losse plugins installeren

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • losse plugins installeren

      Als je een losse plugin ophaalt zoals enhanced movie center 2.02 ipk, deze zet ik op de vu duo met het programma idreamx. I zie op de ontvanger verder nog steeds niets gebeuren. Moet er op de ontvanger dan ook nog iets gedaan worden?
    • in de map .tmp zetten

      dan via het vti panel instaleren met de optie
      manual installer *.ipk of *.tar.gz


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Stauffie,

      Zoals je weet ben ik niet het licht in de duisternis.
      Toch heb ik veel geleerd, zeker door o.a. jouw hulp.
      "Ik doe nu met de Vu+ wat ik wil" en verbaas me er daarom om, om te lezen dat Walberg zo omslachtig doet om EMC op zijn ontvanger te krijgen.
      Ik heb dit gewoon via de VTi-feed gedaan.
      Nog enkele mapjes toegevoegd, kan allemaal in het menu van EMC zelf.
      Wat is dan het nut ervan om het op de "Walberg- methode" te doen?.
      Ik wil Walberg hier niet mee bekritiseren, maar waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk gaat.
      Bij mij was het in enkele seconden gepiept.
      Heb ook al gelezen dat mensen het doen met CCcam, gaat toch ook veel sneller/simpeler via de VTi-feed?.
      Of snap ik weer eens iets niet?.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Togan ()

    • mensen instaleren zoals ze willen @togan
      en of dat nou moeilijk of makkelijk is ieder heeft moeten beginnen
      met de hand leer je iets van de feed wordt alles voor je gedaan
      ieder in zijn waarde zoals je al zei je bekritiseert hem niet en dat is ook goed zo ;)


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Originally posted by walberg
      Tja die feet schijnt het niet te doen, geeft iedere keer aan no plugins.


      dan zou ik toch eens kijken of je netwerk instellingen kloppen op je box ;)


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • @walberg,

      Sorry als ik er overheen heb gelezen, maar draai jij PLi?.
      Ik kreeg daar op een gegeven moment ook steeds de mededeling "no plugins".
      Wil PLi hier nu niet gaan afraden, maar ik heb eerst nog even originele image er op gezet, toen werkte alles wel en draai nu al ruim een half jaar VTi en heb dit specifieke probleem daar ook nog niet gevonden.
      Wat de oorzaak is bij PLi, ben ik nooit achter gekomen.
      PLi is zeker geen slecht image, maar misschien hebben wij ergens iets veranderd
      en is het daar fout gegaan. Ik weet nog wel dat ik een paar keer opnieuw PLi had geflasht, maar de plugins kwamen bij mij niet terug.
      En de netwerkinstellingen heb ik in het origineel, PLi en nu VTi, altijd hetzelfde gehouden.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Ik kan gewoon de opgenomen bestanden naar mijn mac zetten en eventueel terug. ik kan ook met idreamx op de Vu duo komen, in een finder scherm zie ik ook gewoon de vuplus staan en kan ik er direct op komen. Echter als ik dus plugins wil installeren geeft het systeem aan no plugins. Er zijn een aantal links die ik in kan stellen een stuk of 4 maar die geven dus allemaal no plugins aan.
    • @ Togan, zie net je bericht pas. Ik ben indertijd overgestapt van het huismerk hier naar pli omdat ik in de VTI image niet door de mappen kon navigeren, ik bedoelde dus dat ik nu gewoon net als op een computer verschillende mappen heb voor kinderfilms, natuurfilms etc. Dat ging op die VTI niet. Voordat ik weer een nieuwe image erop zet moet ik even wachten tot ik weer een hele dag vrij heb. Zenders ophalen duurt erg lang, moet ook nog een cfg plaatsen in de juiste directory en nog wat dingen doen zoals cccam erop zetten, netwerk instellen etc. Moet ook nog even uitzoeken hoe de image erop te zetten, Vorige keer ging het ook mis doordat ik de verkeerde fat versie op de stick had, (fat16 of fat32) En natuurlijk nog even noteren hoe de instellingen van de switches en de volgorder van de 4 sats zijn.
    • zenderlijsten op je pc opslaan middels dreamboxedit dan heb je dat al verdient en je diseqc en lnb instellingen zitten daar al in dus dat heb je ook gespaard

      cccam kan van de addon server hier
      en de config komt in /etc
      die kun je per ftp op je pc opslaan
      flashen per usb vind je hier in de nederlandse forum als aangepint boven aan

      hier dus

      Flashen per USB stick NEDERLANDS


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • @walberg,

      Hoezo kon je niet door de mappen navigeren,?.
      Ik heb, in mijn VTi, EMC (Enhanced Movie Center), hier kan je van alles aanpassen
      en mappen toevoegen.
      Heb je bijv. een map films aangemaakt, dan kan je een opgenomen film
      met 2 drukken op de juiste knop, naar de map films verplaatsen.
      Het aantal mappen bepaal je zelf, ik heb er nu 11.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Hmm die 3.2 doet het dus niet, krijg alleen vu duo op het display, dus ik probeerde een oudere versie (3.1) op te halen maar die bleek een nfi te zijn dus ook weer niet goed.
      Welke moet ik nu hebben?
    • Waarschijnlijk moet je eerst de nieuwe bootloader even in je vu stoppen om de laatste VTI te gebruiken!

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von ESM ()

    • Hmm daar snap ik nog niets van, ik heb even 3.1 die van augustus geïnstalleerd net en die komt wel op het scherm. Probeer alles nu weer terug te zetten. Ik kon in ieder geval nu ook gewoon cccam installeren via het menu.
    • Originally posted by walberg
      Hmm die 3.2 doet het dus niet, krijg alleen vu duo op het display, dus ik probeerde een oudere versie (3.1) op te halen maar die bleek een nfi te zijn dus ook weer niet goed.
      Welke moet ik nu hebben?


      voor usb te flashen moet je niet het NFI hebben maar de andere file staat er toch vrij duidelijk bij in de database

      Neues VTi "Vu+ Team Image Duo" - V 3.2 - 09.10.2011 OE 1.6 USB


      hoe je de bootloader moet flashen vind je hier duidelijk beschreven

      Vor dem Flashen des Images muss eine weitere Datei nach dieser Anleitung hier geflashed werden.


      daar vind je ook de bootloader deze moet je net zo flashen als het image
      voor ondestaande vertaling van engels naar nederlands effe google gebruiken

      HowTo updating bootloader:

      download attached file
      unzip attached file
      format USB flash drive in with fat
      create directory /vuplus/duo at flash drive
      copy file to directoy /vuplus/duo at flash drive
      shutdown VU+ STB
      disconnect all USB devices
      connect USB flash drive to VU+ STB
      power on VU+ STB
      wait for message "Please remove USB" at VFD
      disconnect USB flash drive
      power off VU+ STB
      flash new image


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Klopt ik had per ongeluk toch de verkeerde file gepakt, had inmiddels de usb versie al opgehaald, die 3.2 probeer ik later nog wel eens. het verhaal is een beetje omslachtig. Er is een extra bestand maar kan je dat al meteen op de stick gooien, of moet het weer apart geboot worden, dat is niet echt duidelijk.
    • eerst de bootloader flashen
      en
      daarna het image flashen niet samen dat gaat niet


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ