Geen beeld ziggo hd icm oscam

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Gbox geeft geen verschil. Als laatste alles opnieuw geïnstalleerd. Stappen gevolgd van post "IndoDanny ïcm server file van Clemens uit die post en alles werkt!

      top, Clemens bedankt voor de moeite die je hebt genomen me te helpen.

      bijgevoegd nog een keer de server file, RSAkey even googelen. Enkel dit gekopieerd rest verwijderd.
      Dateien
    • Inderdaad laatste image plus update uit thread. Wat me wel opvalt dat er zoveel verschillende server files in omloop zijn die allen lijken te werken. Wat is nu echt het minimale dat je nodig hebt.....

      Afwachten hoe lang het blijft werken. Of de updates doorkomen.
    • Het minimale is de emmcache=1,3,2, caid=0606 en auprovid=000606
      In de oscam.conf de regel: preferlocalcards=2
      In de oscam.dvbapi de regel: P: 0606:000000

      De rest is opsmuk.

      Voor de rest natuurlijk zorgen dat de reader conform een Ziggo kaart is. Dus de boxkey, RSA key en de timing op 6 Mhz.

      Zo werkt het hiet al jaren....
    • Das ist niet minimaal...bv. oscam.dvbapi kan je ook gewoon weglaten.
      Ik snap zelf niet het nut van deze, als je de CAID gewoon aangeeft in de oscam.server werkt ook gewoon alles optimaal.
      Ook preferlocalcards is niet strikt noodzakelijk als je toch gewoon enkel een kaart gebruikt en geen cacheextoestanden of andere proxy toestanden.
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!
    • Het is natuurlijk vanuit mijn situatie geschreven. Ik bezit 4 kaarten en moet de readers dus 'strak' instellen. Dit om onnodig ECM verkeer te beperken. Heb je maar 1 kaart dan kan het nog minimaler.

      oscam.dvbapi is bij mij van belang om alle onnodige EMM en ECM te laten negeren
      Om diezelfde reden is bij mij de preferredlocalcards ook op 2 gezet
      oscam.server. Daar alleen de caid inzetten die je hebt. 0602,0604 erg leuk, maar die kaart heeft hij niet dus weg ermee. Vervuilt alleen maar zijn log en vertraagt. Nergens voor nodig...
      In mijn reader heb ik zelfs een ecmheaderwhitelist ingevuld voor iedere kaart die ik bezit..

      Tot zover mijn verdediging
    • Maar wat is het nu van de oscam.dvbapi als je in de oscam.server al je caid aangeeft? Dat is toch gewoon twee maal hetzelfde doen.
      Oscam.dvbapi is interessant als er bepaalde kanalen met meerdere kaarten kunnen geopend worden en je een bepaalde kaart er voor wil prioriseren, zodat oscam makkelijker weet welke kaart te gebruiken (bv. je hebt een Sky DE kaart en een HD+ kaart, en je wil dat oscam de HD+ kaart gebruikt op de HD+ kanalen en je wilt bv. geen oscam.services gebruiken)
      Maar ik vermoed niet dat je in die situatie bent.
      Geloof me je logs zijn net no mooi als je gewoon 0606 als caid in stelt in de oscam.server.

      En preferlocal cards maakt ook totaal niet uit, ook met meerdere kaarten.
      Enkel als je daarnaast nog een proxy (dus cardsharing) gebruikt of een cacheEX pool maakt dit uit...maar dat zijn zaken die zijn in dit forum toch niet toegelaten.
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!
    • Ik heb in zoverre een proxy dat ik de kaarten deel naar 5 ontvangers hier in huis...
      Op mijn VU+ kreeg ik géén beeld met de 0606 kaart totdat ik de oscam.dvbapi die 0606 toevoegde.
    • Nu heb je het over clients...met proxy bedoel ik op de server ook een verbinding met een andere server.
      Als je enkel lokale kaarten hebt op de server (wat denk ik bij jou het geval is) dan maakt der prefer local cards niet uit, want je hebt enkel local cards.

      En dat je geen beeld krijgt zonder de oscam.dvbapi lijkt me sterk...eventuell heb je wel ident=0606:000000 nodig in de oscam.server
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!
    • Dat zou kunnen.. Dat heb ik niet geprobeerd.. Ga ik even uitvogelen...