Ik krijg opnemen en kijken niet samen werkend met ziggo module.

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Ik krijg opnemen en kijken niet samen werkend met ziggo module.

Hallo,

Ik ben al een aantal dagen bezig om het volgende werkend te krijgen. Ik heb de volgende configuratie, VU+ uno 4k se, samen met Nagra kaart en Smard ci+ module van Ziggo. en dit alles in een oud UPC gebied. De Vu+ draait op de laatste VTI software.
      Alles werkt, ik heb beeld op alle kanalen, opnemen werkt, ook over meerdere kanalen. Alleen als ik TV wil kijken op een ander kanaal dan het eerste ingestelde kanaal om op te nemen, dan zijn alle gecodeerde kanalen zwart. Nu weet ik van de setting; decoderen in standby, Maar ook daarmee krijg ik hem niet aan de praat. Hij neemt op met verschillende Tuners zoals ik het begrijp, alleen TV kijken is er gewoon niet meer bij. Kan het te maken hebben met een instelling van timeshift?
      Weet iemand wat ik fout doe?

Gr
      Bas
    • Heb je bij Menu->Instellingen->Common Interface Assignment de zenders toegewezen aan de module?
      Indien niet probeer dat eens (provider of zenders apart toewijzen, geen CAID toewijzen)
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

Bouquets edtieren? Picons verwalten? Thread (v18.0 released)

The post was edited 1 time, last by Clemens ().

• Normaal neemt hij enkel zenders geencrypteerd op (en in standby decrypteren) die daar aan de module toegewezen zijn. (met uitzondering van Sky Duitsland modules, daar gebeurt die toewijzing automatisch)
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

The post was edited 1 time, last by Clemens ().

• Hoi Clemens,

Sorry, het duurde even voor ik wat kon proberen. Maar ik heb het denk ik gevonden.
      in Hoofdmenu/VTI/instellingen - systeem en dan onder algemeen (3/5) staat een keuze van prefereer specifieke tuner. Deze heb ik op A gezet. Hierdoor kan ik blijven tv kijken en opnemen op de overige kanalen tegelijkertijd. Zelfs al opgenomen programma's kun je afspelen dan zonder dat ze eerst gedecodeerd zijn. Ik neem aan dat dat dan gelijk gedaan wordt door Tuner A.
      Volgens mij is het zo opgelost. Horizon doos kan de deur uit. en abo in bedrag naar beneden. Op naar de volgende uitdaging.
      Picons!

Dank je wel voor je moeite.

Overigens waar ik nog wel benieuwd naar ben, bij mij zal het niet lukken in oud UPC gebied, maar als je een CI+ interactief module hebt van ziggo, kun je dan ook via de Vu programma's terug kijken?

The post was edited 2 times, last by Bastiaan ().

• Ciplus restricties werken niet op de vuplus, dus het maakt geen verschil welke module ge werken allemaal hetzelfde.
      En losse ziggo kaarten uit het ziggo gebied werken zelfs met softcam.
      Die interactieve module ken ik niet, is misschien met geintegreerde smartcard

Die tuner instelling die je daar veranderd hebt zou eigenlijk geen verschil mogen maken.
      Normaal zou het toewijzen van de zenders aan de modules voldoende moeten zijn
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

• Toch na die instelling werkte het eindelijk wel. Ik kan er niets anders van maken. Hij stond op auto, en nu op A. Misschien dat het te maken heeft dat er toch een voorkeuze is voor afspelen ofzo? er is ook een instelling: zap voor opname, dat leek mij ook in instelling die er misschien toe deed, alleen was daar ook geen verandering in op te merken.