maar positieve ervaringen daarover.
      Ik zal de komende dagen nog even genieten van mijn box. Wie weet zal de nieuwe image een uitkomt zijn voor mij.

      Zeer bedankt voor jullie inzet allemaal.

      Groeten
      © VU+ duo HD
      © Dreambox 7000S
    • zou wel eens willen weten of die vu image waar ik de link van gezet heb het wel doet bij jou.
      VU+ ULTIMO 4K - VU+ DUO 4K - DREAMBOX 7080



      WAVE T90 8 LNB- WAVE T55 4 LNB
    • de vti 4.0 werkt prima op mijn vu+ duo en met alle respect en lof over de andere images, maar dit is tot hiertoe voor mij de beste image die ik ben tegengekomen. Ziet er fraai uit en de plugins die ik wil werken prima. (oa : multi-quickbutton, weerbericht en subtitleplayer )

      ik heb wel wat problemen gehad met .. 1 keer met update van de drivers liep m vast
      en 1 keer met te veel plugins te willen installeren (alles ging goed en dan wil je meer natuurlijk, toen wou ik moviecut en cutplugin proberen en toen ging het mis)

      dus tot hiertoe heb ik m drie keer opnieuw geflasht met de vti 4.0 en nu werkt die zoals het hoort.

      om over je probleem na te denken : misschien staat er nog iets op die hdd waardoor hij in conflict gaat wanneer je de nieuwe vti installeerd.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Van ()

    • ok tonskidutch daar had ik ook niet meer aan gedacht dat er geen hdd in zit :)

      dan denk ik aan het volgende, vti is een grote image met veel mogelijkheden en
      volgens mij moet er gewoon een hdd in.

      Na een paar dagen startte mijn vu+ vandaag ook niet meer op uit de stand by met de remote, klok stond 6 uur achter en wat was die box warm...
      met de power knop achteraan is hij terug opgestart wel traag maar na een uurtje terug gekoeld.
      Ik heb 2 dagen geleden wel met de fancontrole bezig geweest omdat die bleef draaien in standby.. ik heb wel wat instellingen gevonden hier op het forum maar de power control heb ik nog niet gevonden.

      Ik ben benieuwd voor morgen.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Van ()