Zender niet beschikbaar; controleer uw tunerconfiguratie!

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Zender niet beschikbaar; controleer uw tunerconfiguratie!

      Ik heb een nieuwe satellietschotel aangeschaft (Fuba DAA 850) en deze geïnstalleerd. Bij het zoeken van de Astra 1 en 3 lukte het niet erg goed om een goed signaal te krijgen. Ik heb nu ongeveer 40% gelocked voor beide Astra`s.
      Ik heb echter nog steeds geen beeld op de tv. Ik heb toen de Fast Scan gestart, maar die gaf failed aan. Daarna automatisch zenders zoeken en hij vond maar iets van 96 kanalen op beide Astra`s.
      Toen liep mijn vu+ solo 2 vast en moest ik hem weer op nieuw opstarten.
      Sindsdien heb ik het nu zo dat ik alleen maar het opstartscherm van vuplus-supprt.org zie met de volgende mededeling: "zender niet beschikbaar; controleer uw tunerconfiguratie!"
      Er is geen enkel kanaal geladen en hij blijft alleen maar op "DVB Service" staan. Bovendien is de datum ook opeens veranderd naar 1970.
      Wat moet ik precies doen om al deze problemen op te lossen? Heeft het te maken dat beide signalen van de schotels niet goed genoeg zijn? HELP!!!
    • Hoe moet ik voor elkaar krijgen dat mijn Vu+ Solo 2 weer goed loopt?
      Proberen om beter signaal te krijgen? Gaat dan het opstartscherm ook vanzelf weer weg?

      MIjn tunerconfiguratie (heb ik niets aan veranderd) ziet er zo uit:

      TunerA: BCM7356 DVB-S2 NIM (internal) (DVB-S2)
      DiSEqC A/B
      Satellieten: Astra (19.2E), Astra 3A (23.5E)

      TunerB: BCM7356 DVB-S2 NIM (internal) (DVB-S2)
      DiSEqC A/B
      Satellieten: Astra (19.2E), Astra 3A (23.5E)
    • Harde schijf blijft onaangetast bij flashen
      Opstartscherm blijft tit er een zender geopend wordt, zolang de stb reageert en menus zich openen is er geen groot probleem.
      Ik zou de fastscan lijst wissen en automatisch zoeken. Lukt dit niet goed dan is oftewel poort a en b verwisseld in de instellingen waardoor hij naar astra 1 transponders zoekt op astra 3 en vice versa, of er klopt iets niet met de uitrichting van de lnb. Als vroeger alles werkte met de huidige instellingen en je hebt niets gewijzigd aan de lnb, dan is het de uitrichting.
      Je zegt dat hij bij automatisch zoeken kanalen vindt, kun je eens zeggen welke, een paar opnoemen is voldoende, dan kan geraden worden op welke satelliet je uitgericht staat. Oh en de datum zal ook weer normaal worden van zodra je weer ontvangst hebt.
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • Ik heb even een foto gemaakt van wat ik te zien krijg bij het automatisch zoeken naar zenders.
      Ik kan gewoon op de stb de menus openen en ik kan ook gewoon afkijken wat ik al heb opgenomen.
      De fast scan gebruiken levert alleen een "failed" op wat waarschijnlijk komt door het niet goed ontvangen van signaal.
      Ik zal waarschijnlijk de schotel nog beter moeten uitrichten en dan maar hopen dat ik wel signaal op beide satellieten ontvang. Nu heb ik een gelocked signaal van 40% op Astra 1 en geen signaal op Astra 3.
      Bilder
      • 20181029_104138.jpg

        99,14 kB, 1.024×576, 15 mal angesehen
    • OK dat zijn zender op Astra 28.2 waarvan toevallig de transponder parameters dezelfde zijn als op Astra 19.2, waardoor die gevonden worden
      Je schotel staat dus niet correct uitgericht.
      Je zou bv kunnen testen op Poort A 28.2 in te stellen, dan zal hij waarschijnlijk nog een stuk meer zenders op Astra 28.2 vinden...

      Je zal dus je schotel correct moeten uitrichten of laten uitrichten...
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 5 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • Ik heb deze instellingen voor Astra 3A. Hoe kan ik deze blijvend veranderen in de juiste instellingen (welke waarden)? Waarschijnlijk is dit de reden waarom het beeld nog niet helemaal goed is op bv NPO 1.
      Ik heb wel een gelocked signaal van 84% op Astra 1 bij handmatige transponder en 0% op Astra 3A.
      Bilder
      • 20181104_175114.jpg

        3,42 MB, 4.128×2.322, 10 mal angesehen
      • 20181102_225411.jpg

        2,72 MB, 4.128×2.322, 8 mal angesehen
    • Gedeeltelijk wel. Het bleek dat mijn oude canal digitaal duo lnb alleen geschikt is voor 60 cm schotels. Ik heb dus een nieuwe duo lnb besteld die wel geschikt is voor 80+ cm schotels (een inverto monoblock quad).
      Ik heb nu ook signaal en kan zenders bekijken, maar de signaalzoeker geeft 0% signaal bij Astra 3. Dit heeft tot gevolg dat sommige zenders geen goed signaal ontvangen waardoor het beeld blokkerig is.
      Het blijkt dat de instellingen van de Astra 3 niet goed zijn, maar ik kan deze niet blijvend veranderen. Ik weet ook niet of de schotel nog iets beter uitgericht moet worden, want ik heb wel 84-89% gelocked signaal op Astra 1
    • Ik kreeg alleen maar het opstartscherm te zien.
      Heb ondertussen vti 13.0.9 geïnstalleerd en kan weer in het menu komen. Mijn tunerconfiguratie geeft nu Astra 3B aan (wat kennelijk goed is).
      Heb ook Henksat lijst gedownload, maar heb nog geen beeld: ik blijf het opstartscherm zien, dus tijd en jaar kloppen nog niet.
      Fast scan geeft mislukt aan en probeer nu een automatische scan.
      Qua signaalsterkte is er niets veranderd: Astra 1 nog steeds gelocked op 84-89% en Astra 3B heeft 0%.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von vu+solo2newbie ()

    • Moet er dan nog bepaalde software geïnstalleerd zijn, behalve Teamviewer?
      Na weer eens een keer automatisch zenders laden, heb ik weer beeld en is de situatie hetzelfde als met de oude software: redelijk tot goed signaal op bv NPO2 HD en minder tot slecht signaal op NPO1 HD, NPO3 HD, etc.
      Signaalsterkte op Astra 1 is nog steeds rond de 85%; Astra 3B geeft 0%.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von vu+solo2newbie ()

    • nee Teamviewer volstaat...eventueel nog een FTP client maar dat zien we dan wel...
      En NPO 2 HD ligt toch op Astra 3 (is trouwens goed teken als daar beeld hebt)?

      Stuur je Teamviewer ID en PWD door via PN (links symbool met textbalonnen bij mijn account naast email symbool)
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Clemens ()