Ziggo OnDemand mogelijk met VU+ Zero 4K met Ziggo Irdeto?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Ziggo OnDemand mogelijk met VU+ Zero 4K met Ziggo Irdeto?

      Ik heb sinds een paar maanden een VU+ Zero 4K erbij gekocht.
      Ben goed thuis in *nix maar niet in dit soort devices.
      Reden dus vooral om eens de wereld van deze devices te duiken.

      We keken voorheen via Cisco 8485DVB, Humax IRHD-5100C en CI+ slot van Smart TV.
      Die VU+ is echt een verademing!

      Ik heb relatief simpel de Irdeto kaart via de Zero zijn slot aan de praat gekregen voor gecodeerde zenders.
      Zover ik snap, gebruik ik geen CCcam/OScam of dergelijke.
      Via OpenMultiBoot meerdere images uitgeprobeerd waarbij BlackHole het beste bevalt.

      Wat ik echter niet aan de praat krijg is OnDemand.
      In BlackHole loopt de Zero gewoon vast (!) bij red button.
      Met bijvoorbeeld OpenESI opent hij NPO TV o.i.d. en geeft daarbij dat die software niet meer werkt.
      Dezelfde kaart in de Cisco, Humax en TV werkt wel gewoon OnDemand.
      Is dat überhaupt werkend te krijgen op een Zero?
      En indien niet op een Zero maar wel op een andere VU+ of zelfs ander merk, graag advies.
    • Simpel antwoord: Nee!

      On demand services gebruikt authorisatie middels MAC adres en is VeriMatrix gecodeerd. Een 'Open' device als een Linux E2 ontvanger heeft deze certificering niet én je kunt geen MAC adres omprogrammeren.. Alleen dus met de door Ziggo geauthoriseerde apparatuur..

      Een echt probleem vind ik dat niet. Echt leuke films download ik wel en zet ik op de HDD..
    • Helder, thanks @mimisiku ! Dan hoef ik ook niet verder te zoeken...

      We krijgen binnen een aantal dagen "gratis" Movies & Series erbij omdat ik mijn privé GSM abbo naar Vodafone laat omzetten.
      Vrouwlief dan weer blij met Game of Thrones.

      Zullen we die toch via casten (Xiaomi Box S) of TV met kaart gaan kijken in de slaapkamer, ben ik bang.
      Woonkamer hebben we Next (die overigens ook erg goed werkt).

      Of zie ik nog iets simpelers over het hoofd?
    • Met een volwaardige Linux of Windows PC wel ja. Met de subset STB heb ik het nog niet gezien.. Maar goed, ik heb zeker niet alle wijsheid in pacht natuurlijk...
      3 jaar geleden was er wel een Rus met een F1 box die wat geknutseld had.. Nog net voor de VeriMatrix streamcodering...