Help gevraagd met het instellen van de CI+ module op de Vu+ Duo2 (werkte eerst wel)

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Help gevraagd met het instellen van de CI+ module op de Vu+ Duo2 (werkte eerst wel)

      We zijn nu al een tijdje verhuist en heb eerder nog niet echt tijd om alles goed in te stellen op onze Vu+ Duo2. En het geval nu is dat ik niet de abonnementszenders van Ziggo kan laden.
      Nu vraag ik me af wat doe ik dan fout?
      Ik heb het idee dat hij op een of andere manier de CI+ module van Ziggo (met UPC witte nagra kaart) niet wil herkennen bij wanneer ik de bepaalde (gecodeerde) zenders selecteer. De SD kanelen van rtl en sbs wil hij wel laten zien. Maar de HD kanelen niet. Net als XITE en SBS9 wil hij ook niet meer laden.

      Ik heb 'm nu de OScam 1.20 versie geselecteerd, en dat leek me altijd prima!?
    • Nu weet ik niet of de Ziggo met Oscam meedoet.


      In ieder geval: CI-module > CI-toewijzing > geen Softcam(oscam)


      Kaart zonder CI-module (kan werken?) > Oscam correct configureren.


      Dus CI-Module heeft niets te maken met Oscam.

      Oscam is verantwoordelijk voor de interne kaartlezer.
      An alle Neulinge und auch einige alte Hasen: Bitte denkt an eine Sicherung.
      BackupSuite und Image-Backup sind kein Hexenwerk, und ruckzuck erledigt!

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von TomKruhs ()

    • Oké helder dat de OScam niks te maken heeft met de CI module.

      Alleen ik heb een CI+ (plus) module van Ziggo... Uit verschillende fora haal ik uit dat dit niet werkt op de Vu+ Duo onder OpenPli. En uit verschillende fora haal ik dus eruit dat je dit wel werkend kan krijgen met Vti. En Vti heb ik dus ook geïnstalleerd.

      Wat je dus zegt is dat ik dan de kaart eventueel zonder CI module kan gebruiken en dat ik die dan moet configureren? Waar kan ik dan deze configuratie voor deze kaart instellen?
    • Je weet van Oscam?
      U kunt een snelle en eenvoudige configuratie maken met OscamButler. Er zijn verschillende kaarten om uit te kiezen. Maar Ziggo waarschijnlijk niet. Kies een andere en pas de lezer aan. De eenvoudigste manier is met WebIF, d.w.z. IP van de VU :83
      Je moet in ieder geval de RSA en Boxkey invoeren in de oscam.server (Google helpt).
      An alle Neulinge und auch einige alte Hasen: Bitte denkt an eine Sicherung.
      BackupSuite und Image-Backup sind kein Hexenwerk, und ruckzuck erledigt!
    • Het volgende antwoord kom ik tegen.

      M schrieb:

      Goed instellen?

      Ziggo werkt alleen i.c.m. een Irdeto kaart. De nieuwere Nagra kaarten werken alleen i.c.m. een CI+ module en CI+ compatibele firmware.
      En laat ik nu net een Nagra kaart hebben. Dus zou ik dus de CI+ compatible firmware goed moeten instellen... Maar hoe doe ik dat?

      Mbt. de rsa en boxkey invoeren in de oscam server kan ik dus niks mee met deze kaart...
    • Ah bon!
      OScam moogt ge deïnstalleren.
      VTi als firmware in de box flashen.
      Nadien tuner instellen voor Ziggo. Uit mijnen kop: 474Mhz, 64QAM, 05555 NetwerkID
      Daarna de post NPO 1 HD selecteren
      CI+ Moduul inschuiven.. Dan wachten tot de autorisatie gedaan is.
    • Nou we zijn bijna een jaar verder, maar ik ben ook nog niks verder.
      Ik heb nu de Vu Duo 2 geflashed, zoals je aangaf, en de tuner opnieuw ingesteld. En NPO 1 de ci+ module erin gestoken en dan gewacht... Maar toch laad hij nu niet de HD zenders in? Ik zie wel RTL4 maar RTL4 HD laat hij niet zien, evenals andere HD zenders, wel zie ik Ziggo Sport HD en NPO 1,2 en 3 HD maar de SBS HD en Xite nog steeds niet.
    • An alle Neulinge und auch einige alte Hasen: Bitte denkt an eine Sicherung.
      BackupSuite und Image-Backup sind kein Hexenwerk, und ruckzuck erledigt!
    • Oké nou de stapen gevolgd alleen blijft het probleem zich herhalen. Bij Common Interface zegt hij telkens: Geen module gevonden
      Meerdere keren opnieuw opgestart, en opnieuw ingesteld, krijg 't niet werkend. Ligt dit dan aan de CI+ module van Ziggo?
    • Zit hij er diep genoeg in? De correcte weg naar binnen?
      An alle Neulinge und auch einige alte Hasen: Bitte denkt an eine Sicherung.
      BackupSuite und Image-Backup sind kein Hexenwerk, und ruckzuck erledigt!
    • Ja zit er zeker goed en stevig in.
      Bilder
      • 916AC2D9-FC3D-48B7-B4ED-3A4F2630F9FC.jpeg

        105,36 kB, 640×480, 25 mal angesehen
      • 15E66082-A826-4C6E-9644-7CF050D94F14.jpeg

        129,3 kB, 640×480, 24 mal angesehen

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von hgdo ()

    • Probleem is dat de CI+ module niet gezien wordt. Je kunt nog van plaats wisselen.... Als de module echt ver genoeg is ingeschoven (je voelt een soort klik) zou hij met VTi > 9.0 de module moeten initialiseren en daarna gaan authoriseren (als je op NPO 1 HD staat afgestemd)...

      Het scherm ziet er niet uit als VTi maar dat kan ook aan de gebruikte skin liggen...
      Als je in de buurt van Haarlem woont, mag je wel even langskomen...

      Wordt het niet eens tijd om die bak flink schoon te maken? Wat ziet die eruit zeg! Dat doe je zo'n mooie box toch niet aan?

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von mimisiku ()

    • Ik zit na mijn verhuizing uit IRDETO gebied naar NAGRA hier al een tijdje mee te sukkelen. Heb mijn Humax verruild voor een Vu+ UNO 4K se.

      Nieuwste VTI+ geïnstalleerd. Wat je hier beschrijft heb ik geprobeerd en dat klopt... tot het moment dat ik schakel naar een ander kanaal dan komt de melding "cannot read the smartcard. Please try reinserting..." en dat helpt geen moer.

      Ik wil niks illegaals, alleen mijn zender pakket in HD op mijn eigen harddisk op kunnen nemen en afspelen. Heb veel fora bezocht, zie veel stille hints maar nergens een bruikbare oplossing. Moet ik de VU inpakken en retourneren of kan het werken?

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von LieverNiet () aus folgendem Grund: typo's

    • Waar woon je?
      De CI+ van SmarDTV (Nagra) werkt hier gewoon. Eventueel de ci0.xml en/of ci1.xml wissen uit /etc/enigma2. Mocht je OScam geïnstalleerd hebben dan deze óf uitschakelen óf deïnstalleren..
      VU+ even opnieuw opstarten.. Dan de CI+ module plaatsen en kijken of deze initialiseert.
      De CI+ moet ook een actieve smartcard hebben. Het kan zijn dat dit proces helemaal nog niet heeft plaatsgevonden! Kijk of je na authorisatie wel de smartcard informatie te zien krijgt.
      Dan via “Mijn Ziggo” de kaart laten vrijschakelen “Zenders opnieuw instellen”..
    • In 5311CS Gameren.Helaas geen van de files aanwezig:



      De kaart en CI module werken in mijn Panasonic TV
      Herstart na powercycle ook gedaan, geen verbetering.
      Ik zal de "Mijn Ziggo" truc nog doen

      Dank je voor je snelle reactie!

      Edit: Dat deed het hem! Dank je voor de gouden tip(s)

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von LieverNiet ()

    • Het nadeel van Nagra.. Zonder geldige session-key is er geen kaartcommunicatie mogelijk. De VU+ vertaalt dit schijnbaar als ‘geen smartcard’ i.p.v. ‘kan de smartcard niet lezen’

      Maar fijn dat het nu eindelijk werkt….