Ik krijg opnemen en kijken niet samen werkend met ziggo module.

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Ik krijg opnemen en kijken niet samen werkend met ziggo module.

      Hallo,

      Ik ben al een aantal dagen bezig om het volgende werkend te krijgen. Ik heb de volgende configuratie, VU+ uno 4k se, samen met Nagra kaart en Smard ci+ module van Ziggo. en dit alles in een oud UPC gebied. De Vu+ draait op de laatste VTI software.
      Alles werkt, ik heb beeld op alle kanalen, opnemen werkt, ook over meerdere kanalen. Alleen als ik TV wil kijken op een ander kanaal dan het eerste ingestelde kanaal om op te nemen, dan zijn alle gecodeerde kanalen zwart. Nu weet ik van de setting; decoderen in standby, Maar ook daarmee krijg ik hem niet aan de praat. Hij neemt op met verschillende Tuners zoals ik het begrijp, alleen TV kijken is er gewoon niet meer bij. Kan het te maken hebben met een instelling van timeshift?
      Weet iemand wat ik fout doe?

      Gr
      Bas
    • Hoi Clemens,

      Sorry, het duurde even voor ik wat kon proberen. Maar ik heb het denk ik gevonden.
      in Hoofdmenu/VTI/instellingen - systeem en dan onder algemeen (3/5) staat een keuze van prefereer specifieke tuner. Deze heb ik op A gezet. Hierdoor kan ik blijven tv kijken en opnemen op de overige kanalen tegelijkertijd. Zelfs al opgenomen programma's kun je afspelen dan zonder dat ze eerst gedecodeerd zijn. Ik neem aan dat dat dan gelijk gedaan wordt door Tuner A.
      Volgens mij is het zo opgelost. Horizon doos kan de deur uit. en abo in bedrag naar beneden. Op naar de volgende uitdaging.
      Picons!

      Dank je wel voor je moeite.

      Overigens waar ik nog wel benieuwd naar ben, bij mij zal het niet lukken in oud UPC gebied, maar als je een CI+ interactief module hebt van ziggo, kun je dan ook via de Vu programma's terug kijken?

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Bastiaan ()

    • Ciplus restricties werken niet op de vuplus, dus het maakt geen verschil welke module ge werken allemaal hetzelfde.
      En losse ziggo kaarten uit het ziggo gebied werken zelfs met softcam.
      Die interactieve module ken ik niet, is misschien met geintegreerde smartcard

      Die tuner instelling die je daar veranderd hebt zou eigenlijk geen verschil mogen maken.
      Normaal zou het toewijzen van de zenders aan de modules voldoende moeten zijn
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!
    • Toch na die instelling werkte het eindelijk wel. Ik kan er niets anders van maken. Hij stond op auto, en nu op A. Misschien dat het te maken heeft dat er toch een voorkeuze is voor afspelen ofzo? er is ook een instelling: zap voor opname, dat leek mij ook in instelling die er misschien toe deed, alleen was daar ook geen verandering in op te merken.
    • Ik sta op het punt een Vu+ duo 4k te bestellen en was opzoek naar informatie over de Ziggo kaarten en kwam toe deze thread tegen.
      Aangezien de aanschaf van een duo niet hetzelfde is als een brood toch nog maar even wat vragen.

      Werkt de Duo met nagra en irdeto kaarten van ziggo in de interne lezer? en heb ik dan geen beperkingen in gebruik, zeg 1 kanaal kijken en 7 tegelijk opnemen.

      of heb je voor de naga kaarten de meegeleverde C+module nodig, welke volgens mij niet in de duo maar wel in de uno werkt.

      En stel dat ik de duo met 2 tuners uitrust, kan ik dan bij voorbeeld met meerdere streams tegelijk kijken en fast kanalen wisselen, of wordt de kaart dan geblokeerd?

      Alvast bedankt voor jullie ervaringen en antwoorden,

      Mischa
    • Wat de kaarten betreft van Ziggo:

      Irdeto (caid 0604) werkt prima in het interne kaartslot
      Irdeto (caid 0606) werkt prima in het interne kaartslot
      Nagra (caid 1801) werkt NIET in het interne kaartslot

      Zit je in het oude UPC verzorgingsgebied dan ontvang je van Ziggo UITSLUITEND een Nagra SetTopBox of een CI+ met Nagra kaart.
      Zit je in het oude Ziggo verzorgingsgebied dan ontvang je een Irdeto SetTopBox of en CI+ met Irdeto kaart.

      Mocht je in oud UPC gebied wonen én je wil absoluut een eigen ontvanger gaan gebruiken dan zul je een extra CI+ module moeten aanvragen (€2 per maand). Let er wel op dat je op de VU+ de VTi firmware moet installeren!!! OpenPli ondersteunt géén CI+. Een CI+ heeft nogal wat beperkingen. Zo doet een CI+ module slechts 1 stream tegelijk. Zo kun je dus óf kijken óf opnemen. Tegelijk is niet mogelijk. Met wat trucjes kun je dit omzeilen. De opnames worden dan 'rauw' opgeslagen. Middels 'achteraf decoderen' worden de bestanden dan gedecodeerd... Let wel! Dit moet binnen 48 uur omdat anders de sleutels veranderd zijn...
    • Dank voor je zeer uitgebreide antwoord,

      Wij wonen in Noord-Holland dat is oud multikabel/ziggo gebied. Ik heb zelf nu een Irdeto kaart in de tv zitten, echter gaan wij in een soort van mantelzorg oplossing wonen met mijn ouders en we behouden het abonnement van mijn ouders (i.v.m combinaties telefoon ect) echter zal ik daar een extra kaart voor moeten aanvragen.
      dus dan maar hopen dat ze een Irdeto kaart uitleveren.

      Een C+ is dus niet echt een oplossing, want het gaat niet alleen om opname maar ook om live tv kijken naar meerdere streams.

      En maakt het nog uit of ik de Duo of de Uno SE bestel? ik dacht gelezen te hebben dat de Duo helemaal geen C+ ondersteund.
    • Bedoel je nu de 4k varianten?

      Duo 4k en Uno 4k SE ondersteunen beide CI+ icm met VTi (tenminste momenteel, in de toekomst kan dit wijzigen de ondersteuning is geen officiele ondersteuning)

      De oeroude Duo ondersteund geen CI+, misschien vandaar je verwarring.
      Specs vergelijken kan je hier: Vu+ STB Vergleichstabelle – Vu+ WIKI
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • remmob schrieb:

      echter gaan wij in een soort van mantelzorg oplossing wonen met mijn ouders en we behouden het abonnement van mijn ouders (i.v.m combinaties telefoon ect) echter zal ik daar een extra kaart voor moeten aanvragen.dus dan maar hopen dat ze een Irdeto kaart uitleveren.
      als je toch een CI+ van Ziggo krijgt met ingebakken kaart, stop je die toch in de TV van je ouders
      (daar ik er van uit ga dat zij hun TV blijven gebruiken en geen VU+ nemen)
      en jij pakt hun kaart in de DUO4K kaartlezer met de Oscam Softcam en bent klaar
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von tonskidutch () aus folgendem Grund: aanvulling

    • tonskidutch schrieb:

      als je toch een CI+ van Ziggo krijgt met ingebakken kaart, stop je die toch in de TV van je ouders
      De laatste keer dat ik de CI module met kaart zag (enkele weken geleden) kon je de kaart er gewoon uit trekken en inderdaad ik kan hem wisselen met een van de andere TV's

      Clemens schrieb:

      De oeroude Duo ondersteund geen CI+, misschien vandaar je verwarring.
      Ik denk inderdaad dat daar mij verwarring vandaan komt.