Updaten van systeem

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Updaten van systeem

      Hallo iedereen.

      Ik schets bij deze even de context, want het is wel van belang om het in zijn geheel wat te snappen.
      Context:
      Ik werk aan boord van een schip, ben hier ook nog maar aan boord sinds 2017.
      Sinds 2013 staan er hier aan boord Vu+ uno (de oude) decoders met VTI image, in totaal een 18-tal. Er wordt cardsharing toegepast via CCCAM. Geleidelijk aan zijn de oude uno decoders kapot aan het gaan en die werden geleidelijk aan vervangen door Solo2. Ik flashte die met VTI image zette er CCCAM op en plex. Nu is de Solo2 ook niet meer te verkrijgen en krijgen we de uno 4kse aan boord.
      Voor de 4kse is CCCAM in de VTI image niet meer opgenomen (ARM troubles).

      TV problemen:
      - cardsharing via CCCAM werkt nauwelijks nog. Veel hutten waar slechts enkele posten werken, op de nieuwe 4kse decoders werkt CCCAM gewoon niet.

      MEDIA player:
      Ik weet het, ik hoor jullie al afkomen, een decoder is geen media player. Nu is er hier van oudsher altijd een NAS geweest die verbonden was via het network met de decoders en konden mensen films kijken in hun hut. Het bedrijf betaald niet voor extra setopboxen met aparte media player.
      Ik heb in 2017 ipv de standaard VTI media player ook plex toegevoegd. Dit leek te werken, echter in beperkte mate. Meer dan 3 decoders die tegelijk trachten via de NAS media te streamen en het geheel crasht. Dus niet zo ok.

      Mijn vraag:
      Ik wil graag meerdere gedachtes, meningen over hoe ik dit systeem terug werkend krijg. Een optie is om alle decoders te updaten met OSCAM en voorlopig de VTI image te laten. Plex eraf smijten en gewoon de standaard media player te gebruiken.

      Zijn er andere distributies met wel een deftige media player, ik denk aan bijvoorbeeld OpenPli met kodi?

      Het probleem is niet alleen compatibel maken van oude decoders met nieuwe die allemaal OSCAM cardsharing doen, het is ook voor in de toekomst het systeem media gewijs flexibel te kunnen houden. Zijn er ideeen?
    • Cardsharing via OScam werkt gewoon (net als met de oudere CCcam). Echter!!! Praten we hier over thuisdeling (dus eigen kaart naar meerdere clients) of over WAN sharing via een Payserver. Het eerste wordt hier gedoogd, het tweede is hier niet gewenst. Streaming over LAN gaat zolang goed tot de bottleneck van de LAN bereikt wordt. Op 100 Mbit is het met 3 á 4 streams wel klaar in HD. Enige oplossing is dan te streamen in een lagere bitrate (en slechter beeld)