Enkel sat.xml inladen mogelijk? En andere vragen

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Enkel sat.xml inladen mogelijk? En andere vragen

      Hallo
      Is het mogelijk om alleen een nieuwe sat.xml in te laden? Heb een aantal ontvangers die altijd na een Reset stug de oude lijsten inladen en zoals we weten is eea wel verandert op Astra 3 met de Switch naar 29900.

      Iemand ervaring met UniCable EN wideband lnb’s? Heb nu een DurLine DWB 32 K (zie Inverto UWT) met 2 WB Lnb’s maar op de Kathrein 925 en TechniSat Digicorder lukt dat nog niet zo. Wel via legacy uitgang maar na omzetten in de Receivers naar UniCable en de installatie van de stroom af lukt het niet. Kathrein herkent het wel bij het booten. Via legacy en LOFs naar 10400 zetten lukt het wel maar ja. Dat was niet helemaal de bedoeling.

      Het is de enige Receiver aan de coax en beeld is super maar vraag me af of de Matrix goed geprogrammeerd werd.
      Kan in UniCable modus ook geen LNB settings veranderen wat ik hoop dat een Solo2 of Duo2 wel kan. Is dat zo?
    • Je kan de sattelites.xml gewoon vervangen...snap je vraag niet goed.

      Vu+ ontvangers werken normaal met Unicable zonder problemen...instellingen kun je hier zien (zijn wel in het Duits):
      Tunerkonfiguration Vu+ Uno 4K SE mit einem DVB-S2(X) FBC Dual Tuner – Vu+ WIKI

      Aangezien ik niet weet welke Ontvanger je wil ben ik eens van de Uno 4k SE uitgegaan (als je van plan bent om een Vu+ te kopen koop zeker een met FBC TUners, zodat je optimaal van Unicable kunt profiteren)

      Instellingen van andere ontvangers vind je hier: Tuner-Einrichtung – Vu+ WIKI

      En ja de matrix die je hebt kan inderdaad op verschillende manieren geprogrammeerd zijn...geen idee hoe je best te weten komt in welke modus hij geprogrammeerd is...dat legacy al werkt is wel al een goed teken.
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • Clements bedankt.

      In de Wiki is niet zo veel te lezen over het vervangen vd satellites.xml file. Na een factory reset op de kathrein of TechniSat is het vaak eerst alle transponders inbrengen (Kathrein) waar dat redelijk te doen is maar toch oponthoud betekent. Niet alle Receivers zijn even goed in het veranderen van de parameters als je overschakelt van legacy naar UniCable. Of terug. Op de TechniSat begint ie al zelf van zal ik de zaak maar schoonvegen? Dat zal ie niet vragen als men weet dat er anders geen problemen van komen. Dus daarom de vraag of je die xml zelf kunt veranderen. Een reboot zal me een zorg zijn maar iets anders gaat gepaard met veel tijd besteden.

      FBC ja. Maar hoe zit als je de CD kaart in een module (CAM) hebt? Heeft dat voor wat betreft opnemen en tegelijkertijd iets anders kijken wel zin?
      Als een FBC tuner dan niet het signaal kan decoderen zal er ook niet gecodeerd worden opgenomen neem ik aan. Of krijg je een zwart beeld opname? Hele doel vd UniCable installatie wordt nu wel duidelijk vooral als je maar 1 coax kabel hebt.

      Ik zit te kijken naar een Solo2 of Duo2. Duo2 heeft de voorkeur vwb de meerdere CI en smartcard slots. Maar ook 4K speelt in het achterhoofd. Op Astra 3 zie ik al wel NPO UHD op de transponders. De TV is al een pasr jaar oud dus dat gaat ook een keer komen. Tja.
    • Vervangen van de satellites.xml gaat gewoon via FTP (met FileZilla of zo), komt in de map /etc/tuxbox/
      Daarna ontvanger opnieuw opstarten.
      Best oude eerst backupen, zodat de ontvanger uit een bootloop kan gehaald worden indien er met de nieuwe iets mis zou zijn.

      Een CD kaart kan tot 4 zenders tegelijk openen als je ze met softcam gebruikt (dus zonder CI module). Met CI module gaat slechts 1 zender tegelijk.
      Het is wel zo dat bv. NPO UHD niet werkt met softcam. In de toekomst zal die mogelijks met steeds meer zenders het geval zijn.
      Met module kan je maar 1 zender tegelijk kijken, maar wat wel gaat met de UHD ontvangers van Vu+ (niet met de oude) is geencrypteerd opnemen en dan achterfac decoderen (dit geldt enkel als je CI module gebruikt, niet als je softcam gebruikt)

      Ik zou geen Solo² of Duo² meer kopen, zijn beide verouderd, zou eerder naar Uno 4k, Uno 4k SE of Ultimo 4k kijken. Ook wegens het achteraf decrypteren voor als je op een bepaald moment de CI module wilt/moet gebruiken ipv Softcam.
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • Ja helemaal top antwoord Clemens. Hier heb ik wat aan. Dat decrypten naderhand had vroeger wel eens neveneffecten zodat je smartcard daarna niet goed werkte. Neem aan dat er een verlopen datum in kwam te staan.
      Is er nu iets als een scheduler zodat je ‘s nachts een opname kunt converteren naar unencrypted? Zou mooi zijn.
      Afijn. Nu eens even shoppen.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von DarfWeder ()

    • Je kan instellen wanneer hij dit doet, maar hij zal dit enkel doen in standby, Maar voorlopig zou ik gewoon een softcam gebruiken en eventueel de module als je eens een zender wil zien die niet werkt met softcam, want die zijn nog sterk in de minderheid...Je kan trouwens dan ook de kaart delen met andere Vu+ ontvangers in je thuisnetwerk (of andere softcam compatibele ontvangers)
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!