installeren up2date picon Canal Digitaal NL

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • installeren up2date picon Canal Digitaal NL

      Is er een mogelijkheid om buiten de picon manager NL picons te laden?
      Die in de manager zijn van 2014 en niet up2date.
      Ik heb die van picons.eu getest, maar die krijg ik niet aan de praat.
      Iemand ervaring hiermee?
    • Ja, ik heb de ipk geïnstalleerd,(enigma2-plugin-picons-snp-full.220x132-190x102.light.on.black_2018-10-08--19-15-50_all.ipk) maar hij pakt het niet.
      Hij blijft de picons tonen van de picon manager van vti.
    • Dan neem een hardlink tar-gz paket, pak het uit met 7-zip (best eerst ombenoemen anders worden de bestandsnamen zo lang dat Windows er soms problemen mee heeft) en kopieer ze manueel met een FTP client naar oftwel media/usb/picon of /usr/share/enigma2/picon

      Alternatief kan je ook E-Channelizer gebruiken of DreamboxEdit om ze naar de STB te kopieren.

      Ik vermoed dat de ipk een verkeerde locatie gebruikt voor de picons.
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!
    • Inmiddels van alles geprobeerd, de uitgepakte picons in /usr/share/enigma2/picon geplaatst, maar hij leest ze niet.
      Ik heb ook werkende picons uit een PLI box getest, werkt ook niet op de VTI box.
      Alleen de picons die zijn gedownload met de vti picon manager zijn werkend te krijgen.
    • Ik heb de werkende picons in /usr/share/enigma2/picon (in het flash geheugen dus) vervangen door nieuwe en dan werkt het dus niet.
      Misschien zijn de nieuwe picons beschadigd of niet compatibel met VTI, alhoewel zouden de picons uit de PLI box zeker moeten werken.
      Er worden dan helemaal geen picons getoond, tot dat ik de oude weer terugzet.
      IK doe iets niet goed, maar wat?
    • Inmiddels ben ik erachter dat de Duitse picons werken, maar de Nederlandse en Engelse picons niet...
      De Duitse picons zijn direct na het uploaden zichtbaar.
      Ik haal de picons van picons.eu

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von jacques1971 ()

    • Inmiddels ben ik erachter dat je de srp picons moet gebruiken....die doen het wel. Vreemd is wel dat snp picons wel in de webif pagina zichtbaar zijn, maar niet op de VU box zelf.
      De snp picon werken wel een PLI box.
    • Niet noodzakelijkerwijs. Ik gebruik voor VTi gewoon srp picons.. Denk dat er gewoon door picon_manager een snp symlist wordt gemaakt...
    • Normaal zou snp moeten werken, ik kan me echter voorstellen dat het eventueel niet beide tegelijk werkt, en als er dan van de picon manager nog oude SRP picons zijn naast de SNP picons, dat het dan niet werkt.
      Ik gebruik voor mijn picons de E-Channelizer, laad ze daar in via SNP, kijk of er eventueel iets mist wat ik manueel moet toewijzen, en daarna stuur ik ze naar de ontvanger met SRP, waarbij ik de oude ook laat wissen.
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!
    • Ik heb nu voor de test alleen npo1hd.png in de usr/share/enigma/picon geplaast, maar dat werkt op de box zelf echt niet....maar wel in webif of de pc. Ik snap het niet...moet je picon by name activeren in VTI?
    • Sterker nog! Ik heb nooit snp picons gebruikt. Niet op de DM8000 en ook niet op alle VU+ boxen die ik bezit. Lui als ik ben (op dat vlak) houd ik ze bij op de DM8000 met een kopie op de NAS. Met rsync gaan ze dan naar alle boxen in mijn netwerk... En dat inmiddels een jaar of 4 zo.. Idem met de OScam picons...
    • Inmiddels heb ik picon by naam werkend, echter moet de naam van de picon exact gelijk zijn aan de naam van het kanaal in de lijst. Vreemd blijft dat de niet hernoemde picons wel getoond worden in de webif pagina. Het wordt dus alles hernoemen om het werkend te krijgen.
    • Daarom heb ik de srp versie in gebruik... Maar ik moet wijzigen als een kanaal van transponder wijzigt... Dus je word door de hond of de kat gebeten.....