Na het wijzigen van een bouquet zijn de toegevoegde zenders na 1 dag weer verdwenen (Vu+ Duo4K)

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Na het wijzigen van een bouquet zijn de toegevoegde zenders na 1 dag weer verdwenen (Vu+ Duo4K)

      Hi, eigenlijk ben ik niet zo'n forumtype maar zoek ik het liever zelf uit (of op). Dit keer lukt me iets niet. Ook mijn leverancier (iSarkis) van de VU+ Duo 4K weet de oplossing niet. Die is wel altijd bereid om je te helpen.
      In het bouquet dat ik altijd gebruik heb ik een paar zenders toegevoegd uit de lijst van Delta (mijn provider). Kijk ik daarna via de TV naar de zenders dan staan ze er allemaal bij. Niks aan de hand zou je zeggen.
      Alleen de volgende dag zijn die zenders weer net zo hard verdwenen. Na het toevoegen doe ik een "Herlaad" maar dat helpt ook niet.
      Wat doe ik fout??? Wie o wie zou mij willen helpen? Ik gebruik FileZilla Pro om de bestanden te verplaatsen, dus dat programma kan ik eventueel ook gebruiken.
      Waarschijnlijk staat er al eens iets over geschreven. Zou je me dan de link willen sturen? Mag ook in het Duits of Engels.

      Bij voorbaat heel hartelijk dank.

      Met vriendelijke groet, RobertJP
    • Delta is een kabelprovider in de regio Zeeland. Waarschijnlijk heb je bij de kabelscan de optie 'automatische achtergrond scan aanstaan (of iets in die strekking - ik gebruik geen OpenPli). 10 seconden na standby gaat deze scan van start en 'sloopt' je setting... Even uitzetten zal dat oplossen...
      Bilder
      • IMG_1348.JPG

        136,91 kB, 1.920×1.080, 14 mal angesehen

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von mimisiku ()

    • Hallo Mimisiku,
      Je hebt mij de vorige keer zo goed geholpen, dus hoop ik dat je dat nu weer wilt doen.
      Mijn VU+ Duo 4K (8 x DVB-C op Delta TV) heeft het al die tijd goed gedaan, maar na een stroomuitval krijg ik mijn menu niet meer op het scherm.
      Er staat inmiddels OpenPli 8.2 (laatste versie) op en hierna komt een scherm met Mediaplayer Radio. Daar stopt hij.
      Alle menu's van OpenPli zijn prima bereikbaar en via OpenWebif en ook op de TV doet alles het prima.
      Met het menu dat ik altijd op het scherm kreeg kon ik altijd Tv-kanalen kiezen, maar dat zijn nu radiokanalen geworden.
      Er is een bouquet voor Delta gemaakt en zo kan ik via Timers ook weer prima programmeren.
      Hoe krijg ik, nadat OpenPli opgestart is nu mijn TV kanalen weer terug zodat ik hieruit kan kiezen?
      Via de afstandsbediening krijg ik via de PVR toets wel al mijn opnames op het scherm, en trouwens via Mediaplayer gaat dat ook prima.
      Ik ben een absolute beginner, dus hopelijk is het niet te moeilijk.

      Alvast heel hartelijk dank voor je moeite.

      Met vriendelijke groet,
      RobertJP
    • Ik ben niet @mimisiku, maar misschien kan ik ook helpen.... ;)

      Als de radioprogramma's worden weergegeven, bevindt u zich in de radiomodus. Druk op de TV-toets om terug te keren naar de TV-modus.

      U moet een TV kanaal als startkanaal instellen. Om dit te doen, kies een onversleuteld kanaal. Dit zal u helpen dergelijke (en andere) problemen in de toekomst te voorkomen.
    • @RickX Daar is weinig tegen in te brengen. Wellicht heeft de TS per abuis deze Radio zender zelfs als startkanaal ingesteld.

      Ik moet zeggen dat de VU+ bakjes die ik heb redelijk gevoelig zijn voor spannings wisselingen. Vaak is het beter om in zo’n geval maar meteen opnieuw te flashen.. Als de box eenmaal weer is ingesteld gauw een volledige backup maken. Gebeurt het weer, kun je die backup in 1 keer terugzetten..

      Persoonlijk denk ik dat VU+ de markt al verlaten heeft. De boxen die SatCo Europe nog krijgt komen niet meer van Ceru..

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von mimisiku ()

    • Hallo Mimisiku,
      Hartelijk dank voor je antwoord. RickX raadde mij aan om de "TV toets" van de afstandsbediening te gebruiken en dat werkte gelukkig.
      Er staat inmiddels de laatste versie op van OpenPli en dat gaat eigenlijk ook heel goed.
      Maar van jouw verhaal schrok ik toch een beetje. Want als een leverancier de markt heeft verlaten gaat het dus niet goed. Gewoon einde oefening.
      Ik gebruik de VU+ de hele dag, en heb hem ook aan mijn PC gekoppeld. Dat werkt perfect.

      Maar als jij nu een vervanger zou willen kopen voor de VU+ met ongeveer dezelfde mogelijkheden (met OpenPli en 8 tuners voor TV kanalen), welke zou je dan kiezen?
      Ik heb deze VU+ ooit gekocht bij iSarkis in Almelo, maar die heeft alles eruit gegooid en geeft ook geen support meer.
      Misschien heb je een type en leverancier voor mij die ze heeft, en die ook nog service geeft.
      Alvast heel hartelijk dank.

      Met vriendelijke groet,
      RobertJP
    • Hallo,

      de hardware van de doos is nog goed. Naar mijn mening is er niet veel beters op het gebied van TV-ontvangers en PVR.

      De VTI-software is al lange tijd niet meer ontwikkeld. Dat is betreurenswaardig. Maar je hebt OpenPLI op de doos. Dat wordt verder ontwikkeld. Er is ook OpenATV voor de box, versie 7 met de nieuwe Python 3. Naar mijn mening zal de box hiermee nog vele jaren goed blijven werken.

      De Enigma2 boxen zijn niet zo geschikt voor IPTV en streaming. Andere apparaten zoals Android TV, Nvidia Shield, Fire TV etc. zijn beter geschikt. Dit zijn echter geen van allen goede TV-ontvangers... De Vu+ box is nog steeds een van de beste.
    • Over de kwaliteit van de VU+ boxen heb ik ook niet te klagen. Mensen komen en mensen gaan. Bij consumenten-electronica is dat nog sneller. Het assortiment van VU+ is in 1.5 jr tijd met 66.66666% ingekrompen. Ik kom oorspronkelijk uit de Dreambox scene. Ik heb hier de VU+Ultimo4K, VU+SoloSE v2, VU+Zero4K (5 stuks). Daarnaast de Dreambox 920 UHD, Dreambox One UHD, Technisat S5, CoolStream Trinity HD2, CoolStream Duo HD2, CoolStream Link en een zooi oudere meuk in de hobby-kast.