VU+ Duo4k en 2Cams opname problemen

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • VU+ Duo4k en 2Cams opname problemen

      Beste,
      Wie kan me hier helpen. Ik heb een DUO4k, een geweldige toestel.
      Heb daarbij 2 tuners en 2 cams. 1 van TIVU sat en andere een Neotion voor Swiss te kunnen zien. Kaarten zijn allemaal officiële kaarten.

      Het probleem dat ik heb is dat als ik op bv Rai 1 een opname start dan kan ik alle andere programma's zien van TIVU sat behalve die van Swiss die op de andere swisscam werken en andersom hetzelfde. Ik krijg dan gewoon zwart beeld
      Op de website van vu+ staat wel degelijk Simultaneous 2 CI descrambling, Dual Viewing.
      Dus da zou toch moeten werken.
      Nu als ik een softwarematige cam gebruik voor Tivusat samen met de CI van Swiss dan heb ik ook hetzelfde probleem, maar met enige verschil dat als ik een opname eerst start op de swiss, dan kan ik wel de andere programma's van tivusat zien en zelfs opnemen.

      Heb de laatste versies geprobeerd van openpli en Blackhole beide hebben hetzelfde probleem.

      Ik dacht te herinneren dat het vroeger wel werkte, ik kon tegelijk opnemen op een Tivusat programma als Swiss. Swiss is denk ik vorig jaar van systeem veranderd waarvoor ik een nieuwe CI heb moeten kopen (neotion CA module)
      Is het misschien daarom?

      Als ik gewoon kijk zonder opname dan kan ik gerust switchen en alles werkt perfect. Het probleem start vanaf dat ik een opname start.
      Kent iemand het probleem en eventueel een oplossing?

      alvast bedankt.
    • Dat is (en blijft) een inherent probleem bij het gebruik van CI modules. Het probleem is niet de CI (de Duo4K heeft net als de DM920 een fysiek gescheiden CI slot), maar Enigma2. Die kan namelijk NIET differentiëren tussen twee DEZELFDE CAID’s. TivuSat is Nagra, SRF is Viaccess dus dat werkt TOTDAT je een tweede zender kiest die al door de CI wordt behandeld.. Dan gaat de tweede onherroepelijk op zwart.
      Zet voor beide CI’s de kanalen vast bij CommonInterfaceAssignment (niet de CAID!). Gebruik je ook nog OScam dan moet je middels Ignore regels de kanalen die je hebt toegewezen aan de 2 CI’s uitfilteren. Wil je óók nog simultaan opnames maken dan moet je achteraf decoderen insachakelen! Een CI verwerkt maar 1 stream…. Fijn hè die CI’s….